Segregace romských žáků v základním vzdělávání v České republice
17. 10. 2025Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 17. října 2025 - Segregace romských žáků je jedním z významných problémů ve vzdělávání napříč mnoha státy Evropy. Mezinárodní instituce jasně více
Praha, 14. října 2025 - Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je více
Praha, 14. října 2025 - Sociální role školy je už dlouho diskutovaným pojmem, který nabývá v posledních letech na významu, a to nejen se zvyšujícím s více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
Praha, 5. srpna 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) pokračuje v podpoře škol, které vzdělávají děti a žáky s dočasnou ochranou z Ukrajiny. V průběhu podzimu 2025 bude tato podpora zajištěna formou cíleného financování adaptačních a integračních aktivit ve školách s nejvyšším podílem ukrajinských dětí. Od 1. ledna 2026 ministerstvo zavede nový systém, více
Praha, 18. června 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přináší nejnovější data k počtu ukrajinských žáků na českých základních a středních školách. Podle jarního sběru dat bylo k 31. březnu letošního roku na základních a středních školách 46 806 ukrajinských žáků-uprchlíků, což představuje 3,1 % z celkového počtu žáků v těchto stupních vzdělávání. Změny oproti předchozímu sběru dat více
Blíží se závěr školního roku a s ním i povinná příprava vysvědčení. Připomínáme školám pravidla, která je třeba při vyplňování dodržovat. Přiložené materiály poskytují přehledné a praktické pokyny k formální i obsahové stránce vysvědčení. Dokumenty ke stažení více