Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Termín pro podávání žádostí je stanoven na 31. října 2025. Vzhledem k povaze žadatelů je preferováno podávání žádostí prostřednictvím datové schránky. Pro splnění lhůty musí být žádost v tento den již doručena na MŠMT, více v článku výzvy č. 10. Způsob podávání žádostí. Žádosti pro rok 2026 se vkládají prostřednictvím elektronického informačního systému ISPROM na adrese https://isprom.msmt.gov.cz. více
Výzva a její přílohy Více o Výzvě Tato Výzva je vyhlašována v souladu s Plánem podpory pohybu dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních a státní politiky školního a vysokoškolského sportu pro období 2024-2028, přijatého usnesením vlády č. 190 ze dne 27. března 2024. V návaznosti na opatření školního sportu spolu s Výzvou více
Národní plán obnovy, komponenta 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace, představuje významný impuls pro modernizaci českého školství. Od roku 2020 byly z této komponenty školy finančně podpořeny při nákupu digitálních učebních pomůcek a v prevenci digitální propasti u znevýhodněných žáků. V souvislosti s revizemi rámcových vzdělávacích programů hraje důležitou roli také poskytovaná metodická podpora více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
O výzvě Věcným záměrem je zabezpečit financování pozic psychologů a speciálních pedagogů v základních školách neveřejných zřizovatelů v návaznosti na ukončení podpory těchto pozic v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský. Způsob a termíny podání žádosti Žádost se zasílá prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: vidaawt) poskytovateli do 14. více
Věcné zaměření výzvy a účelové určení dotace: Výzva je určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Věcným zaměřením výzvy je poskytnutí účelové neinvestiční dotace na rozvoj digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP). Účelem dotace je více
Dne 15. 11. 2024 bylo zahájeno mimořádné šetření na základních školách, které v roce 2024 čerpaly nebo aktuálně čerpají podporu v rámci Výzvy č. 02_22_002 Šablony pro MŠ a ZŠ I Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK) pro pozice školní psycholog nebo speciální pedagog. Jak jste již byli informováni, financování těchto specializovaných pozic bude více
Výzva a její přílohy Přílohy k prodloužení výzvy do 20.1.2025 Více o výzvě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dne 20.11.2024 zveřejnilo Výzvu na podporu celostátních volnočasových pohybových her dětí a mládeže 2025 (dále jen „Výzva“). Výzva je předložena na základě zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla). více
Výzva a její přílohy Přílohy k prodloužení výzvy do 23.11.2024 Více o výzvě Cílem Výzvy je tedy vytvořit a následně stabilizovat na veřejných vysokých školách (dále také „VŠ“) takové podmínky, aby úspěšní a nadějní sportovci s mimořádnou sportovní výkonností mohli studovat a skloubit jak náročné studijní požadavky, tak sportovní přípravu a účast na soutěžích. Výzva je určena na více