Tagy
Výzva k podání žádosti o poskytnutí dotace z NPO komponenty 3.2 – část 3.2.4 Investice do rozvoje vybraných klíčových akademických pracovišť
22. 6. 2022O výzvě Cílem výzvy je dostavba objektů v rámci stávajících areálů Univerzity Karlovy a Masarykovy univerzity. MEPHARED 2 – sloučení akademických pracovišť Lékařské a Farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Biocentrum – prostory pro lékařské a biomedicínské studium, jakož i studium přírodních věd v kampusu Albertov Univerzity Karlovy v Praze. Biopharma Hub – nové zařízení Masarykovy univerzity více
Metodiky ke změnám ve stanovování přímé pedagogické činnosti zástupcům ředitele školy a školských zařízení, a vedoucích učitelů praktického vyučování
25. 5. 2022Novela nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologi více
Výzva: Digitální vysokokapacitní sítě z komponenty 1.3 Národního plánu obnovy
17. 5. 2022Cílové skupiny Jedná se o výzvu pro podnikatelské subjekty, které splní podmínky uvedené ve výzvě, jejíž cílem je vybudování sítí s velmi vysokou kapacitou („vysokokapacitních sítí“ či „VHCN“), jež umožní spolehlivý přístup k službám elektronických komunikací pro přístup k internetu koncovým uživatelům se zvláštním zaměřením na venkovské oblasti, kde tržní řešení nejsou rentabilní a kde více
Zřízení jednotné digitální brány za pomoci komponenty 1.1. Národního plánu obnovy
27. 4. 2022K čemu směřuje „jednotná digitální brána“ EU? Jednotná digitální brána navazuje na dlouhodobé snahy Evropské komise a členských států propojit sítě asistenčních a informačních elektronických služeb, jejichž účelem je pomoci občanům a podnikatelům k snadnému, uživatelsky příjemnému a srozumitelnému pohybu na vnitřním trhu EU. Jednotná digitální brána v tomto ohledu reaguje na snahu odstranit překážky, více
Odměňování ředitelek a ředitelů škol – metodika pro zřizovatele
12. 4. 2022Celou metodiku naleznete v části webu Edu.cz – Metodické materiály pod názvem: Metodické doporučení pro zřizovatele k odměňování ředitelů. Zřizovatel určuje řediteli školy plat, hodnotí a stanovuje odměny. Schvalování nenárokových složek platu ředitele je v rámci České republiky velmi různorodé. Zatímco města, která zřizují více škol, mívají obvykle kritéria hodnocení a odměňování podrobně zpracována, menší obce více
Vyhlášeny 2 dotační výzvy na podporu prevence digitální propasti a na nákup digitálních učebních pomůcek pro soukromé a církevní školy z Národního plánu obnovy na r. 2022
1. 4. 2022Výzva k prevenci digitální propasti Cílem výzvy je snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi. Dotaci je příjemce oprávněn použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií. Dle potřeby a vlastního uvážení je bude příjemce zapůjčovat žákům s cílem, aby měli k dispozici daná zařízení pro běžnou výuku více
Dotační výzva k pořízení digitálních učebních pomůcek pro soukromé a církevní MŠ, ZŠ a gymnázia pro rok 2022
31. 3. 2022Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu na podporu vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatické více
Dotační výzva k pořízení mobilních digitálních technologií pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře pro rok 2022
31. 3. 2022Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu k pořízení digitálních technologií pro soukromé a církevní základní a střední š více
Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře pro rok 2022
18. 3. 2022Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více
Dotační výzva na podporu doučování žáků se sociálním znevýhodněním pro nestátní neziskové organizace na rok 2022
1. 3. 2022Obecné informace o výzvě Výzva se vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a se Zásadami vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy, schválenými usnesením vlády ze dne 1. června 2020 č. více
