Stravování zaměstnanců
17. 12. 2025Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Jaké jsou možnosti stravování zaměstnanců ve školách a školských zařízeních? Přehledně vysvětlujeme, kdy jde o povinnost zaměstnavatele, kdy o dobrovolný benefit a jakou roli v rozhodování hraje zřizovatel. více
Cílem 8. odborného panelu projektu IPs DATA, který se uskutečnil 20. 11. 2025 na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, bylo představit poznatky z dostupných dat z mezinárodního šetření PISA. Výsledky mezinárodního šetření PISA 2022 (Programme for International Student Assessment) přináší důležitá zjištění o tom, jak jsou české školy schopny podporovat rozvoj potenciálu svých žáků. Pokud má české školství více
Digitální vyloučení ve vzdělávání představuje významné riziko, které může negativně ovlivnit šance na kvalitní vzdělání, sociální začlenění i budoucí uplatnění na trhu práce. Nejde přitom jen o nedostatek technického vybavení či připojení k internetu, ale také o omezené příležitosti k rozvoji digitálních kompetencí u žáků, studentů i pedagogů. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) proto více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo novou analytickou zprávu zaměřenou na finanční gramotnost patnáctiletých žáků. Dokument vychází z mezinárodního šetření PISA 2022, v němž se Česká republika v této oblasti umístila na pátém místě mezi dvaceti zúčastněnými zeměmi. Vzhledem k důležitosti tématu se ministerstvo rozhodlo výsledky dále podrobněji analyzovat. Ukázalo se, že za tímto úspěchem více
Odkaz k registraci Registrační formulář Pozvánka s programem Realizace výše zmíněného odborného panelu je financovaná z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.“ více
Čtvrtý newsletter obsahuje Newsletter ke stažení Odběr novinek Chcete odebírat newsletter a pozvánky na akce IPs DATA?Přihlaste se přes formulář Financováno z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.“ více
Na této stránce naleznete analýzu Mimořádné šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ – Srovnání v letech 2019 a 2025. Tato analýza přináší srovnání stavu zajištění výuky učiteli v roce 2025 a v roce 2019 z několika pohledů – např. počtu učitelů, jejich věkové struktury nebo kvalifikovanosti. Více se dočtete v analytické více
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejnilo souhrn klíčových dat z aktuální publikace OECD Education at a Glance 2025, která každoročně nabízí podrobný pohled na vzdělávací systémy v členských a partnerských zemích. Letošní ročník se zaměřuje především na oblast terciárního vzdělávání. Podrobnější Výběr klíčových dat z Country Note pro ČR z Education at a Glance 2024 více
Na MŠMT od března 2023 realizujeme důležitý projekt s názvem IPs Datová politika. Ten pomáhá dělat kvalitní politiku založenou na datech. Práce je pořád dost, a proto hledáme další lidi, kteří do toho půjdou s námi. Teď hledáme Datového žurnalistu, jelikož posilujeme tým. Bližší informace o činnostech na hledané pozici naleznete níže. Pro ty z Vás, kdo máte více
Učitelé a pedagogičtí pracovníci ve všech druzích škol mají v procesu vzdělávání zcela zásadní a nenahraditelný význam. Ovlivňují, zda budoucí generace budou schopné plně rozvíjet svůj potenciál, zda budou efektivně komunikovat, vzájemně spolupracovat a učit se nové věci. Ve školách jsou zapotřebí dobře připravení a motivovaní učitelé, kteří jsou ve své profesi spokojeni a dovedou více