Výsledky pro dotaz "":

Aktuálně do našeho týmu Středního článku hledáme dva nové kolegy do Ústeckého kraje. Co u nás budete dělat? Důležité informace o pozici Uvítáme, pokud: Další informace o pozici: Kontakt pro zaslání životopisu a motivačního dopisu:
Aktuálně do našeho týmu Středního článku hledáme nového kolegu na pozici Krajského koordinátora spolupráce v kraji Ústeckém. Co u nás budete dělat? Důležité informace o pozici Uvítáme, pokud: Další informace o pozici: Kontakt pro zaslání životopisu a motivačního dopisu:
Program:   9:30 – 10:00           Zahájení  10:00 – 11:00           Kroky k udržitelnému a férovému financování regionálního školství  11:00 – 11:30           Přestávka  11:30 – 12:30          Výsledky českých žáků v českých i mezinárodních srovnáních – PISA a ČŠI  12:30 – 13:00           Shrnutí a závěry  Video ke 3. jednání Konventu Podklady pro jednání
Na této stránce naleznete přehled INFOSERVISŮ Středního článku podpory. Aktuální / Proběhlé Plánované
Střední článek podpory v Ústeckém kraji má svého prvního člena. Role koordinátorky týmu se v prosinci 2023 ujala Pavla Pospíšilová, která tak závěr roku spojila s novou pracovní výzvou. Obsadit pozici krajského koordinátora není úplně jednoduché, je zapotřebí najít člověka s velkou praxí, znalostí školského terénu, odhodláním a zejména zapálením pro věc. Přesně takové předpoklady nová kolegyně má.   více
„Práce s lidmi, zejména v oblasti vzdělávání, mi dává největší smysl“, říká o sobě krajský koordinátor Středního článku podpory Plzeňského kraje Jan Lontschar. Ke střednímu článku se dostal díky evaluaci pilotáže, kdy byl součástí výzkumného týmu. Získané zkušenosti ho utvrdily v tom, kudy nasměrovat svoji další pracovní kariéru. Zkusil štěstí, přihlásil se do výběrového řízení a od více
Níže naleznete video INFOSERVISU ze dne 4. 12. 2023. Seznámíme Vás s dalšími důležitými informacemi ve školním roce 2023/2024 souvisejícími s legislativními novinkami a změnami ve školství. Obsah Videozáznam z infoservisu Prezentace k infoservisu
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.1.2024 do 31.8.2024. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím období. Od pondělí 15. ledna 2024 do pátku 19. ledna 2024 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. Po tomto datu již více
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1. 1. 2024 do 31. 8. 2024. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím období. Od pondělí 15. ledna 2024 do pátku 19. ledna 2024 probíhalo mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projevily závazný zájem o finanční prostředky. Aktuálně více
V rámci metodické podpory, kterou MŠMT každoročně školám poskytuje, proběhne ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (NPI) živě streamovaná debata, kterou můžete sledovat online již 29. 11. 2023 od 15 hodin. Motto setkání je: "Pokročilé, nebo základní digitální pomůcky? Rozhodují potřeby žáků".  Anna Stočesová Martinková, vedoucí Oddělení podpory digitálního vzdělávání MŠMT, shrne základní informace o účelu, více
MŠMT vydalo opatření obecné povahy, které upravuje podmínky konání maturitní zkoušky v jarním i podzimním termínu roku 2024 pro cizince s dočasnou ochranou. Opatření je účinné od 27. 11. 2023.  Žáci mohou nahradit doklady o vzdělání vydaných školou mimo území ČR úředně ověřenou kopií dokladu, případně čestným prohlášením. Při maturitní zkoušce z českého jazyka je více
Pozvánka Program Realizace výše zmíněného odborného panelu je financovaná z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.“
Samotný projekt Podpora rovných příležitostí (PROP) se primárně zaměřuje na děti se sociálním znevýhodněním. Je financován z Národního plánu obnovy (NPO) a jeho součástí je podpora škol, pedagogů i rodin, a především samotných žáků. Tuto podporu pak zprostředkovává Národní pedagogický institut České republiky. Hosty úvodního panelu byli zástupci vedení Ministerstva školství a tělovýchovy ČR Martina více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo informace pro mateřské, základní a střední školy o krocích v případě jejich zapojení se do stávky. V přiloženém dokumentu naleznete postup ředitele školy včetně komunikace se zřizovatelem, pracovněprávní aspekty stávky, jak vyřešit školní stravování a další důležité informace. Stávkovat může jakýkoliv zaměstnanec školy, i její ředitel, který je rovněž zaměstnancem. Ředitel více