Výzva s názvem: „Implementace rerormy 3.2.2 Národního plánu obnovy“
25. 2. 2022Cílem Výzvy je připravit a realizovat řešení rostoucích nerovností ve vzdělávání poskytováním vícevrstvé podpory školám v obtížných podmínkách. Dílčí více
Informace MŠMT k navýšení platových tarifů pedagogických pracovníků od 1. 1. 2022 a k financování v podmínkách rozpočtového provizoria pro školy a školská zařízení
30. 12. 2021Platové tarify zaměstnanců ve školách a školských zařízeních od 1. 1. 2022 Vláda České republiky na svém jednání dne 29. 12. 2021 projednala Návrh nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech více
Výzva s názvem: „Implementace Komponenty 3.1 Národního plánu obnovy“
16. 12. 2021Cílem výzvy MŠMT k NPO je přispět k rozvoji digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pr více
Vyhlášena výzva k předkládání návrhů projektů v rámci NPO pro oblast 3.2.1 vysokých škol pro roky 2022-2024
14. 12. 2021Základní identifikace výzvy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1 – Malá Strana IČO: 00022985) (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje tuto výzvu k podání návrhů projektů k zajištění dalšího postupu na základě zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) a zákona č. 111/1998 Sb., více
Vyhlášena 1. veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích programu EXCELES
8. 12. 2021Zadávací dokumentace Žádostí uchazeče o poskytnutí podpory formou dotace je předložení návrhu projektu zpracovaného podle Zadávací dokumentace na stanovených formulářích, které jsou její přílohou. Požadavky na způsobilost uchazečů, způsob jejich prokazování, způsob a kritéria hodnocení návrhů projektů jsou uvedeny v Zadávací dokumentaci programu EXCELES. Soutěžní lhůta Soutěžní lhůta, v níž je možné podávat návrhy projektů do veřejné více
Aktuálně vyhlášené ředitelské konkurzy – přehledně na EDU.cz
29. 11. 2021https://www.edu.cz/konkurzy/ více
Fakulty spustily společně s MŠMT reformu vzdělávání budoucích učitelů s cílem zlepšit jejich přípravu do praxe
29. 9. 2021Podpis memoranda je výsledkem několikaměsíčních jednání, během nichž děkani fakult, zástupci ministerstva a experti z oblasti vzdělávání připravovali konkrétnější podobu reformy. Ministerstvo školství se spolu s děkany fakult připravujících učitele zavázali ke konkrétním krokům v následujících třech letech, které mají pro přípravu učitelů vytvořit adekvátní podmínky, kterých fakulty skutečně využijí v souladu s cíli reformy. více
Změny v systému jazykové podpory cizinců a navýšení částky na nákup školních potřeb pro žáky 1. ročníků a změny finančních limitů na nákup potravin platné od 1.9.2021
26. 7. 2021Nově budou mít cizinci v mateřských školách v povinném předškolním vzdělávání nárok na jazykovou přípravu pro zajištění plynulého přechodu do základního vzdělávání. U mateřských škol s vyšším zastoupením cizinců (více než 4 děti-cizinci v povinném předškolním vzdělávání v rámci jednoho místa poskytovaného vzdělávání) budou za tímto účelem vytvořeny skupiny pro jazykovou přípravu a těmto mateřským školám bude jazyková příprava více
Co se prozatím událo v chystané reformě přípravy učitelů?
4. 5. 2021Rádi bychom se s vámi touto formou podělili o novinky z právě probíhajících procesů týkajících se reformy pregraduálního vzdělávání učitelů. Přikládáme také několik inspirativních podnětů o přípravě učitelů ze zahraničí – konkrétně z Kanady a z Rakouska. více
Portfolio učitele a ředitele
7. 4. 2021Může mít učitel nebo ředitel školy své portfolio? Jak ho vytvořit, k čemu slouží a jaké podklady je možné využít, napoví materiál, který více
Na klíčové pozici MŠMT usedne Michal Černý!
