Očekávané výsledky učení pro výuku čtenářské, matematické a digitální gramotnosti

Očekávané výsledky učení (OVU) pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost představují dílčí výstup projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) Národního pedagogického institutu ČR. Tento projektový výstup je zpracován do tří materiálů:
- Čtenářská gramotnost v uzlových bodech vzdělávání,
- Matematická gramotnost v uzlových bodech vzdělávání,
- Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání.



Cíle a východiska

Obecná východiska a informace k této problematice poskytuje dokument Gramotnosti v uzlových bodech vzdělávání.

Hlavním cílem tohoto textu je poskytnout ucelené informace:

  • k cíli a východiskům zpracování indikátorů základních gramotností v uzlových bodech vzdělávání,
  • k zadání úkolu a strukturování indikátorů základních gramotností v uzlových bodech vzdělávání,
  • ke vztahu indikátorů základních gramotností v uzlových bodech vzdělávání k rámcovým vzdělávacím programům (RVP),
  • k doporučenému způsobu práce s indikátory základních gramotností v uzlových bodech vzdělávání v praxi škol.

Podpůrné materiály ke gramotnostem

Samostatně k jednotlivým gramotnostem se problematice věnují tyto materiály:


Videoprůvodce

V rámci projektu PPUČ vzniknul i video průvodce, který je návodem:

  • jak pracovat s publikacemi,
  • jak pracovat s očekávanými výsledky učení v matematické, čtenářské či digitální gramotnosti,
  • jak pomocí nich plánovat výuku,
  • jak díky nim sledovat pokrok v rozvoji gramotností dětí a žáků.


Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content