Koordinátorkou středního článku v Kraji Vysočina je Pavlína Karlová 

Střední článek podpory působí odteď v celé České republice! Pavlína Karlová, která 15. března 2024 nastoupila na pozici krajské koordinátorky Kraje Vysočina, tak uzavřela pomyslný kruh středních článků v jednotlivých krajích. Ve školském prostředí i jeho legislativě je jako doma. Má bohaté zkušenosti jako manažerka, ředitelka školy, pedagožka, koučka, lektorka a výchovná poradkyně, které ji budou provázet při poskytování podpory místních škol a zřizovatelů. 

Pavlína Karlová vystudovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně, obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy se specializací na výtvarnou výchovu. Na Pedagogické fakultě, tentokrát Univerzity Karlovy v Praze, později absolvovala ještě Profesionalizaci klíčových kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení. Během své více než dvacetileté praxe prošla několika pracovními pozicemi, díky kterým získala ucelený přehled o problematice a postupech ve školství. Učila na prvním a druhém stupni základních škol a třináct let pracovala jako ředitelka na Základní škole a mateřské škole Sázavka. 

V průběhu své pracovní kariéry se naučila vést tým, lektorovat, koučovat, koordinovat školní vzdělávací programy, dobře se orientovat v zákonech z oboru školské legislativy, čerpat ze supervizí a mnohé další. Na pozici ředitelky zároveň komunikovala s hlavními aktéry ve vzdělávání v regionu a na kraji, se zřizovatelem, krajským úřadem, Českou školní inspekcí, Krajskou hygienickou stanicí, MAP, NPI. Spolupracovala s kolegyněmi a kolegy z různých částí a typů škol: malotřídní, plně organizované základní školy, dětský domov, střední škola. „Zapojila jsem se také do projektu Systému podpory profesního rozvoje učitelů. Ráda spolupracuji s aktivními lidmi, upřednostňuji týmovou práci. Sdílím, hledám společné cesty, nápady, inspiraci. Věřím ve zpětnou vazbu a vzájemnou podporu,“ doplňuje P. Karlová. 

„Od roku 2021 sleduji vznik pilotního projektu středního článku, kdy týmy odborníků v okresech Semily a Svitavy poskytovaly školám a zřizovatelům přímo u nich v území cílenou podporu, která mi jako ředitelce školy mnohokrát chyběla. Mohla bych citovat slova mých kolegů, kteří vyjadřují osobní zkušenosti a pocity ohledně chybějící pravidelné a úzké komunikace a metodické podpory. Opravdu jsem přesvědčena, že je pro stát i školy výhodné, když mezi jednotlivými řediteli a ministerstvem bude fungovat někdo, kdo se bude podílet na zlepšení komunikace mezi jednotlivými aktéry ve školství,“ říká P. Karlová o své motivaci, proč se chtěla stát součástí středního článku.

Volné chvíle tráví Pavlína Karlová turistikou, procházkami v přírodě. Baví ji cestování nejen v Česku, ale i v zahraničí společně s rodinou, nebo „sólo“. Čte převážně fantasy a sci-fi literaturu, pro udržení kondice hraje badminton, a když je příležitost, nenechá si ujít koncert oblíbených kapel. Důležitá je pro ni rodina, přátelé, pozitivní přístup k lidem a k přírodě. Životem ji provází moudrost myšlenek Antoine de Saint-Exuperyho z Malého prince: „K tomu, abychom jasně viděli, často stačí změnit směr pohledu.“

 

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content