1. 4. 2021Gratulujeme a máme obrovskou radost, že se PaedDr. Michal Černý stane ředitelem odboru základního vzdělávání a mládeže na MŠMT. Po panu Jaroslavu Jiráskovi je to již druhý člen vedení Asociace ředitelů základních škol České republiky, který posílí systémové řady MŠMT! Věříme, že díky svým dlouholetým praktickým zkušenostem z vedení ZŠ Klánovice pomůže školám v republice, jejich ředitelům a pedagogům a tím i žákům a studentům, lépe více
MŠMT zvýšilo alokaci na nepedagogické pracovníky o 1000 úvazků pro základní školy
11. 2. 2021Události spojené s pandemií COVID-19, výukou na dálku a nezbytným posílením vybavenosti škol prostřednictvím poskytnutých mimořádných prostředků na pořízení ICT vybavení navýšily nároky na náklady a personální zajištění správy ICT v základních školách. Z tohoto důvodu MŠMT v roce 2021 zajistilo zvýšení alokace na nepedagogické pracovníky škol o 1000 úvazků pro základní školy s cílem posílit právě pozici správce ICT. více
MŠMT zveřejnilo částky pro školy na rok 2021
26. 1. 2021Stejně jako v minulém roce MŠMT už na konci ledna zveřejňuje částky pro jednotlivé školy na rok 2021. Údaje jsou zveřejněny v elektronickém systému pro sběr dat, kde je školy najdou v individualizované podobě (viz https://sberdat.uiv.cz/login), a také na webu MŠMT. Principy rozpisu rozpočtu přímých výdajů regionálního školství územních samosprávných celků na rok 2021 najdete ZDE. Finanční prostředky více
Metodický pokyn k pedagogické intervenci
15. 1. 2021Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává metodický pokyn k realizaci pedagogické intervence ve školách, školních družinách a školních klubech. více
Vláda schválila novou Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, která pomůže školám, žákům i učitelům
19. 10. 2020Vláda dnes schválila klíčový dokument pro české školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ (dále Strategie 2030+). Dokument předložil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga, jehož rezort se věnoval přípravě bezmála dva roky. Úkolem Strategie 2030+ je jasně stanovit směr rozvoje školství a priority investic na dalších deset let. Cílem je více
Ministr školství Robert Plaga k zahájení školního roku
1. 9. 2020Vážené paní ředitelky, páni ředitelé, vážené paní učitelky a páni učitelé, milé žákyně a milí žáci, studentky a studenti, pracovnice a pracovníci ve školství, vážení a milí rodiče, když jsem Vám přesně před rokem přál úspěšný školní rok, netušil jsem tehdy, a nikdo z nás, jak moc náročný rok to pro české školství bude. V březnu se více
Ministři představili společný manuál pro školy
18. 8. 2020Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v návaznosti dnes představilo novinářské veřejnosti manuály pro fungování škol v následujícím školním roce. Na materiálu resort úzce spolupracoval s ministerstvem zdravotnictví. Na tiskové konferenci jej představili ministři školství Robert Plaga a zdravotnictví Adam Vojtěch v doprovodu hlavní hygieničky ČR Jarmily Rážové. Do samotných škol byly manuály distribuovány dle avizovaného termínu již v průběhu více
Národní pedagogický institut ČR má nového ředitele
6. 8. 2020S účinností od 1. srpna 2020 byl na pozici ředitele Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) jmenován Ivo Jupa. Střídá tak ve vedení organizace Helenu Plitzovou, která se zásadním způsobem podílela na úspěšném transformačním procesu po sloučení Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV). Mgr. Ivo Jupa (nar. 1966) vystudoval více
Provoz škol a školských zařízení o prázdninách v roce 2020
30. 6. 2020Manuály pro fungování škol, které ministerstvo školství vydalo v průběhu dubna, měly platnost pouze do konce školního roku, tedy do 30. června 2020. Od 1. července 2020 se totiž již neuplatňuje mimořádné opatření určené výhradně pro školství, které obsahovalo omezení a zákazy specificky pro školy a školská zařízení jako např. omezení počtu účastníků na 15 více