Sedmé jednání Konventu se konalo 4. dubna 2025
24. 3. 2025Záznam ze 7. jednání Konventu: Podklady pro jednání více
Záznam ze 7. jednání Konventu: Podklady pro jednání více
Program V prvním bloku vrchní ředitel sekce vzdělávání a mládeže MŠMT Jan Mareš představil pohled MŠMT na problematiku školního stravování v kontextu světové unikátnosti a ocenil práci všech, kteří se na něm podílejí. Druhá část prezentace byla věnována přímo novele vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování. Pan ředitel shrnul navrhované změny vyhlášky a okomentoval konkrétní více
Úvod Školy při využívání digitálních technologií řeší mnoho témat pro efektivní a bezpečné využívání digitálních technologií ve vzdělávání a kladou si řadu otázek např. Jak udržet rovnováhu mezi online a offline světem? Jak se chránit před digitálními hrozbami? Co se skrývá pod slovním spojením “digitální wellbeing” a jak souvisí s kyberbezpečností? Je řada aktivit a více
Hlavní témata Konferenci zahájil moderátor Jan Husák, koordinátor spolupráce Středního článku podpory v Plzeňském kraji. Vyzdvihl důležitost i náročnost učitelské profese, která by kromě jiného měla připravovat děti na život v digitální budoucnosti. Nevyhnutelně se tak musí představitelé vzdělávací sféry sami učit v oblasti IT dovedností. Snažil se svou pozitivní energií zpříjemnit pro mnohé účastníky obávané téma. Zároveň více
O výzvě Věcným záměrem je zabezpečit financování pozic psychologů a speciálních pedagogů v základních školách neveřejných zřizovatelů v návaznosti na ukončení podpory těchto pozic v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský. Způsob a termíny podání žádosti Žádost se zasílá prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: vidaawt) poskytovateli do 14. více
Věcné zaměření výzvy a účelové určení dotace: Výzva je určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Věcným zaměřením výzvy je poskytnutí účelové neinvestiční dotace na rozvoj digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP). Účelem dotace je více
Řešitel problematiky eDokladů Podrobné informace k ověřování totožnosti skrze eDoklady poskytuje Digitální a informační agentura, český ústřední správní úřad pro elektronickou identifikaci, služby vytvářející důvěru a pro informační systémy veřejné správy. Digitální a informační agentura na konci roku 2024 uspořádala webinář s podrobným vysvětlením celé problematiky. Níže naleznete prezentaci z tohoto webináře. Kdy škola ověřování eDokladů využije Škola více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo 12. prosince na konferenci v Praze aktuální stav naplňování Strategie 2030+ a další priority rezortu vycházející z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR do roku 2027. Oživení do diskuze přinesl také pohled mladé generace. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek v úvodu konference zdůraznil význam naplňování více
Dne 15. 11. 2024 bylo zahájeno mimořádné šetření na základních školách, které v roce 2024 čerpaly nebo aktuálně čerpají podporu v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK) pro pozice školní psycholog nebo speciální pedagog. Jak jste již byli informováni, financování těchto specializovaných pozic bude více
Hlavní informace Program konference nabídl teoretické i praktické informace, které jsou určeny ředitelům a učitelům. Účastníci se seznámili s očekáváními Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) ohledně revizí RVP a také s hlavními změnami, které nový RVP přináší pro předškolní a základní vzdělávání. Prezentace poskytly konkrétní příklady a inspirativní modely, které mají usnadnit přechod na nový více