Cílem metodiky je poskytnout mateřským školám jednoduchý přehled komunikačních nástrojů a jejich využití při komunikaci se zákonnými zástupci. V publikaci jsou uvedeny nejběžnější formy komunikace a spolupráce, se kterými se mohou pedagogičtí pracovníci v mateřské škole setkat. Materiál je určen především pro učitele mateřských škol, ale může také sloužit ředitelům škol, asistentům pedagoga a dalším zájemcům ze širší pedagogické veřejnosti.
Tento metodický materiál připravilo MŠMT mimo jiné pro ředitele, učitele a asistenty pedagoga mateřských škol (MŠ) a další zájemce se širší pedagogické veřejnosti v návaznosti na jedno s hlavních témat oficiální strategie rozvoje vzdělávání v ČR (Strategie 2030+), které se zaměřuje na podporu zvýšení účasti dětí v předškolním vzdělávání. Často se diskutuje o potřebě podpory ve vzdělávání dětí ohrožených školním neúspěchem, ředitele a učitele MŠ často hledají se zákonnými zástupci těchto dětí komunikační strategie a nástroje, kterými by došli ke společnému cíli a tím je celkový rozvoj dítěte v předškolním vzdělávání. Odpovědět na tuto a další otázky v oblasti komunikace se zákonnými
Autorky metodické příručky zaměřily pozornost nejen na verbální, neverbální a vizuální komunikaci v prostředí mateřské školy, ale na komunikaci se zákonnými zástupci dětí ohrožených školním neúspěchem, komunikaci nad portfoliem dítěte, komunikaci se zákonnými zástupci před nástupem do mateřské školy nebo na podporu společného koncepce rozvoje školy.
Věříme, že tato příručka poskytne všem uživatelům inspiraci a návodné postupy v oblastech komunikace se zákonnými zástupci ve prospěch dětí vzdělávaných v mateřských školách.