Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Metodická podpora NPI ČR v rámci projektů NPO 3.1 DIGI a NPO 3.1 - AIDIG se blíží ke konci

12. 11. 2025

Digitalizace ve vzdělávání a modernizace vzdělávacího obsahu patří mezi klíčové směry současných změn ve školství. Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto poskytuje školám komplexní metodickou podporu prostřednictvím projektů NPO 3.1 DIGI a NPO 3.1 – AIDIG, financovaných z Národního plánu obnovy (NPO), komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Rozsáhlá bezplatná nabídka kurzů, více

Pozvánka ke sledování odborného panelu Odkladová novela a její dopady do praxe škol

24. 10. 2025

Dovolujeme si Vás pozvat ke sledování odborného panelu „Odkladová novela a její dopady do praxe škol“, který se uskuteční 19. listopadu 2025 od 13.00 a budeme ho vysílat on-line. Panel přinese aktuální informace o tzv. odkladové novele a jejím dopadu na každodenní praxi mateřských a základních škol. Zaměříme se na nové pojetí zápisů, hodnocení i více

Nový tutoriál k odkladové novele školského zákona

22. 9. 2025

Odkladová novela školského zákona přináší změny v zápisech do mateřských a základních škol, v předávání informací mezi MŠ a ZŠ i v podmínkách odkladu povinné školní docházky. První úpravy začnou platit už od 1. září 2025. Přehled změn, jejich účinnost i praktické dopady vysvětluje nový videonávod. Tématem vás provede JUDr. Dana Hobzová, odborný metodik – více

Národní plán obnovy a digitalizace ve vzdělávání: Podpora škol v letech 2020–2026 přehledně v infografikách

16. 9. 2025

Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více

Metodika k odkladům pro školská poradenská zařízení

12. 9. 2025

Odklad školní docházky už nebude samozřejmostí. Školy i školská poradenská zařízení se učí dívat na dítě jinak.Čtvrtina dětí v Česku nastupuje do školy o rok později – často zbytečně. Nový metodický pokyn pro školská poradenská zařízení přináší zásadní změnu: důraz na individuální posouzení, včasnou podporu a spolupráci s pedagogy i zákonnými zástupci. Cílem není odkládat, více

Metodika k odkladům pro mateřské a základní školy

12. 9. 2025

Jak připravit děti na školu, která je připravena na ně?Přechod z mateřské do základní školy je pro dítě jedním z nejcitlivějších momentů. Místo vysoké míry odkladů školní docházky přichází systémová změna: školy se učí přizpůsobit se dětem, ne naopak. Nová metodika přináší konkrétní kroky, jak vytvořit prostředí, kde se každé dítě může rozvíjet podle svých více

Změny školské legislativy z pohledu tzv. odkladové novely

15. 7. 2025

Materiál shrnuje obsah tzv. odkladové novely školského zákona a souvisejících změn, které byly projednány Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR, avšak Senát Parlamentu ČR návrh zákona dne 18. června 2025 vrátil zpět s pozměňovacími návrhy. Poslanecká sněmovna se novelou znovu zabývala a dne 25. června 2025 ji schválila v původním znění. Prezident republiky podepsal novelu dne 3. července 2025 a 15. července více

Projekt NPO 3.1 – AIDIG: Podpora umělé inteligence ve vzdělávání a rozvoj digitálních kompetencí učitelů

8. 7. 2025

Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více

Podpora ukrajinských žáků pokračuje

20. 6. 2025

Praha, 5. srpna 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) pokračuje v podpoře škol, které vzdělávají děti a žáky s dočasnou ochranou z Ukrajiny. V průběhu podzimu 2025 bude tato podpora zajištěna formou cíleného financování adaptačních a integračních aktivit ve školách s nejvyšším podílem ukrajinských dětí. Od 1. ledna 2026 ministerstvo zavede nový systém, více

Ukrajinských žáků je v ČR lehce přes 3 procenta

18. 6. 2025

Praha, 18. června 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přináší nejnovější data k počtu ukrajinských žáků na českých základních a středních školách. Podle jarního sběru dat bylo k 31. březnu letošního roku na základních a středních školách 46 806 ukrajinských žáků-uprchlíků, což představuje 3,1 % z celkového počtu žáků v těchto stupních vzdělávání. Změny oproti předchozímu sběru dat více

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content