Aktuality

edu.cz > Aktuality

Tagy

Střední článek podpory vede Martina Běťáková

12. 10. 2021

Martina Běťáková je duší středního článku podpory. Stála u jeho zrodu, vytvářela jeho koncepci, vybírala kolegy do týmu a soustavně ho posunuje kupředu. Ředitelé škol a zřizovatelé pilotních okresů ji dobře znají a vědí, že se na ni mohou spolehnout. Zpětná vazba od nich vypovídá za vše. Školy nám píší, že možnosti konzultací se středním článkem jsou pro ně k „nezaplacení“ a nejlepší pomoc, kterou za poslední roky dostaly. Podpora školám a zřizovatelům je pro M. Běťákovou, vedoucí Oddělení podpory škol, srdeční záležitost.

Střední článek pořádal webináře k PHmax

17. 9. 2021

Financování regionálního školství může být pro nejednoho ředitele rébus. Protože se jedná o poměrně složité téma, které začátkem nového školního roku opět nabralo na aktuálnosti, uspořádal střední článek podpory pro vedení škol ve svých pilotních okresech Svitavy a Semily dva webináře.

Do týmu středního článku nastoupila nová metodička

6. 9. 2021

V pilotním okresu Svitavy působí od 1. září 2021 Stanislava Vaněčková. Na pozici metodičky posílila dosavadní tým, který zde poskytuje podporu mateřským a základním školám. Jejím životním mottem je „Když se chce, všechno jde“.

Střední článek podpory na Semilsku má novou posilu

5. 9. 2021

Lenka Šulanová je od 1. září 2021 nová metodička ve středním článku podpory pro pilotní okres Semily. Tým působící v daném regionu se rozšířil o zkušenou pedagožku, která bude stejně jako její kolegové poskytovat podporu zdejším školám a zřizovatelům.

Nový metodik ve středním článku podpory

1. 9. 2021

„Kantořině“ se věnuje přes třicet let. Začínal jako učitel na ZŠ na Praze 1, později působil jako vychovatel na učilišti ČKD Praha. V letech 1998–2014 učil na gymnáziu v Lanškrouně a v roce 2016 se stal ředitelem Základní školy a Mateřské školy Tatenice u Lanškrouna.  Absolvoval Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově, obor tělesná výchova a sport-metodika. Sportovního ducha tedy nezapře. více

On-line konzultace pro ředitele před zahájením školního roku

26. 8. 2021

Ministerstvo školství zaslalo školám balíček informací na nový školní rok 2021–2022. Nejzásadnější z hlediska fungování je manuál k provozu škol a školských zařízení a testování na covid-19. Záměrem je umožnit výuku a další školní aktivity v co největším rozsahu. Dalším materiálem je metodické doporučení a náměty, jak pracovat se vzdělávacím obsahem a jak vhodně využít doučování žáků, kteří jsou nejvíce poznamenaní distanční výukou. více

Odborný konzultant středního článku podpory na Semilsku

15. 8. 2021

Po absolvování pedagogické fakulty učil na základní škole, vystudoval rozšiřující studium výchovného poradenství a speciální pedagogiku, několik let pracoval v pedagogicko-psychologické poradně. V roce 1991 se stal ředitelem Školského úřadu v Semilech, v letech 1994–2006 působil jako ředitel základní školy v Turnově, poté byl ředitelem Libereckého inspektorátu České školní inspekce a následně zástupcem vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu v Liberci. více

Formuje se tým středního článku podpory na Svitavsku

28. 7. 2021

Střední článek podpory v pilotním okresu Svitavy už pracuje v tandemu. Ke koordinátorce Haně Fučíkové přibyl v polovině července kolega Pavel Dvořáček, který zde působí jako metodik. Cílem bylo obsadit pozici zkušeným člověkem z praxe, který rozumí školám a jejich potřebám, což P. Dvořáček splňuje v každém ohledu.

Ohlédnutí za prvním půlrokem středního článku podpory

30. 6. 2021

České školy jsou hned za těmi nizozemskými nejvíce decentralizované v Evropě. Mají velkou autonomii, která však logicky přináší neúměrně vysoké požadavky na ředitele. Nemohou se primárně věnovat pedagogickému vedení školy, protože mají na svých bedrech práce „všeho druhu“. Střední článek podpory by měl tuto situaci změnit. Školám nabídne především metodickou a legislativní pomoc, podporu v pedagogickém leadershipu, zjednodušení více

Hodnocení ve škole nemusí být strašák

11. 6. 2021

České školství zná především sumativní hodnocení, tedy známkování. Přestože ho nelze šmahem odsoudit, je načase přistoupit i k jiným formám, které jsou pro žáky více podporující a motivující. Zaměřit hodnocení tak, aby žáci neporovnávali své výkony mezi sebou, ale u sebe, tedy srovnávali svůj současný výsledek učení s předchozím. Podstatou pro takové hodnocení je uplatňování individuálního přístupu. Každý žák má více

Jak se připravit na roli ředitele?

