Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Bezpečnost a digitální kompetence aneb Metodika v OrgPad není problém

12. 9. 2025

Tým Národního kabinetu pro Předškolní a Prvostupňové vzdělávání v čele s doc. PaedDr. Martinou Maněnovou, Ph.D. vytvořil 1. část metodické příručky k digitálním kompetencím vztahujícím se k bezpečnosti pro mateřské školy a 1. stupeň základních škol, která vzniká v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), realizovaného Národním pedagogickým institutem ČR. Finální verze příručky bude k dispozici více

Provázející učitelé

12. 8. 2025

Od 1. 1. 2024 došlo v rámci regionálního školství (MŠ, ZŠ a SŠ) k zakotvení pozice provázejícího učitele. Cílem tohoto opatření je zkvalitnění praxí a propojení přípravy budoucích učitelů a samotných škol. Systém podpory provázejících učitelů a pedagogických praxí je nyní pilotován v rámci pokusného ověřování. Od roku 2026 bude financován na základě zvláštního normativu více

Etapy reformy

12. 8. 2025

Na této stránce naleznete informace o jednotlivých etapách reformy přípravy a podpory učitelů a učitelek. 1. etapa reformy (2021-2024) je shrnutím dosavadních kroků. 2. etapa reformy (2025-2028) popisuje současné a budoucí kroky. 1. etapa reformy (2021-2024) Úvodní informace Jako ministerstvo usilujeme o rozvoj vzdělávání a směřujeme přitom ke dvěma dlouhodobým cílům, které jsme zakotvili do více

KRAAU

12. 8. 2025

Na této stránce naleznete důležité dokumenty související s Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství, tzn. samotný Kompetenční rámec, Průvodce implementací KRAAU, Oborově specifické kompetenční rámce (OSKR) a výsledky Národního šetření učitelských kompetencí. Kompetenční rámec Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství vznikl jako jeden z výsledků spolupráce fakult připravujících učitele s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy více

Projekt NPO 3.1 – AIDIG: Podpora umělé inteligence ve vzdělávání a rozvoj digitálních kompetencí učitelů

8. 7. 2025

Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více

Jak postupovat, když žák není hodnocen nebo neprospěl

4. 6. 2025

Infografiky připravené na základě podnětů z praxe přehledně shrnují legislativní rámec a doporučený postup v situacích, kdy žák není hodnocen nebo neprospěl. Materiály jsou určeny zejména ředitelům škol jako podpůrný nástroj pro rozhodování v souladu se školskou legislativou. Infografiky připravil tým Středního článku podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Opírají se o ustanovení školského zákona více

Hodnocení ředitelů: pomoc pro zřizovatele včetně vzorových formulářů

15. 5. 2025

Formuláře navazují na metodické doporučení a nabízejí konkrétní okruhy k posouzení, prostor pro sebehodnocení i zpětnou vazbu. Jsou připraveny zvlášť pro mateřské školy, základní školy a pro sloučené subjekty, aby zřizovatelé mohli pracovat s obsahem přizpůsobeným typu školy. Materiály lze jednoduše upravit podle místních podmínek. Zřizovatelům mohou pomoci nejen při samotném hodnocení, ale i při více

Tělesná výchova je plnohodnotnou součástí vzdělávání. Neuvolňujte žáky zbytečně.

15. 5. 2025

Tělesná výchova je plnohodnotnou součástí vzdělávání a její význam sahá daleko za hranice tělesné kondice – podporuje sociální začlenění, sebedůvěru i rozvoj pohybových vzorců pro každodenní život. V případě potřeby je možné přizpůsobit obsah, formu i prostředí výuky, využít podpůrná opatření nebo vytvořit zdravotní a aplikovanou TV. Podrobný přehled pravidel, doporučení i vzor žádosti o více

Erasmus+ otevírá nové příležitosti pro vzdělávání v roce 2025

17. 1. 2025

Výzva pro rok 2025 přináší několik klíčových možností Pro přípravu žádosti nabízí Dům zahraniční spolupráce širokou podporu – od informačních webinářů po individuální konzultace. Termíny výzev pro podání projektů jsou stanoveny od února do června 2025. Odkaz na web DZS k výzvě Využijte příležitost a posuňte svou školu směrem k modernímu a mezinárodnímu vzdělávání. Podrobnosti více

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content