V rámci metodické podpory, kterou MŠMT každoročně školám poskytuje, proběhne ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (NPI) živě streamovaná debata, kterou můžete sledovat online již 29. 11. 2023 od 15 hodin. Anna Stočesová Martinková, vedoucí Oddělení podpory digitálního vzdělávání MŠMT, shrne základní informace o účelu, podmínkách a kritériích stanovených pro čerpání finančních prostředků na vybavení více
Dne 14. prosince 2023 proběhla další výroční konference s názvem „Strategie 2030+“, kterou pořádalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Cílem této akce bylo představit aktuální stav implementace Strategie 2030+ a prezentovat plán aktivit školství, které jsou promítnuty v aktuálním Dlouhodobém záměru vzdělávání ČR na období 2023-2027. Konferenci úvodním slovem zahájil ministr školství Mikuláš Bek a více
Digitální technologie jsou v dnešní době nedílnou součástí vzdělávání. Řada významných společností v oblasti IT si tuto skutečnost dobře uvědomuje a aktivně podporuje informatické myšlení a rozvoj digitálních kompetencí žáků a také učitelů. Zaměřují se na umělou inteligenci, robotiku a efektivní správu digitálních zařízení používaných v českých školách. Představují školám možností inovací ve vzdělávání tak, více
Aktuálně do našeho týmu Středního článku hledáme nového kolegu na pozici Krajského koordinátora vedoucího týmu. Pokud máte zkušenosti se zadáváním úkolů, vedením týmu a znáte zákony z oboru školské legislativy, pak možná hledáme právě vás! Co u nás budete dělat? Důležité informace o pozici Uvítáme, pokud: Další informace o pozici: Kontakt pro zaslání životopisu a více
V současné době je legislativní proces v pokročilém stadiu schvalování. Novela školského zákona byla 26. října 2023 schválena poslanci v rámci „prvního čtení“. MŠMT prochází všechny došlé připomínky. Vše směruje k tomu, aby v tomto školním roce proběhlo přijímací řízení již za pomoci nového elektronického systému, který připravuje Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání. Schválení legislativních více
Informace v češtině naleznete níže. Regional Conference on "Inclusive Education and Continuous Learning for All Children" - Inclusion of Ukrainian Refugee Children in Education in Europe Date: 14th and  15th February 2024Venue: Liechtenstein Palace, Prague UNICEF Refugee Response Office in the Czech Republic and the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic jointly organize více
Místa pro školní psychology Místa pro speciální pedagogy Místa pro sociální pedagogy
Níže naleznete video INFOSERVISU ze dne 6. 11. 2023. Seznámíme Vás s dalšími důležitými informacemi ve školním roce 2023/2024 souvisejícími s legislativními novinkami a změnami ve školství. Obsah Video z infoservisu k přehrátí https://youtu.be/9-A7EEiG7to
Hana Fučíková začala pracovat ve Středním článku podpory před dvěma roky jako koordinátorka v pilotním okrese Svitavy. Během této doby si vyzkoušela, jak střední článek působí na menším území, aby se nyní pustila do podpory škol a jejich zřizovatelů v celém Pardubickém kraji. Ředitelé z pilotního regionu ji tedy už znají. Vědí, že je umí podpořit kdykoli a více
Synergie – výměna zkušeností – hledání řešení pro konkrétní problémy v oblasti řízení škol. Taková je „mise“ platformy spolupráce Středního článku podpory, která postupně vzniká v jednotlivých krajích ČR.Jejím cílem bude propojování nejdůležitějších aktérů ve vzdělávání a nastavení smysluplné spolupráce, která v konečném důsledku přinese užitek zejména školám. Více o platformě Stěžejní aktivitou Středního článku více
