Aktuality

SPAM versus Phishing a jejich problematika ve školním prostředí

2. 11. 2022

Phishing Tento typ podvodu cílí převážně na získání přihlašovacích údajů oběti, jako je jméno a heslo. Phishing je jednou z metod sociálního inženýrství a využívá jeho techniky pro manipulaci oběti. Obvykle cílí na pocity, jako je zvědavost (Kdo mě to označil na Facebooku?), či strach (Když tu fakturu do dvou dnů nezaplatím, přijde mi domů exekutor!), více

Proč maskovat svou e-mailovou adresu?

17. 10. 2022

Úvod Už se vám někdy stalo, že jste otevřeli e-mail a brzy poté se vám zobrazila související reklama? Může za to sledování e-mailů. Z těchto údajů jsou vytvářeny individuální profily k ovlivnění obsahu, který vidíte online, včetně cílení reklamy. Tyto údaje o vás jsou také obvykle odesílány přímo třetím stranám, nejspíš bez vašeho souhlasu. Jak je to více

Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře na období září–prosinec roku 2022

14. 10. 2022

Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více

Jubilejní ročník Evropského týdne programování připomíná 10 let zavádění programování do tříd v celé Evropě i mimo ni

7. 10. 2022

Zahájení jubilejního desátého ročníku Evropského týdne programování proběhlo 6. října 2022. Letošní Evropský týden programování (CodeWeek) se bude konat od 8. do 23. října 2022 a nabídne širokou škálu aktivit, jejichž cílem je přenést programování do výuky. O Evropském týdnu programování Evropský týden programování 2022 bude stavět na úspěších předchozích ročníků. V roce 2021 se do více

Vydán Standard konektivity škol 

4. 9. 2022

Úvod Dnešní svět poskytuje nepřeberné množství možností, jak zapojit moderní digitální technologie do výuky, což zvyšuje nároky nejen na pedagogy, ale také na jejich žáky. Pedagogové by měli být motivováni ve své výuce využívat digitální technologie tak, aby mohli plně rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení svých žáků. Proto je zapotřebí vybudovat kvalitní digitální infrastrukturu více

Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předkládání žádostí o poskytnutí dotace z Národního plánu obnovy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků

15. 8. 2022

O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více

Fotky a ochrana soukromí v životě školy

26. 7. 2022

Vazba fotografování na českou legislativu Abychom mohli někoho vyfotografovat, potřebujeme k tomu nejprve jeho souhlas. Kromě toho že je to slušnost, vyžadují splnění této podmínky i zákony. A to vůbec nejde jen o GDPR, jak se hodně lidí domnívá.   Zákony, které toto vyžadují, platí v České republice už dlouho a jsou starší než GDPR a více

Jak si zkontrolovat bezpečnost školních webů a systémů vystavených do internetu

13. 7. 2022

Školní web a HTTP vs. HTTPS certifikáty Začneme u školních webových stránek. Školní stránky by měly sloužit jako prezentace školy, a tak bychom si na nich měli dát záležet nejen po stránce obsahové a vizuální, ale i po té bezpečnostní. Školní weby by vždy měly obsahovat HTTPS certifikát. Co to je? HTTPS je internetový protokol, více

Anonymní režim prohlížeče a jeho rizika

8. 7. 2022

Co je to soukromé prohlížení? K čemu slouží? Anonymní režim je o něco soukromější způsob prohlížení webu ve srovnání s běžným brouzdáním. Je tedy vhodný při práci na sdílených počítačích například ve škole. Ve všech hlavních webových prohlížečích, jako je Chrome, Edge, Firefox a další, provádí anonymní režim následující činnosti: Odstraní uložené soubory cookie. To více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content