Aktuality

MŠMT vyhlásilo výsledky 1. veřejné soutěže programu Exceles

14. 6. 2022

O programu Exceles Cílem programu EXCELES je zvýšit schopnost výzkumných kapacit ve vybraných prioritních oblastech VaVaI reagovat na aktuální trendy a potřeby v návaznosti na výskyt závažných chorob a sociální a ekonomické dopady systémových zdravotních rizik s nimi spojených.  Vědecké týmy z vysokých škol, institucí a ústavů budou moci čerpat podporu za téměř 5 miliard Kč více

Jak naložit s finančním prostředky z Národního plánu obnovy na nákup digitálních učebních pomůcek?

14. 6. 2022

Úvod Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy poskytuje školám finanční prostředky na digitalizaci, a to na dva účely: nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence žáků a na prevenci digitální propasti. Tento článek se věnuje účelu prvnímu. Pro více informací o tom, jak naložit s prostředky na prevenci více

Jak řeší Národní plán obnovy digitální vyloučení? 

24. 5. 2022

Co je to digitální propast?  Rozdíly v přístupu a využívání informačních a komunikačních technologií jsou souhrnně nazývány digitální propastí. Ta je úzce navázána na ekonomický a sociální rozvoj každého jedince. Ekonomická a sociální nerovnost, často v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami na straně žáka či jeho rodinného zázemí, způsobuje prohlubování nerovného přístupu a vede ke stavu jeho vyloučení. To více

Výzva: Digitální vysokokapacitní sítě z komponenty 1.3 Národního plánu obnovy

17. 5. 2022

Cílové skupiny Jedná se o výzvu pro podnikatelské subjekty, které splní podmínky uvedené ve výzvě, jejíž cílem je vybudování sítí s velmi vysokou kapacitou („vysokokapacitních sítí“ či „VHCN"), jež umožní spolehlivý přístup k službám elektronických komunikací pro přístup k internetu koncovým uživatelům se zvláštním zaměřením na venkovské oblasti, kde tržní řešení nejsou rentabilní a kde více

Digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence. Z čeho je nakoupit a kde naleznete tipy?

15. 3. 2022

Jak lze finanční prostředky získat? Finanční prostředky jsou poskytovány na neinvestiční náklady vzniklé od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022. Jsou určeny pro základní školy a gymnázia, gymnázia se sportovní přípravou a dvojjazyčná gymnázia, zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazem obcí. Aby školy obdržely finanční prostředky letos, musí vyplnit dotazník do https://sberdat.uiv.cz deklarovat svůj více

Digitalizace škol – finance již tento rok!

9. 3. 2022

Strategie 2030+ v souvislosti s digitalizací vzdělávání Jaké kroky podniklo MŠMT směrem k digitální transformaci školství? Byly schváleny nové RVP pro základní vzdělávání  a RVP pro gymnázia, která budou rozvíjet informatické myšlení a digitální gramotnost žáků.  Na to dále navazuje aktualizace RVP pro gymnázia, které pokračuje v modernizaci kurikula v digitální oblasti. Díky projektu SYPO se vybudovaly sítě metodických více

Digitalizujeme školu - živě streamovaná debata

3. 3. 2022

Online debata pro mateřské školy V pondělí 7.3. to celé odstartuje živá debata pro mateřské školy, která bude zaměřena na: digitalizaci MŠ rady s nákupem digitálních učebních pomůcek. Jako hosté vystoupí: Lucie Gregůrková - vedoucí Oddělení digitálního vzdělávání, MŠMT Martina Běťáková - vedoucí Oddělení podpory škol, MŠMT Vlasta Tesařová - ředitelka MŠ V zahradě, Liberec Celou více

Efektivní komunikace školy s rodiči

22. 2. 2022

Každý vztah potřebuje péči a zájem obou stran, aby fungoval. Zásadním kořením pro něj jsou vzájemný respekt, dialog a spolupráce. Platí to i pro vztah rodina - škola, který je důležitý pro to, aby se tyto dva světy propojily v jeden, kde se dobře učí i vyučuje. Efektivní komunikace a spolupráce mezi učitelem a rodiči více

ČŠI vydala Tematickou zprávu – Průběžná zpráva o vyrovnávání nerovností ve vzdělávání ve školním roce 2021/2022

21. 12. 2021

Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více

ČŠI vydala Výroční zprávu: Kvalita vzdělávání v České republice za školní rok 2020/2021

15. 12. 2021

Obsah výroční zprávy Úvodní slovo ústředního školního inspektora (str. 3) Přehled inspekční činnosti ve školním roce 2020/2021 (str. 10), Předškolní vzdělávání (str. 12), Základní vzdělávání (str. 58), Střední vzdělávání (str. 94), Základní umělecké vzdělávání (str. 124), Zařízení pro výkon ústavní nebo chranné výchovy (str. 132), Školská poradenská zařízení (str. 146), Systémový projekt Komplexní systém hodnocení více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content