Krajskou koordinátorkou v Královéhradeckém kraji je Michaela Trejtnarová. Zkušená pedagožka, ředitelka a lektorka spojila svoji profesní dráhu se Středním článkem podpory. Seznamovat se s ním začala postupně. Už jako ředitelka školy se zapojila do aktivit v pilotáži pro okres Svitavy, o pár měsíců později se ujala role metodičky a dnes vede střední článek v Královéhradeckém kraji. Michaela Trejtnarová více
{{field}} Nalezeno celkem {{filterData().length}} výsledků: Název oboru Kód oboru Obor Čistopis Text s vyznačenými změnami {{row.title}} {{ row.code }} {{ row.field }} zobrazit zobrazit
MŠMT doporučuje... Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pro školy a školská zařízení připravilo materiál, ve kterém Vám chceme poskytnout základní podklad k aplikaci těchto změn ve Vaší organizaci. Informace jsou zaměřené na úpravu podmínek práce na dálku (tzv. „home office“), na změny v oblasti dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, na novinky u doručování v pracovněprávních vztazích i dalšími instituty, a to vše více
Cíle a metody výzkumu Hlavním cílem projektu bylo získat relevantní a věrohodné informace o potřebách škol a školských zařízení v souvislosti s implementací strategických dokumentů, které budou využívat aktéři na národní i regionální úrovni při tvorbě příslušných opatření či evaluacích implementace zejména Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a jejího implementačního dokumentu Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací více
Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více
Střední článek podpory ve Zlínském kraji vede Oldřich Vávra. Do týmu přináší zkušenosti pedagoga, manažera, starosty a také výbornou znalost škol a zřizovatelů v regionu, kterou získal nejenom na pozici zřizovatele, ale i jako předseda Řídícího výboru MAP Uherskohradišťska. Jeho zaměření na síťování škol, sdílení dobré praxe a zprostředkování metodické podpory je pro střední článek ideální kombinace. více
Na základě opatření uvedených v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023 v rámci kapitoly „Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení“ v podkapitole Střední vzdělávání připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích za období více
Novou posilou Středního článku podpory je Pavel Vyhňák, který nastoupil na pozici krajského koordinátora v Jihomoravském kraji. Jeho profesní kariéra je spojena zejména se školstvím. Učil, působil jako projektový manažer, řídil školu, a to dokonce jednu z největších v České republice. Střední článek tak získal výraznou posilu s bohatými zkušenostmi, kolegu z praxe, který školám rozumí a své „know how“ více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více
Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a výsledek výzkumu (závěrečnou výzkumnou zprávu a 7 příloh), který pro MŠMT prováděl Masarykův ústav vyšších studií, ČVUT v Praze. Výzkum byl realizován pro MŠMT v letech 2022-2023 z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výsledky výzkumu "Evaluace pilotáže středního článku podpory MŠMT" je pro budoucí projekt IPs Střední článek klíčová více
Obsah: • Digitalizace přijímacího řízení (SŠ) • Parametrizace asistentů pedagoga • Stavební a hygienické předpisy • Zákon o pedagogických pracovnících (doplnění) • Další legislativní změny • Zákoník práce (novinky) • Výkaznictví • Užitečné informace a tipy na webináře
Linie školního poradenství projektu Podpora rovných příležitostí Linie školního poradenství projektu Podpora rovných příležitostí NPI ČR podporuje školy, které jsou zapojeny do Národního plánu obnovy. Jedná se o školy, které čerpají finance na posílení poradenských pozic (školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, adaptační koordinátor, koordinátor inkluze a kariérový poradce) pro práci se žáky se sociálním více
Na MŠMT od března 2023 realizujeme důležitý projekt s názvem IPs Datová politika, který pomůže dělat kvalitní politiku založenou na datech. Práce bude dost, a proto hledáme další lidi, kteří do toho půjdou s námi, a to nejen v pozici analytiků. Seznam hledaných pozic a jejich popis jimi vykonávazných činností naleznete níže.  Pro ty z Vás, kdo máte zájem, více