9. 6. 2021

Pro výběrové řízení je také důležité, aby zřizovatel správně definoval, jakého člověka na pozici hledá. Měl by tedy detailně znát prostředí dané školy. Trochu jiné požadavky budou na kandidáta pro velkou školu, kde jsou nezbytné manažerské schopnosti, u malé školy se pak zúročí zejména pedagogické zkušenosti. Strategie 2030+ přichází se dvěma konkrétními návrhy, jak ředitelům odlehčit: více

Svitavsko má novou koordinátorku středního článku podpory

2. 6. 2021

Vyhlášené výběrové řízení na kolegy Hany Fučíkové pro okres Svitavy Výběrové řízení na metodiky pro okres Svitavy, kteří zde budou působit v týmu s novou koordinátorkou, je v plném proudu. Přihlášky je možné zasílat do 15. 6. 2021. Více informací najdete na: https://www.msmt.cz/ministerstvo/metodik-stredniho-clanku-podpory-v-okrese-svitavy. Budeme rádi, pokud někdo ze zkušených pedagogů posílí naše řady.

Konzultace pro mateřské školy

27. 5. 2021

Mateřské školy se chystají na nové přírůstky, zápisy dětí proběhly v první polovině května. V souvislosti s příjmem dětí uspořádal střední článek podpory pro ředitele mateřinek pilotních okresů 24. května online konzultaci.

Webinář k vyhodnocení distanční výuky

21. 5. 2021

Distanční výuku můžeme právem označit za novodobý fenomén. Přechod z klasické výuky na distanční byl naprosto unikátní, přišel ze dne na den, nikdo na něj nebyl připraven. Díky řízeným rozhovorům s řediteli základních a středních škol, které vedla Česká školní inspekce (ČŠI), víme, jak tato výuka probíhala, s jakými problémy se musela vypořádat, ale i co pozitivního do škol přinesla. S jejími výsledky chtěl střední článek podpory seznámit školy z pilotních okresů, a proto pro ně 18. května uspořádal webinář. Pro každou školu je určitě zajímavé porovnání, jak probíhala výuka jinde a jak se dařilo právě u nich. Navíc mohou čerpat z doporučení, která se dají mnohdy využít i při prezenční výuce. Školy měly také prostor k dotazům.

Odborný panel ke střednímu článku

19. 5. 2021

Zatímco předchozí dubnové setkání bylo ve znamení rekapitulace činnosti středního článku podpory za uplynulé dva měsíce, tentokrát se na online setkání 17. května probíraly zásadní otázky, které vyplynuly z předchozích debat se zástupci Nadace Partnerství 2030+. První z nich se věnovala oblasti „Jak poznáme, že střední článek dobře funguje“, a to v krátkodobém horizontu pilotáže do roku 2023, i z dlouhodobého pohledu více

Koordinátor středního článku podpory Jirásko: „Chceme odbřemenit školy“

12. 5. 2021

Jednadvacet let byl ředitelem základní školy v Lázních Bělohrad, kde se snažil systematicky měnit konzervativní pohledy na vzdělávání. Usiluje o moderní, progresivní, inovativní a otevřenou školu. Od března 2021 působí na pozici koordinátora středního článku podpory v okrese Semily. Tyto střední články vznikají v souladu s dokumentem pro rozvoj vzdělávací soustavy v ČR Strategie 2030+ a zatím jde o pilotní projekt. „Chceme být nejbližším více

Skvělé přijetí středního článku podpory na Liberecku

6. 5. 2021

Jeden ze dvou pilotních okresů středního článku podpory – Semilsko – se totiž nachází v Libereckém kraji, a tak je počáteční mapování „terénu“ velmi cenné, zejména pro tým podpory, který zde začíná působit. Setkání bylo nejenom velmi příjemné, ale i vstřícné a především konstruktivní. Krajský úřad nabídl ministerstvu úzkou spolupráci a aktivní zapojení, což je pro zdejší působení středního článku podpory naprosto více

Zájemci o práci ve středním článku, zbystřete!

