Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jak správně postupovat při hodnocení žáků středních škol v nestandardních situacích?Přehledně vysvětlujeme, jak se na vysvědčení promítají případy, kdy je žák nehodnocen nebo neprospěl, včetně návazných kroků školy. více
Připravili jsme pro vás srozumitelný přehled pravidel a doporučení, která vám pomohou naplánovat a správně zorganizovat zápisy k povinné školní docházce v roce 2026. Vycházíme z aktuálních změn školského zákona a nabízíme jasné vysvětlení toho, co je pro školy, pedagogy i rodiče nově důležité. Text vás provede právním rámcem, povinnými kroky i praktickými situacemi, které více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo novou analytickou zprávu zaměřenou na finanční gramotnost patnáctiletých žáků. Dokument vychází z mezinárodního šetření PISA 2022, v němž se Česká republika v této oblasti umístila na pátém místě mezi dvaceti zúčastněnými zeměmi. Vzhledem k důležitosti tématu se ministerstvo rozhodlo výsledky dále podrobněji analyzovat. Ukázalo se, že za tímto úspěchem více
Na této stránce naleznete analýzu Mimořádné šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ – Srovnání v letech 2019 a 2025. Tato analýza přináší srovnání stavu zajištění výuky učiteli v roce 2025 a v roce 2019 z několika pohledů – např. počtu učitelů, jejich věkové struktury nebo kvalifikovanosti. Více se dočtete v analytické více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo souhrn klíčových dat z aktuální publikace OECD Education at a Glance 2025, která každoročně nabízí podrobný pohled na vzdělávací systémy v členských a partnerských zemích. Letošní ročník se zaměřuje především na oblast terciárního vzdělávání. Podrobnější Výběr klíčových dat z Country Note pro ČR z Education at a Glance 2024 více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v předchozích pěti letech. Při výpočtu míry nezaměstnanosti čerstvých absolventů škol více