Aktuality

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, více

Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře na období září–prosinec roku 2022

14. 10. 2022

Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více

Výzva MŠMT na rozvoj dovedností v českém jazyce jako cizím jazyce pro ukrajinské studenty a pedagogy na českých vysokých školách (2022)

17. 8. 2022

O výzvě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje výzvu k předkládání žádostí o poskytnutí dotace „Kurzy českého jazyka pro studenty a pedagogické pracovníky z Ukrajiny“ (č. j.: MSMT-17064/2022-2). Výzva je určena na realizaci podpory rozvoje dovedností v českém jazyce jako cizím jazyce u stávajících, budoucích či potenciálních studentů českých vysokých škol s tzv. vízem strpění více

Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předkládání žádostí o poskytnutí dotace z Národního plánu obnovy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků

15. 8. 2022

O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více

Vyhlášení výzvy MŠMT na podporu Adaptačních skupin pro děti cizince migrující z Ukrajiny (září - prosinec 2022) + metodické doporučení pro žadatele

10. 8. 2022

Výzva Adaptační skupiny pro děti cizince migrující z Ukrajiny září - prosinec 2022 Účel poskytnutné dotace podpořit adaptaci a socializaci ukrajinských dětí na české prostředí, podpořit rozvoj jazykových dovedností, zejména řečových v českém jazyce, připravit děti na nástup do českých škol, podpořit duševní pohodu a duševní zdraví dětí a to realizací aktivit uvedených v příloze více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. více

2. dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině - kapacity MŠ a ZŠ, přijaté děti, žáci a studenti na MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře a VOŠ a ukrajinští zaměstnanci

23. 6. 2022

Co je cílem šetření? v případě mateřských a základních škol plošně aktualizovat dříve poskytnuté údaje o kapacitách[1], zjistit aktuální stav počtu přijatých dětí/žáků/studentů z Ukrajiny ke vzdělávání ve školním roce 2021/2022 a dále pro nový školní rok 2022/2023 v jednotlivých školách, aktuálně volné skutečné kapacity ve školách, možnosti navýšení kapacit škol od září 2022, zjistit údaje více

Speciální pedagog a školní psycholog pro každou ZŠ

23. 6. 2022

Co je cílem institucionalizace podpůrných pozic Cílem procesu institucionalizace je nastavit systém tak, aby služeb školního psychologa a školního speciálního pedagoga mohlo využívat co nejširší spektrum žáků, kteří vykonávají povinnou školní docházku, a zároveň byla dlouhodobě zajištěna profesní stabilita těchto pozic. Jak bude institucionalizace podpůrných pozic probíhat Od začátku zavedení inkluzívního systému vzdělávání v České republice (r. více

Vyhodnocení Národního plánu doučování (podzim 2021)

15. 6. 2022

Kontext a informace k Národnímu plánu doučování Výluky prezenční výuky způsobené pandemií covid-19 měly výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků i na jejich psychosociální rozvoj a wellbeing po celém světě i v České republice. Česká republika navíc patří k zemím EU s nejdelším obdobím distanční výuky: žáci a studenti na druhém stupni ZŠ a více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content