Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Digitální vyloučení ve vzdělávání představuje významné riziko, které může negativně ovlivnit šance na kvalitní vzdělání, sociální začlenění i budoucí uplatnění na trhu práce. Nejde přitom jen o nedostatek technického vybavení či připojení k internetu, ale také o omezené příležitosti k rozvoji digitálních kompetencí u žáků, studentů i pedagogů. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) proto více
Digitalizace ve vzdělávání a modernizace vzdělávacího obsahu patří mezi klíčové směry současných změn ve školství. Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto poskytuje školám komplexní metodickou podporu prostřednictvím projektů NPO 3.1 DIGI a NPO 3.1 – AIDIG, financovaných z Národního plánu obnovy (NPO), komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Rozsáhlá bezplatná nabídka kurzů, více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů a dalších organizací k podpoře při zpracování statistických výkazů řady P. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se často chybuje nebo více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo metodické infografiky pro pracovníky správních úřadů, škol a školských zařízení k podpoře při zpracování statistických výkazů řady S, Z, R. Tyto podpůrné infografiky shrnují potřebné informace a odkazy související se zpracováním těchto výkazů. Zaměřují se na problematiku předávání a zpracování výkonových výkazů v roce 2025 s důrazem na oblasti, v nichž se více
Prezentace Jde o opravenou verzi prezentace, ve které došlo ke zpřesnění na slidech č. 10 a 45(zpřesnění je zvýrazněno žlutě). Záznam z průběhu webináře ke zpracování výkazů PAM 2025 (22. 9. 2025) Přímý odkaz na videozáznam na youtube. Zdroj: MŠMT 2025. Sběry statistických dat / Regionální školství / Výkazy PAM. Web: Webináře k výkazům PaM v více
Prezentace Záznamy z průběhu webinářů Termíny Přehled termínů předávání výkazů řady M, S, Z a R v roce 2025 Termíny ve sloupci „Škola/zařízení“ jsou závazné pro školy a školská zařízení. Školy zřizované MŠMT odešlou elektronicky data (výkazy) MŠMT, školy zřizované církví, krajem a školy soukromé příslušnému odboru školství krajského úřadu. Školy zřizované obcí nebo dobrovolným svazkem obcí odešlou elektronicky data (výkazy) příslušnému odboru školství úřadu více
Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zahájilo mimořádné šetření, jehož cílem je zmapovat aktuální stav učitelů ve výuce jednotlivých předmětů – včetně jejich kvalifikace a aprobace. Výsledky poslouží jako důležitý podklad pro zajištění kvalitní výuky do budoucna. Získaná data budou využita při jednáních s vysokými školami, které připravují budoucí učitelky a učitele. Cílem je efektivněji plánovat více