Informační leták je určen pro ředitele MŠ a pedagogy MŠ. Prvním cílem je informovat na případnou problematiku v adaptačním procesu nově příchozích dětí do MŠ. Druhým cílem je vytvoření doporučující manuálu k řešení adaptačních potíží jak ze strany dětí, tak i zákonných zástupců. Třetím cílem je metodicky podpořit pedagogy MŠ k včasnému záchytu ohroženého dítěte, k podpoře sociálně více
Informační leták je určen pro ředitele MŠ a pedagogy MŠ. Prvním cílem je informovat na případnou problematiku v adaptačním procesu nově příchozích dětí do MŠ. Druhým cílem je vytvoření doporučující manuálu k řešení adaptačních potíží jak ze strany dětí, tak i zákonných zástupců. Třetím cílem je metodicky podpořit pedagogy MŠ k včasnému záchytu ohroženého dítěte, k podpoře sociálně více
Celý dokument naleznete v příloze. Příloha – celý metodický materiál v PDF
Celý dokument naleznete v příloze. Příloha – celý metodický materiál v PDF
Kurzy od META Kurzy od Člověk v tísni
Prezentace Záznam z průběhu webináře ke zpracování výkazů PAM 2023 Přímý odkaz na videozáznám na youtube. Zdroj: MŠMT 2023. Sběry statistických dat / Regionální školství / Výkazy PAM. Web: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/vykaz-p-1-04-1
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.9.2023 do 31.12.2023. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím školním roce.Od pondělí 18. září 2023 do pátku 22. září 2023 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. Po tomto datu již nebude více
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.9.2023 do 31.12.2023. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím školním roce.Od pondělí 18. září 2023 do pátku 22. září 2023 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. více
Na začátku nového školního roku jsme pro školy opět připravili Soubor pedagogicko-organizačních informací 2023/2024 (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. Jedná se o průvodce s praktickými informacemi, které školy určitě uvítají, protože zde najdou vše podstatné na jednom místě. V více
Na začátku nového školního roku jsme pro školy opět připravili Soubor pedagogicko-organizačních informací 2023/2024 (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. Jedná se o průvodce s praktickými informacemi, které školy určitě uvítají, protože zde najdou vše podstatné na více
Video ke 2. jednání Konventu Záznam jednání je zde https://www.youtube.com/live/k4QhPXe4Ai0?app=desktop Podklady pro jednání Veřejná konzultace Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR 2023-2027 (web)
Doporučení MŠMT k činnosti a funkci školní knihovny na základních a středních školách je určena vedoucím pracovníkům škol a pracovníkům školních knihoven. Jeho cílem je poskytnout metodickou podporu a pomoc v oblasti činnosti školních knihoven a současně poskytnout základní informace související s vedením školní knihovny. Doporučení formuluje poslání a úkoly, způsob financování, řízení a personální zabezpečení školní více
Proč je důležité rozvíjet digitální kompetence napříč obory? Jak tyto kompetence souvisejí a nesouvisejí s informatikou? Odpovědi na tyto a další otázky dostanete na setkání 26. září v krajských pobočkách NPI ČR. KDY: v úterý 26. září od 14 hodin KDE: v krajských pracovištích NPI ČR Další informace a přihlášení Digiroadshow organizuje Národní pedagogický institut ČR více
Obsah: • Zákon o ochraně oznamovatelů • Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví • Zákon o pedagogických pracovnících • Další novely • Digitalizace přijímacího řízení • Vzdělávání žáků s dočasnou ochranou • Návrh lex Ukrajina VI. • Předávání údajů do matriky a harmonogram výkaznictví
Opatřením ministra školství, mládeže a tělovýchovy č.j.: MSMT – 17410/2023-5 se mění s účinností od 1. 9. 2023 vzdělávací oblast s názvem „Vzdělávání v informačních a v komunikačních technologiích“ v RVP SOV kategorie dosaženého vzdělání E, J, H, M (včetně konzervatoří a lyceí), L0 a L5.
