Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jak správně postupovat při hodnocení žáků středních škol v nestandardních situacích?Přehledně vysvětlujeme, jak se na vysvědčení promítají případy, kdy je žák nehodnocen nebo neprospěl, včetně návazných kroků školy. více
Připravili jsme pro vás srozumitelný přehled pravidel a doporučení, která vám pomohou naplánovat a správně zorganizovat zápisy k povinné školní docházce v roce 2026. Vycházíme z aktuálních změn školského zákona a nabízíme jasné vysvětlení toho, co je pro školy, pedagogy i rodiče nově důležité. Text vás provede právním rámcem, povinnými kroky i praktickými situacemi, které více
ZŠ Mikulov, Valtická 3 Základní škola Mikulov, Valtická 3 se v květnu 2025 zařadila mezi školy oceněné zlatým certifikátem Aktivní škola. Ocenění je výsledkem dlouhodobé a systematické práce zaměřené na rozvoj pohybových aktivit a podporu zdravého životního stylu žáků v průběhu celého školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem školy veden více
ZŠ Brno, Tuháčkova 25 Základní škola Brno, Tuháčkova 25 se v květnu 2025 zařadila mezi školy, které získaly zlatý certifikát Aktivní školy. Toto ocenění je výsledkem dlouhodobé, cílené práce zaměřené na rozvoj pohybových aktivit a podporu zdravého životního stylu žáků v průběhu celého školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem školy více
ZŠ Mokrá-Horákov Základní škola Mokrá-Horákov se v květnu 2025 zařadila mezi oceněné školy, které získaly zlatý certifikát v rámci projektu Aktivní škola. Ocenění je výsledkem dlouhodobého a systematického úsilí školy o podporu pohybových aktivit a zdravého životního stylu během školního dne. V rámci sdílení příkladů dobré praxe byl s ředitelem školy uskutečněn rozhovor zaměřený na více
Cíl výzvy Záměrem je podpořit každodenní pohybovou aktivitu dětí ve školním prostředí jednoduchým a hravým způsobem, který: Kdy 15. – 26. září 2025 Pro koho je výzva určena Pravidla výzvy Každý den si ve třídě vylosujte dvě aktivity z hrací karty a pokuste se je splnit během školního dne – v průběhu výuky, o přestávkách více
Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více
Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více
Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více