Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Analýza „Přehled analytických útvarů ve vzdělávací politice ve vybraných zemích Evropy“

10. 1. 2025

Struktura analýzy Tato srovnávací analýza představuje přehled analytických a strategických útvarů na ministerstvech školství a v jimi řízených organizacích ve vybraných evropských státech. Analyzováno bylo následujících osm zemí: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země a přehled činností analytických útvarů ve spojitosti s oblastí vzdělávání. Získané poznatky mohou více

Prokazování totožnosti elektronickým občanským průkazem

10. 1. 2025

Řešitel problematiky eDokladů Podrobné informace k ověřování totožnosti skrze eDoklady poskytuje Digitální a informační agentura, český ústřední správní úřad pro elektronickou identifikaci, služby vytvářející důvěru a pro informační systémy veřejné správy. Digitální a informační agentura na konci roku 2024 uspořádala webinář s podrobným vysvětlením celé problematiky. Níže naleznete prezentaci z tohoto webináře. Kdy škola ověřování eDokladů využije Škola více

Sekundární analýza PISA 2022 – Školní prostředí a výsledky žáků v kontextu digitalizace v postcovidovém období

27. 12. 2024

Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více

Konference Strategie 2030+ zhodnotila posuny vzdělávací politiky v ČR a představila priority na další období

17. 12. 2024

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo 12. prosince na konferenci v Praze aktuální stav naplňování Strategie 2030+ a další priority rezortu vycházející z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR do roku 2027. Oživení do diskuze přinesl také pohled mladé generace. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek v úvodu konference zdůraznil význam naplňování více

Vstupní analýza: "Popis výchozích podmínek pro vytvoření systému evaluace přechodu na trh práce a do terciárního vzdělávání"

17. 12. 2024

Struktura analýzy Dokument je dělen na dvě kapitoly. První obsahuje podrobný popis základních zdrojů administrativních dat z resortu školství pro vyhodnocování výsledků vzdělávání:  Druhá kapitola je věnována charakterizaci způsobů vyhodnocování výsledků vzdělávání v přechodu na trh práce:  Dokument slouží jako vstupní rešerše aktuální praxe vyhodnocování výsledků primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání v České republice. Bude využit více

Aktuální počty ukrajinských uprchlíků na českých školách

16. 12. 2024

Praha, 16. prosince 2024 - Dopady probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině na český vzdělávací systém ukazují výsledky z pravidelného podzimního sběru dat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již potřetí přednostně vyhodnotilo některé klíčové údaje, aby zjistilo stavy ukrajinských dětí a žáků. Celkově bylo k 30. září 2024 v českých mateřských, základních a středních školách 53 246 dětí více

Analýza "Digitální vzdělávání v zahraničí"

4. 12. 2024

Struktura analýzy Samotná analýza se dělí na 16 podkapitol podle jednotlivých států a to: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země, popis aktuálních strategií digitálního vzdělávání, konkrétní opatření a způsoby financování. Analýza ke stažení Financováno z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ více

Výsledky výzkumu "Případové studie modelů struktury řízení mateřských, základních a středních škol"

2. 12. 2024

Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a výsledky výzkumu, který pro MŠMT prováděl Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze. Výzkum byl realizován v letech 2023 - 2024 z programu aplikovaného výzkumu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Uvedený výzkum se snažil hledat nové cesty ke zvýšení efektivnosti řízení škol a vytvoření takových podmínek, aby více

Informace pro základní školy k financování psychologů a speciálních pedagogů v roce 2025

26. 11. 2024

Dne 15. 11. 2024 bylo zahájeno mimořádné šetření na základních školách, které v roce 2024 čerpaly nebo aktuálně čerpají podporu v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK) pro pozice školní psycholog nebo speciální pedagog. Jak jste již byli informováni, financování těchto specializovaných pozic bude více

Roadshow pro školy 2024 se koná po celé ČR – buďte i Vy součástí největší české konference o technologiích ve vzdělávání! 

30. 9. 2024

Pokud se zajímáte o digitální technologie nebo byste chtěli digitální vzdělávání ve škole posunout na vyšší úroveň, pak je pro vás Roadshow pro školy 2024 výbornou příležitostí. Máte jedinečnou šanci získat nejnovější tipy a rady pro moderní výuku a zároveň sdílet s dalšími účastníky své nápady a příklady dobré praxe.   Ve dnech 30. 9. – více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content