Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Erasmus+ otevírá nové příležitosti pro vzdělávání v roce 2025

17. 1. 2025

Výzva pro rok 2025 přináší několik klíčových možností Pro přípravu žádosti nabízí Dům zahraniční spolupráce širokou podporu – od informačních webinářů po individuální konzultace. Termíny výzev pro podání projektů jsou stanoveny od února do června 2025. Odkaz na web DZS k výzvě Využijte příležitost a posuňte svou školu směrem k modernímu a mezinárodnímu vzdělávání. Podrobnosti více

Analýza „Přehled analytických útvarů ve vzdělávací politice ve vybraných zemích Evropy“

10. 1. 2025

Struktura analýzy Tato srovnávací analýza představuje přehled analytických a strategických útvarů na ministerstvech školství a v jimi řízených organizacích ve vybraných evropských státech. Analyzováno bylo následujících osm zemí: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země a přehled činností analytických útvarů ve spojitosti s oblastí vzdělávání. Získané poznatky mohou více

Prokazování totožnosti elektronickým občanským průkazem

10. 1. 2025

Řešitel problematiky eDokladů Podrobné informace k ověřování totožnosti skrze eDoklady poskytuje Digitální a informační agentura, český ústřední správní úřad pro elektronickou identifikaci, služby vytvářející důvěru a pro informační systémy veřejné správy. Digitální a informační agentura na konci roku 2024 uspořádala webinář s podrobným vysvětlením celé problematiky. Níže naleznete prezentaci z tohoto webináře. Kdy škola ověřování eDokladů využije Škola více

Projekt IPs Datová politika hledá do týmu datového specialistu v jazyce R a další motivované analytiky

3. 1. 2025

Na MŠMT od března 2023 realizujeme důležitý projekt s názvem IPs Datová politika. Ten pomáhá dělat kvalitní politiku založenou na datech. Práce je pořád dost, a proto hledáme další lidi, kteří do toho půjdou s námi. Teď hledáme Datového specialistu v jazyce R, jelikož posilujeme tým datového modelu. Blíže o činnostech na pozici datového specialisty naleznete níže. Pro více

Sekundární analýza PISA 2022 – Školní prostředí a výsledky žáků v kontextu digitalizace v postcovidovém období

27. 12. 2024

Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, metodické okénko a samotnou analytickou část, která se dělí do čtyř podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení z celé analýzy jsou k dispozici také v brožuře, která je také k dispozici ke stažení níže. Doporučení mohou přispět k podpoře více

Konference Strategie 2030+ zhodnotila posuny vzdělávací politiky v ČR a představila priority na další období

17. 12. 2024

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy představilo 12. prosince na konferenci v Praze aktuální stav naplňování Strategie 2030+ a další priority rezortu vycházející z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR do roku 2027. Oživení do diskuze přinesl také pohled mladé generace. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek v úvodu konference zdůraznil význam naplňování více

Vstupní analýza: "Popis výchozích podmínek pro vytvoření systému evaluace výsledků primárního a sekundárního vzdělávání na základě uplatnění na trhu práce a úspěšnosti v terciárním vzdělávání"

17. 12. 2024

Struktura analýzy Dokument je dělen na dvě kapitoly. První obsahuje podrobný popis základních zdrojů administrativních dat z resortu školství pro vyhodnocování výsledků vzdělávání:  Druhá kapitola je věnována charakterizaci způsobů vyhodnocování výsledků vzdělávání v přechodu na trh práce:  Dokument slouží jako vstupní rešerše aktuální praxe vyhodnocování výsledků primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání v České republice. Bude využit více

Aktuální počty ukrajinských uprchlíků na českých školách

16. 12. 2024

Praha, 16. prosince 2024 - Dopady probíhajícího válečného konfliktu na Ukrajině na český vzdělávací systém ukazují výsledky z pravidelného podzimního sběru dat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy již potřetí přednostně vyhodnotilo některé klíčové údaje, aby zjistilo stavy ukrajinských dětí a žáků. Celkově bylo k 30. září 2024 v českých mateřských, základních a středních školách 53 246 dětí více

Analýza "Digitální vzdělávání v zahraničí"

4. 12. 2024

Struktura analýzy Samotná analýza se dělí na 16 podkapitol podle jednotlivých států a to: Každá z podkapitol je přehledně členěná a obsahuje shrnutí a inspirativní praxi dané země, popis aktuálních strategií digitálního vzdělávání, konkrétní opatření a způsoby financování. Analýza ke stažení Financováno z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ více

Výsledky výzkumu "Případové studie modelů struktury řízení mateřských, základních a středních škol"

2. 12. 2024

Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a výsledky výzkumu, který pro MŠMT prováděl Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze. Výzkum byl realizován v letech 2023 - 2024 z programu aplikovaného výzkumu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Uvedený výzkum se snažil hledat nové cesty ke zvýšení efektivnosti řízení škol a vytvoření takových podmínek, aby více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content