Aktuality

Výsledky výzkumu "Administrativní činnosti základních škol"

29. 2. 2024

Projekt Administrativní činnosti základních škol realizovala v letech 2020-2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Projekt byl realizován v rámci programu Technologické agentury ČR BETA2 a je v souladu se Strategii vzdělávání České republiky do roku 2030+ zaměřen na zmapování a snížení administrativní zátěže veřejných i neveřejných základních škol v České republice. Odkaz na materiály pod textem ke stažení. Cíle a metody více

Výsledky výzkumu "Analýza stavu digitální infrastruktury a jejího systémového a udržitelného financování v ČR, návrhy budoucích opatření"

7. 2. 2024

Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a základní výsledky výzkumu, který pro MŠMT v letech 2022–23 provedl tým z Univerzity Palackého v Olomouci v rámci programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Celkové výsledky výzkumu „Analýza stavu digitální infrastruktury a jejího systémového a udržitelného financování v ČR, návrhy budoucích opatření“ a doporučení, která z výzkumu vyplynula, zahrnuje přiložená Závěrečná výzkumná zpráva. více

Výsledky výzkumu "Vytvoření souborů nástrojů určených ke zjišťování potřeb regionálního školství" včetně doporučení

23. 10. 2023

Cíle a metody výzkumu Hlavním cílem projektu bylo získat relevantní a věrohodné informace o potřebách škol a školských zařízení v souvislosti s implementací strategických dokumentů, které budou využívat aktéři na národní i regionální úrovni při tvorbě příslušných opatření či evaluacích implementace zejména Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a jejího implementačního dokumentu Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací více

Výsledky výzkumu "Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení”

23. 10. 2023

Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více

Přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích 2019-2023

18. 10. 2023

Na základě opatření uvedených v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019-2023 v rámci kapitoly „Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení“ v podkapitole Střední vzdělávání připravilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích za období více

Výsledky výzkumu "Evaluace pilotáže středního článku podpory ve vzdělávání"

17. 10. 2023

Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a výsledek výzkumu (závěrečnou výzkumnou zprávu a 7 příloh), který pro MŠMT prováděl Masarykův ústav vyšších studií, ČVUT v Praze. Výzkum byl realizován pro MŠMT v letech 2022-2023 z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výsledky výzkumu "Evaluace pilotáže středního článku podpory MŠMT" je pro budoucí projekt IPs Střední článek klíčová více

IT Guru pomáhají školám v digitalizaci

6. 6. 2023

Potřebujete poradit s pořízením digitálních technologií nebo s nastavením digitální infrastruktury ve škole? IT Guru jsou připraveni nadále pomáhat vedení škol, správcům sítí a koordinátorům ICT s jejich problémy a navrhovat možná řešení. Služby jsou školám poskytovány zdarma. Národní pedagogický institut ČR v rámci metodické podpory školám vytvořil díky finančním prostředkům z Národního plánu obnovy, z Nástroje pro oživení a odolnost více

Nadace J&T ve spolupráci s MŠMT vydala Zprávu o stavu péče o ohrožené děti v České republice v roce 2023

5. 6. 2023

Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více

Rizika keyloggerů a ochrana před nimi ve školním prostředí

2. 6. 2023

Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více

Analytické podklady pro tvorbu dlouhodobých záměrů v jednotlivých krajích

31. 5. 2023

Kapitoly Analytických podkladů Obsahově se Analytické podklady snaží pokrýt kapitoly nově vznikajícího Dlouhodobého záměru vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR 2023-2027. Názvy těchto kapitol jsou níže: Analytické podklady ke stažení Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901 Název projektu: "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR" více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content