První celostátní Peer to peer setkání vedoucích pracovníků škol zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí se uskutečnilo 13. června 2023 online. Cílem bylo podělit se o zkušenosti a přenos dobré praxe v oblasti podpory vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, protože věříme, že díky kolegiální podpoře je možné dosáhnout skutečné kvalitní změny v oblasti práce jednotlivých škol. O více
Kdo se do veřejné konzultace zapojil Do veřejného projednávání se zapojilo celé spektrum osob a organizací: Další kroky směrem ke schválení Dlouhodobého záměru 2023-2027 Odbor vzdělávací politiky MŠMT, který práce na DZ ČR 2023-2027 koordinuje, tyto podněty velmi přivítal. Otevřenou debatu s odbornou i širokou veřejností považuje resort za zásadní pro bezproblémovou implementaci, která má více
Listopad Podle stavu k 31. 10. M 10* Z 2-01* Z 14-01* Z 15-01* Z 17-01 Z 19-01* U 41 Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do M 10 Výkaz o vyšší odborné škole 31.10.2023 15.11.2023 22.11.2023 Z 2-01 Výkaz o školní družině - školním klubu 31.10.2023 13.11.2023 22.11.2023 Z 14-01 více
Říjen Podle stavu k 30. 9. P 1-04 P 1c-01 S 1-01* S 4-01 S 4c-01 S 18-01 S 24-01* M 3* M 8* M 9* R13-01 Z 23-01 Z 27-01* Z 33-01 Z 34-01 Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do P  1-04 Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích více
Červenec Podle stavu k 30. 6. P 1-04 Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do P  1-04 Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství za 1.-2. čtvrtletí 2023 30.06.2023 15.07.2023 31.07.2023
Červen Podle stavu k 31. 5. P 1d-01 S 51-01 S 53-01 Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do P 1d-01 Výkaz o změnách v počtu hodin přímé pedagogické činnosti pedagogických pracovníků ve škole a školní družině podle předpokládaného stavu k 30.9.2023 31.05.2023 10.06.2023 10.06.2023 S 51-01 Výkaz o zápisu k více
Duben Podle stavu k 31. 3. P 1-04 M 3a M 8a M 9a M 10a Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do P  1-04 Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství za 1.čtvrtletí 2023 31.03.2023 15.04.2023 30.04.2023 M 3a Výkaz o základní škole 31.03.2023 17.04.2023 24.04.2023 M více
Leden Podle stavu k 31. 12. P 1-04 Výkaz Název zjišťování Rozhodné datum Škola/zařízení dodá do SprÚ dodá do P  1-04 Čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích v regionálním školství za 1.-4. čtvrtletí 2023 31.12.2023 15.01.2024 31.01.2024
Leden Podle stavu k 31. 12. P 1-04 Duben Podle stavu k 31. 3. P 1-04 M 3a M 8a M 9a M 10a Červen Podle stavu k 31. 5. P 1d-01 S 51-01 S 53-01 Červenec Podle stavu k 30. 6. P 1-04 Říjen Podle stavu k 30. 9. P 1-04 P 1c-01 S více
Obezita i tělesná zdatnost českých dětí je alarmující. Obojí spolu výrazně souvisí. Podle výsledků analýzy, která během covidové pandemie vznikla v rámci Sdružení praktických lékařů pro děti a dorost, nadváhou a obezitou trpí víc než čtvrtina dětí a těchto problémů se většinou nezbaví ani v dospělosti. Zároveň i současná kondice školáků bije na poplach. Horší kondici více
Od 1.9.2023 dochází v souvislosti s novelizací vyhlášky č. 48/2005 Sb. ke změně v evidenci žáků vzdělávaných v zahraničí (dle § 38 školského zákona) a žáků vzdělávaných individuálně (dle § 41 školského zákona). Úpravou dochází ke sjednocení způsobu vykazování těchto žáků. Doposud byli tito žáci vedeni v některých případech v konkrétní třídě, v některých případech více
