Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jak správně postupovat při hodnocení žáků středních škol v nestandardních situacích?Přehledně vysvětlujeme, jak se na vysvědčení promítají případy, kdy je žák nehodnocen nebo neprospěl, včetně návazných kroků školy. více
Připravili jsme pro vás srozumitelný přehled pravidel a doporučení, která vám pomohou naplánovat a správně zorganizovat zápisy k povinné školní docházce v roce 2026. Vycházíme z aktuálních změn školského zákona a nabízíme jasné vysvětlení toho, co je pro školy, pedagogy i rodiče nově důležité. Text vás provede právním rámcem, povinnými kroky i praktickými situacemi, které více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Věcné zaměření výzvy a účelové určení dotace: Výzva je určena pro příspěvkové organizace územních samosprávných celků zřízené za účelem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Věcným zaměřením výzvy je poskytnutí účelové neinvestiční dotace na rozvoj digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP). Účelem dotace je více
O výzvě Výzva je určena pro příspěvkové organizace přímo řízené MŠMT. Finanční prostředky budou poskytnuty na základě Rozhodnutí o poskytnutí neinvestiční dotace (dále také „rozhodnutí“), které vydá vrchní ředitel zodpovědný na MŠMT za oblast vzdělávání a mládeže. Zdrojem financí je Národní plán obnovy (dále jen „NPO“), který umožňuje čerpání finančních prostředků z Nástroje pro oživení a více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více
Informace o Výzvě: Výzva je určena pro organizační složky státu. Finanční prostředky budou poskytnuty na základě Řídících dokumentů vydaných z Informačního systému Správa majetku ve vlastnictví státu (dále jen „SMVS“). Zdrojem financí je Národní plán obnovy (dále jen „NPO“), který umožňuje čerpání finančních prostředků z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility). Finanční prostředky více
Ministerstvo zdravotnictví ČR vydalo stanovisko ke školnímu stravování prostřednictvím Dodatku k příloze č. 1 bodu 2 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů. Toto stanovisko je určeno primárně pro provozovatele školních jídelen, tj. MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře, VOŠ, ZUŠ a SVČ. Stanovisko se zaměřuje na úpravy plnění skupiny Tuk volný a více