Stanovisko Ministerstva zdravotnictví k vyhlášce o školním stavování
28. 3. 2024Dodatek k příloze č. 1 bodu 2 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů Celé znění dodatku více
Dodatek k příloze č. 1 bodu 2 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů Celé znění dodatku více
V digitální éře, kde se vzdělávání a technologie se stávají neodmyslitelnými součástmi každodenního života, je důležité, aby školy byly vybaveny nejen moderními nástroji, ale také bezpečnou a funkční digitální infrastrukturou. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představuje tři metodické materiály, které slouží jako cenný průvodce pro zlepšení digitální infrastruktury ve školách. Dokument blíže vysvětluje problematiku více
Dokument, který je implementačním dokumentem Strategie 2030+ na další realizační období (2023-2027) a stanovuje opatření na úrovni státu i vymezuje prostor pro konkrétní řešení na úrovni kraje, byl Vládou ČR na jednání 20.12.2023 schválen. Obsah částí dokumentu V první části dokument představuje cíle Dlouhodobého záměru ČR 2023–2027 v širších souvislostech, jedná se především o celkový socioekonomický více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zpracovalo metodický materiál týkající se plnění povinné školní docházky v zahraničí podle § 38 školského zákona. Účelem materiálu je poskytnout základním školám a nižším ročníkům víceletých gymnázií informační podporu pro správný postup při vzdělávání žáka v zahraničí.
Cíle a metody výzkumu Hlavním cílem projektu bylo získat relevantní a věrohodné informace o potřebách škol a školských zařízení v souvislosti s implementací strategických dokumentů, které budou využívat aktéři na národní i regionální úrovni při tvorbě příslušných opatření či evaluacích implementace zejména Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a jejího implementačního dokumentu Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací více
Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více
Na základě opatření uvedených v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023 v rámci kapitoly „Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení“ v podkapitole Střední vzdělávání připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích za období více
Celý dokument naleznete v příloze. Příloha – celý metodický materiál v PDF více
Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.9.2023 do 31.12.2023. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím školním roce.Od pondělí 18. září 2023 do pátku 22. září 2023 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. Po tomto datu již nebude více
Na začátku nového školního roku jsme pro školy opět připravili Soubor pedagogicko-organizačních informací 2023/2024 (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. Jedná se o průvodce s praktickými informacemi, které školy určitě uvítají, protože zde najdou vše podstatné na jednom místě. V více