Úprava se týká povinnosti evidovat tyto žáky v konkrétní třídě a ročníku. Každý žák vzdělávaný dle § 38 nebo § 41 bude od 1.9.2023 evidován v konkrétní třídě podle výsledků zkoušek nebo podle věku. Třídy, které jsou tvořené pouze žáky vzdělávanými dle § 41 nebo podle § 38 školského zákona, se nebudou od 1.1.2024 započítávat více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představuje novou verzi formulářů pro akreditaci vzdělávacích programů vyššího odborného vzdělávání. Formuláře byly připraveny ve spolupráci s Expertní skupinou pro vyšší odborné vzdělávání a Akreditační komisí pro vyšší odborné vzdělávání a jsou v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhlášky č. více
Celý metodický materiál a formuláře naleznete v přílohách. Přílohy Metodický pokyn pro žádost o akreditaci vzdělávacího programu vyššího odborného vzdělávání: Metodický pokyn pro žádost o akreditaci vzdělávacího programu vyššího odborného vzděláváníStáhnout Formulář A - Žádost o akreditaci vzdělávacího programu - základní údaje: Formulář A - Žádost o akreditaci vzdělávacího programuStáhnout Formulář B - Žádost o více
Peer to peer podpora je obvykle postavena na výměně zkušeností vrstevníků či osob na stejných pozicích, jejich kolegialitě a rovnocennosti. V rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) se jedná o nástroj pro vedení škol, který cílí primárně na přenos dobré praxe v oblasti podpory žáků se sociálním znevýhodněním. Jak u nás taková setkání probíhají a k čemu více
Náhlé nepříznivé události se nevyhýbají nikomu z nás. Může se jednat o zkušenosti s úmrtím či vážným zraněním přes šikanu, pandemii, válku až po katastrofy typu povodně, tornáda a další. Všechny tyto skutečnosti nás ovlivní a mají v případě školy dopad na pracovníky a vedení školy, děti, žáky, studenty, jejich rodiny a blízké, na zřizovatele či obyvatele obce. více
Představujeme Vám kolegyni, která od 1. července 2023 vede nové oddělení metodické podpory Středního článku. Alenu Zábojníkovou ředitelé a zřizovatelé škol, kteří už měli příležitost konzultovat své dotazy se Středním článkem, dobře znají a vědí, že ji na metodické lince nic nezaskočí.
Má Vaše škola 50 zaměstnanců a více? Pokud ano, pak se na Vás od 1. srpna 2023 vztahuje nová povinnost. Začíná totiž platit zákon o ochraně oznamovatelů, tzv. whistleblowing. Zaměstnavatelé s uvedeným počtem zaměstnanců musí mít od prvního srpna zavedený funkční interní oznamovací systém. Nejedná se o možnost podání stížnosti, která je většinou osobního charakteru, ale více
První ze série diskusních setkání, která se konají v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), sleduje linii sociální intervence, resp. angažovanost škol při snižování nerovností ve vzdělávání žáků. Ve videohovoru se od ředitelky školy ZŠ Grafická R. Jedličkové dozvíte, díky jakým nástrojům se jim daří vzdělávat velké množství žáků se sociálním znevýhodněním. Ve videu zazní více
MŠMT připravilo pro zpracovatele dlouhodobých záměrů v kraji k případnému využití návrh šablony dlouhodobého záměru, který vychází a je v souladu s vyhláškou č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů a výročních zpráv, ve znění vyhlášky č. 150/2022 Sb. a připravovaným Dlouhodobým záměrem ČR 2023-2027. Šablona má doporučující, nikoliv závazný charakter. Jde o rámcový obsah dokumentu a kapitoly je více
Výčet pracovních aktivit Jany Šmíd Winterové je pestrá škála. Jako ředitelka nového Odboru podpory škol a zřizovatelů řídí, plánuje a realizuje projekt Střední článek podpory, odpovídá za dosažení stanovených cílů, bdí nad rozpočtem, má na starosti vedení celého týmu a mnoho dalšího.
Na této stránce naleznete aktuálně platnou verzi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, přehled všech změn RVP ZV od roku 2004 do současnosti a metodickou podporu pro učitele zejména základních škol a víceletých gymnázií.
