Velká novela v kostce
28. 8. 2025Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Stručný přehled tzv. velké novely školského zákona přináší praktický souhrn klíčových bodů a důležitých změn s uvedením konkrétních paragrafů a data účinnosti. více
Změny, které přináší připravovaná novela školského zákona, se dotknou škol i jejich zřizovatelů. Odbornou debatu s představiteli MŠMT připravil Střední článek podpory jako součást své metodické a informační podpory pro školy a obce. Záznam je nyní dostupný online a nabízí přehled klíčových témat i výklad jejich dopadů do praxe. Témata pro mateřské a základní školy více
Zástupci České školní inspekce a projektu SYPO Národního pedagogického institutu ČR se na společném setkání na konci roku 2022 věnovali možnostem podpory škol se začínajícími učiteli. Více než 300 inspektorů z celé ČR se seznámilo se závěry, které vyplynuly z pilotáže Modelu systému podpory začínajících učitelů projektu SYPO, nebo s novými materiály k adaptačnímu procesu začínajících učitelů. Inspektoři více
Odkaz na metodický portál ČŠI - Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto více
Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více
Obsah výroční zprávy Úvodní slovo ústředního školního inspektora (str. 3) Přehled inspekční činnosti ve školním roce 2020/2021 (str. 10), Předškolní vzdělávání (str. 12), Základní vzdělávání (str. 58), Střední vzdělávání (str. 94), Základní umělecké vzdělávání (str. 124), Zařízení pro výkon ústavní nebo chranné výchovy (str. 132), Školská poradenská zařízení (str. 146), Systémový projekt Komplexní systém hodnocení více
Metodika šetření Metodika šetření, které bylo realizováno v období od listopadu 2019 do října 2020 a pokračovalo v období měsíců dubna a května 2021, je založena na konceptu případových studií třinácti vybraných základních škol (dále jen „škola“), ve kterých byla provedena tematicky zaměřená inspekční činnost. Výběr těchto škol byl založen na jejich úspěšnosti jednak v více
V souvislosti s nárůstem karantén v předškolním vzdělávání v důsledku vývoje pandemie nemoci covid-19 a vzhledem k tomu, že v následujícím období se karanténa pravděpodobně dotkne i mnoha dalších mateřských škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností mateřských škol s realizací distančního vzdělávání jednoduchý přehled, který může školám pomoci distanční vzdělávání předškolních dětí v více
Od nástupu pandemie covid-19 Česká školní inspekce sledovala a vyhodnocovala realizaci distančního vzdělávání a nabízela pro jeho udržitelnost a efektivitu konkrétní doporučení. V letošním školním roce Česká školní inspekce sleduje a hodnotí dopady pandemie na přípravu a organizaci vzdělávání, na práci učitelů i na samotné vzdělávání žáků přímo ve školách. I když je vzdělávání realizováno prezenčně, dochází ke stanovování karantén tříd i celých škol. Protože lze předpokládat, že se karanténa bude postupně dotýkat mnoha tříd a škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností, které školy v průběhu realizace více
V Praze 16. června 2020 – MŠMT dnes schválilo kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle kterých bude Česká školní inspekce hodnotit školy a školská zařízení ve školním roce 2020/2021. Kritéria jsou formulována pro potřeby vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb na úrovni školy, více