Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jak správně postupovat při hodnocení žáků středních škol v nestandardních situacích?Přehledně vysvětlujeme, jak se na vysvědčení promítají případy, kdy je žák nehodnocen nebo neprospěl, včetně návazných kroků školy. více
Připravili jsme pro vás srozumitelný přehled pravidel a doporučení, která vám pomohou naplánovat a správně zorganizovat zápisy k povinné školní docházce v roce 2026. Vycházíme z aktuálních změn školského zákona a nabízíme jasné vysvětlení toho, co je pro školy, pedagogy i rodiče nově důležité. Text vás provede právním rámcem, povinnými kroky i praktickými situacemi, které více
Digitální vyloučení ve vzdělávání představuje významné riziko, které může negativně ovlivnit šance na kvalitní vzdělání, sociální začlenění i budoucí uplatnění na trhu práce. Nejde přitom jen o nedostatek technického vybavení či připojení k internetu, ale také o omezené příležitosti k rozvoji digitálních kompetencí u žáků, studentů i pedagogů. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) proto více
Digitalizace ve vzdělávání a modernizace vzdělávacího obsahu patří mezi klíčové směry současných změn ve školství. Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto poskytuje školám komplexní metodickou podporu prostřednictvím projektů NPO 3.1 DIGI a NPO 3.1 – AIDIG, financovaných z Národního plánu obnovy (NPO), komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Rozsáhlá bezplatná nabídka kurzů, více
Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Projekt IT Fitness Test, kterému Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy poskytlo pro letošní ročník záštitu, nabízí žákům, studentům, učitelům i veřejnosti opětovnou možnost bezplatného zjištění úrovně svých digitálních dovedností prostřednictvím online testů. Pro získání certifikátu a zapojení se do souhrnných statistik je však nutné absolvovat test do 30. června 2025. IT Fitness Test představuje nejkomplexnější více
Úvod Školy při využívání digitálních technologií řeší mnoho témat pro efektivní a bezpečné využívání digitálních technologií ve vzdělávání a kladou si řadu otázek např. Jak udržet rovnováhu mezi online a offline světem? Jak se chránit před digitálními hrozbami? Co se skrývá pod slovním spojením “digitální wellbeing” a jak souvisí s kyberbezpečností? Je řada aktivit a více
Pokud se zajímáte o digitální technologie nebo byste chtěli digitální vzdělávání ve škole posunout na vyšší úroveň, pak je pro vás Roadshow pro školy 2024 výbornou příležitostí. Máte jedinečnou šanci získat nejnovější tipy a rady pro moderní výuku a zároveň sdílet s dalšími účastníky své nápady a příklady dobré praxe. Ve dnech 30. 9. – více