Aktuality

Mimořádné šetření ke kapacitám MŠ, ZŠ, SŠ a KON a ukrajinským zaměstnancům

6. 4. 2023

Co je cílem šetření? Toto šetření považujeme za zásadní pro strategické plánování dalšího postupu v oblasti poskytování vzdělávání pro děti a žáky z Ukrajiny a pro koordinaci dalšího postupu.  Metodická podpora ke sběru dat Odkaz na dotazník: https://sberdat.uiv.cz/login Metodické telefonní linky ke sběru dat Rovněž budou po dobu šetření v provozu 2 metodické telefonní linky: více

Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře na období leden–srpen roku 2023

10. 3. 2023

Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více

Zákaz TikToku Evropskou komisí, pozitiva a negativa

7. 3. 2023

Úvod Evropská komise zakázala na přelomu února a března svým zaměstnancům používat čínskou sociální síť TikTok na jejich pracovních zařízeních. Udělala to zejména kvůli obavám z ochrany dat. Měli byste to zvážit i na vaší škole? A co na to děti? TikTok je oblíbenou aplikací pro sdílení krátkých videí a přitahuje miliony uživatelů z celého světa. více

Národní plán obnovy a pomocná ruka školám k závěrečnému vyúčtování digitalizace za rok 2022

24. 2. 2023

Ohlížíme se za rokem 2022 a nabízíme školám pomocnou ruku k vyplnění formuláře pro závěrečné vyúčtování resp. povinný sběr dat, který se zaměřuje na využití a čerpání finančních prostředků z Národního plánu obnovy (dále NPO) na digitalizaci. Termín 28. 2. 2023 pro vyplnění formuláře se blíží, a protože jej část škol dosud neodevzdalo v informačním více

ČŠI a SYPO společně o začínajících učitelích

25. 1. 2023

Zástupci České školní inspekce a projektu SYPO Národního pedagogického institutu ČR se na společném setkání na konci roku 2022 věnovali možnostem podpory škol se začínajícími učiteli. Více než 300 inspektorů z celé ČR se seznámilo se závěry, které vyplynuly z pilotáže Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO, nebo s novými materiály k adaptačnímu procesu začínajících učitelů. Inspektoři více

Školní informační systémy (ŠIS) pro mateřské školy

12. 12. 2022

Přínos ŠIS Přínos ŠIS spočívá především ve vedení školní matriky, evidenci třídních knih, sledování docházky, komunikaci s rodiči, automatickém generování dokumentů, ale třeba také v plánování akcí, objednávání jídel či evidenci plateb. Smyslem je, aby všechny potřebné funkcionality měli učitelé, ředitelé i rodiče na jednom místě. Nově budou předávat individuální údaje také mateřské školy Zatímco pro základní více

AKTUALIZOVÁNO: Žádost o vyplnění dotazníku pro získání informací o reálných potřebách škol a školských zařízení

5. 12. 2022

Co je cílem šetření? Toto šetření považujeme za zásadní pro strategické plánování na základě identifikace potřeb škol a školských zařízení, zapojením se do tohoto šetření získáte možnost ovlivnit budoucí nasměrování programů, podpory, financování či vzdělávací politiky státu, Vašeho kraje a zřizovatele. Metodická podpora a další informace ke sběru dat Odkaz na dotazník: https://sberdat.uiv.cz/login Kontakty pro více

Rozdělení finančních prostředků pro MŠ, ZŠ a SŠ a konzervatoře na pozice ukrajinského asistenta pedagoga na základě šetření MŠMT

10. 11. 2022

Důležité termíny Jak MŠMT již dříve avizovalo, je možné získat další finanční prostředky na zabezpečení pozice ukrajinského asistenta pedagoga pro školy, které přijaly ke vzdělávání alespoň minimálně stanovený počet cizinců s udělenou dočasnou ochranou, a splní všechny podmínky pro jejich poskytnutí. V této souvislosti bude probíhat ve školách od 15. září 2022 do 20. září více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

SPAM versus Phishing a jejich problematika ve školním prostředí

2. 11. 2022

Phishing Tento typ podvodu cílí převážně na získání přihlašovacích údajů oběti, jako je jméno a heslo. Phishing je jednou z metod sociálního inženýrství a využívá jeho techniky pro manipulaci oběti. Obvykle cílí na pocity, jako je zvědavost (Kdo mě to označil na Facebooku?), či strach (Když tu fakturu do dvou dnů nezaplatím, přijde mi domů exekutor!), více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content