Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Digitalizace v MŠ: Krok za krokem

28. 1. 2025

Hlavní témata Konferenci zahájil moderátor Jan Husák, koordinátor spolupráce Středního článku podpory v Plzeňském kraji. Vyzdvihl důležitost i náročnost učitelské profese, která by kromě jiného měla připravovat děti na život v digitální budoucnosti. Nevyhnutelně se tak musí představitelé vzdělávací sféry sami učit v oblasti IT dovedností. Snažil se svou pozitivní energií zpříjemnit pro mnohé účastníky obávané téma. Zároveň více

Svazkové školy a spojená ředitelství: Nové cesty k efektivnímu vzdělávání a správě

21. 10. 2024

Dne 21. října se uskutečnila konference na téma Svazkové školy a spojená ředitelství: Nové cesty k efektivnímu vzdělávání a správě, kterou zahájila zástupkyně státního tajemníka MŠMT Martina Běťáková. V úvodním bloku vystoupil zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže Jaromír Beran, ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a děkan Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické Jakub Fischer. více

Přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích 2020-2024

19. 8. 2024

Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů v předchozích pěti letech. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v jednotlivých letech 2020-2024. Při výpočtu více

Shrnutí 1. odborného panelu projektu IPs Střední článek podpory "Kultura a klima školy: Včasná identifikace ohrožených dětí a mezioborová spolupráce"

29. 5. 2024

MŠMT v rámci projektu IPs Střední článek podpory uspořádalo 16. dubna 2024 1. odborný panel, který se zaměřil na téma "Kultura a Klima školy: Včasná identifikace ohrožených dětí a mezioborová spolupráce". Úvodního slova se ujala ředitelka odboru podpory škol a zřizovatelů Jana Šmíd Winterová, která představila klíčové body diskuse. Řečníci 1. odborného panelu Mezi řečníky odborného více

AVÍZO: Online debata k digitálním pomůckám ve školách

29. 11. 2023

V rámci metodické podpory, kterou MŠMT každoročně školám poskytuje, proběhne ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (NPI) živě streamovaná debata, kterou můžete sledovat online již 29. 11. 2023 od 15 hodin. Motto setkání je: "Pokročilé, nebo základní digitální pomůcky? Rozhodují potřeby žáků".  Anna Stočesová Martinková, vedoucí Oddělení podpory digitálního vzdělávání MŠMT, shrne základní informace o účelu, více

Výsledky výzkumu "Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení”

23. 10. 2023

Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více

Financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách na období září-prosinec 2023

7. 9. 2023

Materiál MŠMT stanovuje podmínky pro financování pozice ukrajinského asistenta pedagoga ve školách (MŠ, ZŠ, SŠ a konzervatoře) na období od 1.9.2023 do 31.12.2023. Podmínky jsou obdobné jako v předchozím školním roce.Od pondělí 18. září 2023 do pátku 22. září 2023 bude probíhat mimořádné šetření (https://sberdat.uiv.cz/login), na základě kterého školy projeví závazný zájem o finanční prostředky. Po tomto datu již nebude více

Nadace J&T ve spolupráci s MŠMT vydala Zprávu o stavu péče o ohrožené děti v České republice v roce 2023

5. 6. 2023

Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content