17. 3. 2021

Co Vás čeká? Na této pozici budete rychlou spojkou mezi MŠMT a zástupci škol, zřizovateli i ostatními významnými regionálními aktéry ve vzdělávání. Budete mít na starost svou rodinu škol a jejich zřizovatelů, kterým budete poskytovat metodickou podporu především v nepedagogické oblasti. Úkolem metodika je přinášet a předávat zajímavé podněty, informace a příklady dobré praxe.  Společně s dalšími kolegy budete pracovat v týmu, který více

Konzultace k zápisům do mateřských a základních škol

11. 3. 2021

Zájem o obě akce byl značný, účastnilo se vždy kolem 40 ředitelů a ředitelek a otázek během on-line setkání padlo hodně. Týkaly se nejenom samotných zápisů, ale i momentálně palčivých témat – testování dětí a očkování pedagogů. Prostor k diskuzi je přínosný obzvlášť v této náročné době. Jsme proto rádi, že můžeme tímto způsobem ředitelům pomoci. Konzultace, to nejsou jen otázky a odpovědi, více

Hlavní body úprav maturit, závěrečných zkoušek a absolutorií ve školním roce 2020/2021

10. 3. 2021

Obsah Infografika se změnami (leden až březen 2021) Úpravy maturitních zkoušek (březen 2021) Závěrečné zkoušky Absolutoria Další podrobné informace o maturitách, závěrečných zkouškách a jednotným přijímacím zkouškám (březen 2021) Infografika se změnami (leden až březen 2021) Úpravy maturitních zkoušek (březen 2021) Společná část MZ Didaktické testy (DT) proběhnou v jarním zkušebním období v posunutých termínech, a to ve dnech více

Střední článek poskytl on-line konzultace pro vedení mateřských škol

4. 3. 2021

Je to zcela nová situace pro děti, rodiče a mateřské školy. Abychom „mateřinkách“ pomohli, podpořili je a zároveň od nich získali zpětnou vazbu, uspořádal tým středního článku podpory 3. března 2021 on-line konzultaci pro ředitelky pilotních okresů – Semily a Svitavy. Není nad to, když můžete vše společně probrat, doptat se a podělit se o zkušenosti s kolegyněmi a kolegy. O akci byl zájem, více

Jaroslav Jirásko povede střední článek podpory v okrese Semily

3. 3. 2021

Novou posilou středního článku podpory škol a zřizovatelů je Jaroslav Jirásko. Seznamte se prosím. Pedagog, dlouholetý ředitel základní školy, lektor a mentor v jedné osobě. Člověk, který dlouhodobě a systematicky mění konzervativní pohledy na vzdělávání a propaguje moderní a inovativní trendy. Jeho motto mnohé napoví: „Přestaňme už řešit, co učit, ale bavme se o tom, jak učit.“ Co víc si pro naše více

Jak tento školní rok proběhnou přijímací a maturitní zkoušky?

30. 11. 2020

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy avizovalo, že do konce listopadu oznámí detaily k přijímacím a maturitním zkouškám v tomto školním roce tak, aby byli ředitelé škol, ale také žáci a jejich rodiče s dostatečným předstihem informováni o podmínkách, za kterých se tyto důležité zkoušky uskuteční.  „Veškeré změny mají za cíl zohlednit výjimečnost epidemiologické situace v ČR jak v tomto školním roce, tak ve druhé polovině více

Vláda schválila novou Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, která pomůže školám, žákům i učitelům

19. 10. 2020

Praha, 19. 10. 2020 -Vzdělané a konkurenceschopné Česko, které obstojí v dynamickém a neustále se měnícím světě 21. století, to je cílem nové české Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Vláda dnes schválila klíčový dokument pro české školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ (dále Strategie 2030+). Dokument předložil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga, jehož rezort více

Pokyny k podzimním maturitním a závěrečným zkouškám

30. 6. 2020

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo a vydalo pokyny k podzimním termínům maturitních a závěrečných zkoušek. Pravidla pro ukončování vzdělávání ve středních školách a konzervatořích maturitní zkouškou v podzimním zkušebním období školního roku 2019/2020 najdete ZDE Pravidla pro ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou v podzimním termínu 2020 najdete ZDE

Ministerstvo představilo návrh textu Strategie 2030+

23. 6. 2020

Praha, 23. června 2020 – Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga dnes na odborné konferenci v sídle Národního pedagogického institutu představil návrh textu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. „Cíle jsou v podstatě dva – zaměřit vzdělávání více na získávání kompetencí, které by odpovídaly 21. století, a dále snížit nerovnost v přístupu ke vzdělávání,“ řekl ministr školství. Jednotlivé části konference více

Skip to content