Cílem metodiky je poskytnout mateřským školám stručný a jednoduchý přehled komunikačních nástrojů a jejich využití při komunikaci se zákonnými zástupci. V publikaci jsou uvedeny nejběžnější formy komunikace a spolupráce, se kterými se mohou pedagogičtí pracovníci v mateřské škole setkat. Materiál je určen především pro učitele mateřských škol, ale může také sloužit ředitelům škol, asistentům pedagoga více
Cílem metodiky je poskytnout mateřským školám jednoduchý přehled komunikačních nástrojů a jejich využití při komunikaci se zákonnými zástupci. V publikaci jsou uvedeny nejběžnější formy komunikace a spolupráce, se kterými se mohou pedagogičtí pracovníci v mateřské škole setkat. Materiál je určen především pro učitele mateřských škol, ale může také sloužit ředitelům škol, asistentům pedagoga a dalším více
Novela zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění, přináší převážně s účinností od 1. 9. 2023 množství podstatných změn. Ministerstvo školství proto připravilo materiál, který má za cíl měněná či nová ustanovení zdůraznit a vysvětlit zejména pro potřeby ředitelů škol.
Celý dokument naleznete v příloze. Základní změny účinné od 1. 9. 2023: Základní změny účinné od 1. 1. 2024: Co zejména musí ředitel školy nebo školského zařízení povinně podle novely zákona učinit: Často kladené dotazy (FAQ) 1. Odborná kvalifikace asistentů pedagoga po novele zákona o pedagogických pracovnících Odborná kvalifikace získaná podle zákona č. 563/2004 Sb., více
Profesionálním managementem ke kvalitní škole. Takový je cíl Středního článku podpory. Krajští koordinátoři a metodici spolu s centrálním týmem budou přímo v terénu poskytovat podporu ředitelům škol a zřizovatelům v oblasti managementu a nepedagogických agend. Osobní přístup, konzultace, předávání garantovaných informací, propojování aktérů ve vzdělávání a intenzivní spolupráce v území, to vše nabízí Střední článek podpory, systémový projekt MŠMT, který více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) spustilo v termínu 30. 6. 2023 - 7. 8. 2023 veřejnou konzultaci k návrhu připravovaného Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2023-2027 (dále jen DZ ČR 2023-2027). Jde o on-line konzultaci, do které se může zapojit kdokoliv z veřejnosti prostřednictvím online formuláře. Vážíme si Vaší konstruktivní zpětné vazby, a proto prosíme více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) spustilo v termínu 30. 6. 2023 - 7. 8. 2023 veřejnou konzultaci k návrhu připravovaného Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2023-2027 (dále jen DZ ČR 2023-2027). Jde o on-line konzultaci, do které se může zapojit kdokoliv z veřejnosti prostřednictvím online formuláře. Vážíme si Vaší konstruktivní zpětné vazby, a proto prosíme více
Prezentace Záznamy z průběhu webinářů Termíny Přehled termínů předávání výkazů řady S, Z a R v roce 2023 Označení výkazu Název výkazu Podle stavu k Škola/zařízení Správní úřad S 1-01 o mateřské škole 30.09.2023 10.10.2023 20.10.2023 Z 2-01 o školní družině - školním klubu 31.10.2023 13.11.2023 22.11.2023 S 4-01 o mateřské-základní škole při zdravotnickém zařízení více
V rámci tohoto programu došlo k vytvoření platformy, která umožňuje pedagogickým pracovníkům sdílení zkušeností ze vzdělávacího procesu prostřednictvím online schůzek pedagogů z celého světa, jehož součástí jsou také prezentace expertů na dané téma. Komunita si klade za cíl zlepšit práci pedagogů a připravit nové absolventy na pedagogickou činnost v dynamickém světě, který vyžaduje neustále osvojování a uplatňování nových dovedností více
Video záznam z 1. jednání Konventu k přehrátí Záznam jednání - odkaz ZDE Podklady pro jednání
Krajské metodické kabinety spojily více než 650 učitelů, kteří stáli u vzniku stovek vzdělávacích akcí připravených podle požadavků jich samotných i jejich kolegů. Do praxe nově vnesly spolupráci mezi učiteli napříč školami a nabídly jim prostor pro další rozvoj. Kromě metodických kabinetů patřilo mezi další aktivity končícího projektu SYPO poskytovat podporu školám se začínajícími učiteli více
Kontaktní údaje Národního konventu o vzdělávání.
