SYPO: Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů

edu.cz > Projekty ESIF > SYPO: Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů
Zahájení projektu: 1. 1. 2018
Ukončení projektu: 30. 10. 2022
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363
Příjemce dotace: Národní pedagogický institut ČR
Výše dotace: 348 415 000 Kč
Zdroj financování: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Hlavním cílem projektu je vytvoření, ověření a implementace systému ucelené modulární podpory, která přispívá ke zvyšování profesního rozvoje vedoucích pracovníků v oblasti pedagogického řízení škol a učitelů v oblasti oborových didaktik, a to prostřednictvím profesních společenství využívajících širokého spektra forem kolegiální podpory a DVPP s definovanými kritérii kvality

  1. Řízení projektu – sestavení projektového týmu, nastavení řízení projektu, kontrolních mechanismů, koordinace činností projektu
  2. Evaluace – zajištění vnitřní i vnější zpětné vazby o realizaci aktivit projektu, analýza vzdělávacích potřeb vybraných cílových skupin projektu
  3. Spolupráce – vybudování znalostní základny pro řízení systémových změn a syntéza výstupů prostřednictvím odborných panelů, realizace odborných konferencí
  4. Kabinety – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému profesní podpory učitelů prostřednictvím sítě metodických kabinetů, pilotní ověření a implementace metodických kabinetů na národní, krajské a vybrané oblastní úrovni, vytvoření sítě krajských ICT metodiků
  5. Kvalita – vytvoření a pilotní ověření systému řízení kvality DVPP garantovaného MŠMT
  6. Management – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému podpory vedení škol, zejména v oblasti pedagogického řízení
  7. Podpora – realizace vzdělávacích programů pro členy metodických kabinetů, hodnotitele DVPP, učitele a ředitele v oblasti podpory začínajících učitelů
  8. Začínající učitel – návrh a pilotní ověření modelu uceleného, průběžného a modulárního systému podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícími učiteli a vedením škol
  9. Veřejnost – informační podpora efektivních a inovativních forem profesního rozvoje pedagogických pracovníků
  • Analýzy potřeb vedení škol, koordinátorů ICT, začínajících učitelů, vedoucích předmětových komisí
  • Odborné panely
  • Odborné konference
  • Model systému profesní podpory pro jednotlivé metodické kabinety
  • Síť metodických kabinetů a ICT metodiků
  • Systém řízení kvality DVPP
  • Model komplexního, kontinuálního, modulárního systému podpory managementu škol
  • Stálá konference ředitelů
  • Vzdělávací programy, webináře
  • Model komplexního, kontinuálního, modulárního systému podpory začínajících učitelů ve spolupráci s uvádějícími učiteli a vedením škol

Aktuality projektu