Aktuality

Soubor pedagogicko-organizačních informací pro školní rok 2023/2024

6. 9. 2023

Na začátku nového školního roku jsme pro školy opět připravili Soubor pedagogicko-organizačních informací 2023/2024 (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. Jedná se o průvodce s praktickými informacemi, které školy určitě uvítají, protože zde najdou vše podstatné na jednom místě. V více

Informace pro základní školy - nová pravidla pro zařazování a evidenci žáků ve školní matrice plnících povinnou školní docházku v zahraničí nebo formou individuálního vzdělávání od 1. září 2023

15. 8. 2023

Od 1.9.2023 dochází v souvislosti s novelizací vyhlášky č. 48/2005 Sb. ke změně v evidenci žáků vzdělávaných v zahraničí (dle § 38 školského zákona) a žáků vzdělávaných individuálně (dle § 41 školského zákona). Úpravou dochází ke sjednocení způsobu vykazování těchto žáků. Doposud byli tito žáci vedeni v některých případech v konkrétní třídě, v některých případech více

Nová verze formulářů pro akreditaci vzdělávacích programů VOV

3. 8. 2023

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představuje novou verzi formulářů pro akreditaci vzdělávacích programů vyššího odborného vzdělávání. Formuláře byly připraveny ve spolupráci s Expertní skupinou pro vyšší odborné vzdělávání a Akreditační komisí pro vyšší odborné vzdělávání a jsou v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhlášky č. více

Informace pro školy k novele zákona o pedagogických pracovnících

4. 7. 2023

Novela zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění, přináší převážně s účinností od 1. 9. 2023 množství podstatných změn. Ministerstvo školství proto připravilo materiál, který má za cíl měněná či nová ustanovení zdůraznit a vysvětlit zejména pro potřeby ředitelů škol. více

Digitalizace na školách s podporou z Národního plánu obnovy je v plném proudu

13. 6. 2023

Od roku 2020 probíhají na školách významné inovace ve vzdělávání v souvislosti s digitalizací, kterou nastartovalo uzavření škol v době opatření COVID-19. Školy již v roce 2020 obdržely finanční prostředky na technické vybavení pro realizaci distančního vzdělávání. Tato finanční intervence pokračovala v roce 2022 a pokračuje dosud s výhledem do následujícího roku, kdy jsou školy více

Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předkládání žádostí o poskytnutí dotace z Národního plánu obnovy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků - 2. kolo výzvy

31. 5. 2023

O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více

ČŠI a SYPO společně o začínajících učitelích

25. 1. 2023

Zástupci České školní inspekce a projektu SYPO Národního pedagogického institutu ČR se na společném setkání na konci roku 2022 věnovali možnostem podpory škol se začínajícími učiteli. Více než 300 inspektorů z celé ČR se seznámilo se závěry, které vyplynuly z pilotáže Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO, nebo s novými materiály k adaptačnímu procesu začínajících učitelů. Inspektoři více

Školní informační systémy (ŠIS) pro mateřské školy

12. 12. 2022

Přínos ŠIS Přínos ŠIS spočívá především ve vedení školní matriky, evidenci třídních knih, sledování docházky, komunikaci s rodiči, automatickém generování dokumentů, ale třeba také v plánování akcí, objednávání jídel či evidenci plateb. Smyslem je, aby všechny potřebné funkcionality měli učitelé, ředitelé i rodiče na jednom místě. Nově budou předávat individuální údaje také mateřské školy Zatímco pro základní více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content