Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Digitální vyloučení ve vzdělávání představuje významné riziko, které může negativně ovlivnit šance na kvalitní vzdělání, sociální začlenění i budoucí uplatnění na trhu práce. Nejde přitom jen o nedostatek technického vybavení či připojení k internetu, ale také o omezené příležitosti k rozvoji digitálních kompetencí u žáků, studentů i pedagogů. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) proto více
Digitalizace ve vzdělávání a modernizace vzdělávacího obsahu patří mezi klíčové směry současných změn ve školství. Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto poskytuje školám komplexní metodickou podporu prostřednictvím projektů NPO 3.1 DIGI a NPO 3.1 – AIDIG, financovaných z Národního plánu obnovy (NPO), komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Rozsáhlá bezplatná nabídka kurzů, více
Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Věcné zaměření výzvy a účelové určení dotace: Výzva je určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Věcným zaměřením výzvy je poskytnutí účelové neinvestiční dotace na rozvoj digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP). Účelem dotace je více
Na této stránce naleznete důležité informace MŠMT pro případ řešení různých krizových událostí ve školách. Krizové události představují velkou psychickou zátěž pro všechny zúčastněné, jak pro pracovníky škol, tak pro žáky. Základním pravidlem v krizových situacích je dbát především na ochranu života a zdraví. více
O výzvě Výzva je určena pro příspěvkové organizace přímo řízené MŠMT. Finanční prostředky budou poskytnuty na základě Rozhodnutí o poskytnutí neinvestiční dotace (dále také „rozhodnutí“), které vydá vrchní ředitel zodpovědný na MŠMT za oblast vzdělávání a mládeže. Zdrojem financí je Národní plán obnovy (dále jen „NPO“), který umožňuje čerpání finančních prostředků z Nástroje pro oživení a více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více