Informace k jednotlivým plánovaným a již realizovaným jednáním Národního konventu o vzdělávání.
Preambule Národní konvent o vzdělávání je diskusní platformou pro otevřený dialog zástupců politické a odborné veřejnosti o návrzích změn ve školství. Jeho cílem je formou pravidelně svolávaných setkání nabídnout možnost relevantním partnerům být součástí vytváření vzdělávací politiky České republiky. Čl. I Úvodní ustanovení 1. Zřizuje se Národní konvent o vzdělávání (dále jen „Konvent“), který je více
Národní konvent o vzdělávání je odborná diskusní platforma k otevřenému dialogu o připravovaných změnách ve vzdělávání mezi politiky, představiteli státní a veřejné správy, vzdělávacími institucemi, školskými asociacemi, neziskovým sektorem a dalšími klíčovými aktéry. Formou pravidelných setkání v prostorách Senátu Parlamentu ČR přináší všem zainteresovaným skupinám možnost ovlivňovat vzdělávací politiku a být součástí jejího formování. Široká veřejnost více
Český vzdělávací systém v posledních třiceti letech prošel řadou dílčích změn, které však nebyly dostatečně provázány a chybí tak komplexní přístup ke vzdělávací soustavě jako celku. To byl také hlavní impuls, proč se ministr školství Mikuláš Bek rozhodl zřídit Národní konvent o vzdělávání – odbornou diskusní platformu, kde na pravidelných zasedáních dostane každý člen příležitost více
Aktuální k 15. 6. 2023 Úvodní informace Informační materiál Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy slouží jako metodický výklad k zákonu Lex Ukrajina IV pro oblast regionálního školství. “Lex Ukrajina IV”, tedy zákon č. 20/2023 Sb., kterým byl upraven a doplněn zákon č. 67/2022 Sb. označovaný jako Lex Ukrajina (1) nabývá účinnosti dnem 24. ledna 2022. Hlavní více
Od roku 2020 probíhají na školách významné inovace ve vzdělávání v souvislosti s digitalizací, kterou nastartovalo uzavření škol v době opatření COVID-19. Školy již v roce 2020 obdržely finanční prostředky na technické vybavení pro realizaci distančního vzdělávání. Tato finanční intervence pokračovala v roce 2022 a pokračuje dosud s výhledem do následujícího roku, kdy jsou školy více
Potřebujete poradit s pořízením digitálních technologií nebo s nastavením digitální infrastruktury ve škole? IT Guru jsou připraveni nadále pomáhat vedení škol, správcům sítí a koordinátorům ICT s jejich problémy a navrhovat možná řešení. Služby jsou školám poskytovány zdarma. Národní pedagogický institut ČR v rámci metodické podpory školám vytvořil díky finančním prostředkům z Národního plánu obnovy, z Nástroje pro oživení a odolnost více
Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více
Přehled odkazů na data o vzdělání Národní zdroje MŠMT Základní přehled za školní rok 2022/2023 Statistická ročenka: výkonové ukazatele Statistická ročenka: zaměstnanci a mzdové prostředky Vývojová ročenka (časové řady) Vizualizace Monitorovacího rámce Krajský přehled Vysoké školy Výroční zprávy MŠMT NPI Infoabsolvent Mládež v číslech ČŠI Vzdělávání v datech Tematické zprávy Inspekční zprávy Výroční zprávy ČŠI více
Základní informace Obecně se předpokládá, že žáci se sociálním znevýhodněním jsou všichni ti žáci škol, kteří mají ve vzdělávání nějaké výrazné bariéry vznikající z jiných než zdravotních důvodů (například kvůli nedostatečné podpoře při přípravě do školy v domácím prostředí, kvůli špatné ekonomické situaci rodiny, ale i třeba kvůli nedostatečné znalosti vyučovacího jazyka a dalším sociálně podmíněným důvodům). více
Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více
Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content