Aktuality

Cyklus webinářů pro zřizovatele škol

15. 12. 2022

Střední článek MŠMT organizoval cyklus čtyř online webinářů pro zřizovatele, které probíhaly jednou měsíčně od ledna do dubna 2023. Určeny byly jak pro nové starosty, radní a zastupitele, tak pro ty, kteří již mají ve zřizovatelské roli zkušenosti. Základní informace S cyklem školy, od jejího základního kamene přes provoz až po výběr ředitele, je hodně práce a často více

Školní informační systémy (ŠIS) pro mateřské školy

12. 12. 2022

Přínos ŠIS Přínos ŠIS spočívá především ve vedení školní matriky, evidenci třídních knih, sledování docházky, komunikaci s rodiči, automatickém generování dokumentů, ale třeba také v plánování akcí, objednávání jídel či evidenci plateb. Smyslem je, aby všechny potřebné funkcionality měli učitelé, ředitelé i rodiče na jednom místě. Nově budou předávat individuální údaje také mateřské školy Zatímco pro základní více

Střední článek v Karlovarském kraji

22. 10. 2022

Pilotáž středního článku podpory se brzy rozšíří. 21. října podepsaly MŠMT a Karlovarský kraj Memorandum o spolupráci při realizaci středního článku. Účelem této spolupráce je zahájení pilotáže středního článku podpory na území Karlovarského kraje v předstihu, než začne působit v celé ČR, aby byla efektivní podpora tamním školám i zřizovatelům dostupná již v průběhu prvního pololetí roku 2023. více

Střední článek - cyklus tematických besed

12. 9. 2022

Střední článek podpory připravil pro potenciální zájemce o práci v týmu středního článku sérii pěti informačních setkání. Pokud vás zaujal koncept středního článku a zároveň uvažujete o profesní změně, díky těmto setkáním budete mít možnost poznat z blízka metodiky středního článku a jejich práci. V současné době střední článek působí v pilotních okresech Semily a Svitavy, ale od více

Novou koordinátorkou středního článku podpory na Semilsku je Lenka Šulanová

2. 8. 2022

Lenka Šulanová je po odchodu Jaroslava Jirásko novou koordinátorkou středního článku podpory v okrese Semily. V týmu začínala 1. září 2021 jako metodička, od 1. srpna 2022 zde působí jako koordinátorka. Do středního článku přináší bohaté zkušenosti z pozice pedagožky, „projekťačky“ a také z veřejné správy. Společně se svými kolegy metodiky poskytuje podporu školám a zřizovatelům na Semilsku. více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. více

Česká školní inspekce má metodický portál pro školy a školská zařízení - Kvalitní škola

16. 6. 2022

Odkaz na metodický portál ČŠI - Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto více

Alena Kavková –⁠ metodička centrální podpory

2. 2. 2022

Ředitelé škol se na střední článek podpory obrací s dotazy z nejrůznějšího „ranku“, od problematiky školské legislativy, pracovního práva a správních řízení přes ekonomiku, optimalizaci a digitalizaci procesů až po vedení matriky ve školních informačních systémech, výkaznictví atd. Protože obecně platí: „co dotaz – to originál“, je zapotřebí, aby se odpovědím věnoval někdo, kdo má bohaté více

ČŠI vydala Tematickou zprávu – Průběžná zpráva o vyrovnávání nerovností ve vzdělávání ve školním roce 2021/2022

21. 12. 2021

Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content