Aktuality

MŠMT připravilo informační a metodickou podporu škol v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině

3. 3. 2022

Slovo ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petra Gazdíka Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, dovoluji si Vás informovat, že v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině a příchod ukrajinských občanů do ČR pro Vás Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo informační a metodickou podporu. Situace se vyvíjí každým dnem a my všichni budeme muset flexibilně více

Ministr Gazdík: proti nepřátelství ve školách -> doporučení pro práci se školními kolektivy ve vztahu k ruské agresi vůči Ukrajině

25. 2. 2022

"Agresivní napadení Ukrajiny ruskou armádou nenechalo chladným prakticky žádného občana České republiky a je jasné, že tento neomluvitelný akt agrese ovlivní více či méně život každého z nás. Válka přináší zlo, mrtvé, zraněné, škody na duších i majetku, a to ruku v ruce s nenávistí, nepřátelstvím a destrukcí mezilidských vztahů. Chtěl bych Vás všechny tímto naléhavě požádat, abyste více

ČŠI vydala Tematickou zprávu – Průběžná zpráva o vyrovnávání nerovností ve vzdělávání ve školním roce 2021/2022

21. 12. 2021

Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více

ČŠI vydala Výroční zprávu: Kvalita vzdělávání v České republice za školní rok 2020/2021

15. 12. 2021

Obsah výroční zprávy Úvodní slovo ústředního školního inspektora (str. 3) Přehled inspekční činnosti ve školním roce 2020/2021 (str. 10), Předškolní vzdělávání (str. 12), Základní vzdělávání (str. 58), Střední vzdělávání (str. 94), Základní umělecké vzdělávání (str. 124), Zařízení pro výkon ústavní nebo chranné výchovy (str. 132), Školská poradenská zařízení (str. 146), Systémový projekt Komplexní systém hodnocení více

Tematická zpráva ČŠI ukazuje společné faktory vzdělávání v úspěšných základních školách

8. 12. 2021

Metodika šetření Metodika šetření, které bylo realizováno v období od listopadu 2019 do října 2020 a pokračovalo v období měsíců dubna a května 2021, je založena na konceptu případových studií třinácti vybraných základních škol (dále jen „škola“), ve kterých byla provedena tematicky zaměřená inspekční činnost. Výběr těchto škol byl založen na jejich úspěšnosti jednak v více

Česká školní inspekce vydala 7 doporučení pro efektivní distanční výuku na mateřské škole v době karantény

9. 11. 2021

V souvislosti s nárůstem karantén v předškolním vzdělávání v důsledku vývoje pandemie nemoci covid-19 a vzhledem k tomu, že v následujícím období se karanténa pravděpodobně dotkne i mnoha dalších mateřských škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností mateřských škol s realizací distančního vzdělávání jednoduchý přehled, který může školám pomoci distanční vzdělávání předškolních dětí v více

Česká školní inspekce vydala Desatero pro efektivní distanční výuku v době karantény

4. 11. 2021

Od nástupu pandemie covid-19 Česká školní inspekce sledovala a vyhodnocovala realizaci distančního vzdělávání a nabízela pro jeho udržitelnost a efektivitu konkrétní doporučení. V letošním školním roce Česká školní inspekce sleduje a hodnotí dopady pandemie na přípravu a organizaci vzdělávání, na práci učitelů i na samotné vzdělávání žáků přímo ve školách. I když je vzdělávání realizováno prezenčně, dochází ke stanovování karantén tříd i celých škol. Protože lze předpokládat, že se karanténa bude postupně dotýkat mnoha tříd a škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností, které školy v průběhu realizace více

CZECH CYBERTRON 2021: Konference a kybernetické cvičení v jednom? Zdá se Vám to nemožné?

27. 10. 2021

Žáci se na základě praktického cvičení seznámili s tím, jak vypadá opravdový kybernetický útok. Na reálné průmyslové lince (plně funkční model výrobního procesu řízeného SCADA systémem) žáci viděli, jak se dá samotný systém napadnout a jak se dá naopak bránit. V předem připravené třídě byl umístěn výrobník na popcorn, který byl řízen systémem, jenž určoval jeho množství, více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content