Aktuality

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. více

Prevence digitální propasti v praxi školy

21. 6. 2022

Úvod Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy poskytuje školám finanční prostředky na digitalizaci, a to na dva účely: nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence žáků a na prevenci digitální propasti. Tento článek se věnuje druhému účelu. Na toto téma také proběhla panelová diskuze, kterou si můžete shlédnout více

Vyhodnocení Národního plánu doučování (podzim 2021)

15. 6. 2022

Kontext a informace k Národnímu plánu doučování Výluky prezenční výuky způsobené pandemií covid-19 měly výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků i na jejich psychosociální rozvoj a wellbeing po celém světě i v České republice. Česká republika navíc patří k zemím EU s nejdelším obdobím distanční výuky: žáci a studenti na druhém stupni ZŠ a více

Digitální propast a informace, jak ji ve škole řešit

15. 6. 2022

Slovo experta Účastníci debaty Organizátory zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání na MŠMT, s moderátorem večera Josefem Daškem, tajemníkem DigiKoalice za NPI. Digitální propast v Česku dlouhodobě řeší také Člověk v tísni, který reprezentovala Zuzana Ramajzlová. Za praxi debatu obohatili Jaroslava Nováková, zástupkyně ředitele na ZŠ Bohumila Hrabala, a Václav Nádvorník, zástupce ředitele a ICT metodik více

Jak naložit s finančním prostředky z Národního plánu obnovy na nákup digitálních učebních pomůcek?

14. 6. 2022

Úvod Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy poskytuje školám finanční prostředky na digitalizaci, a to na dva účely: nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence žáků a na prevenci digitální propasti. Tento článek se věnuje účelu prvnímu. Pro více informací o tom, jak naložit s prostředky na prevenci více

Největší testování digitálních dovedností v ČR je v plném proudu

8. 6. 2022

Proč je IT Fitness Test důležitý Zábavnou formou prověří digitální dovednosti vašich studentů a bude bavit vás i celou vaši školu. Navíc: zjistíte úroveň digitálních dovedností vašich žáků a studentů, můžete vyhrát skvělé ceny, naučíte se lépe pracovat s IT technologiemi. Kdo IT Fitness Test pořádá IT Fitness Test 2022 probíhá za podpory Mezinárodního visegrádského více

Přidejte se k živě streamované debatě na téma IT správa ve škole

1. 6. 2022

Informace k diskuzi Ve středu 8.6. proběhne od 16:00 živě streamovaná panelová diskuze na téma IT správy. Na akci bude představena Příručka pro ředitele škol k IT správě, budou uvedeny příklady vhodného řešení IT správy ve škole. Jak využít síť IT guru? To vše se můžete dozvědět a zároveň se účastnit live chatu. Jakým tématům se více

Přidejte se k živě streamované debatě na téma Prevence digitální propasti

26. 5. 2022

Jakým tématům se budeme v diskuzi věnovat? Kdo na akci vystoupí? Odkaz na online sledování akce Přijďte s námi strávit kvalitně strávený čas. Budeme se na Vás těšit. Celou akci můžete sledovat 2. 6. 2022 od 16:00 pod tímto odkazem. Anna Stočesová Martinková (anna.stocesova@msmt.cz) vedoucí oddělení podpory digitální vzdělávání, odbor vzdělávací politiky Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy více

Jak řeší Národní plán obnovy digitální vyloučení? 

24. 5. 2022

Co je to digitální propast?  Rozdíly v přístupu a využívání informačních a komunikačních technologií jsou souhrnně nazývány digitální propastí. Ta je úzce navázána na ekonomický a sociální rozvoj každého jedince. Ekonomická a sociální nerovnost, často v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami na straně žáka či jeho rodinného zázemí, způsobuje prohlubování nerovného přístupu a vede ke stavu jeho vyloučení. To více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content