Školy hledají školní psychology, speciální pedagogy a sociální pedagogy
30. 9. 2023Místa pro školní psychology Místa pro speciální pedagogy Místa pro sociální pedagogy více
Místa pro školní psychology Místa pro speciální pedagogy Místa pro sociální pedagogy více
Linie školního poradenství projektu Podpora rovných příležitostí Linie školního poradenství projektu Podpora rovných příležitostí NPI ČR podporuje školy, které jsou zapojeny do Národního plánu obnovy. Jedná se o školy, které čerpají finance na posílení poradenských pozic (školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, adaptační koordinátor, koordinátor inkluze a kariérový poradce) pro práci se žáky se sociálním více
První celostátní Peer to peer setkání vedoucích pracovníků škol zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí se uskutečnilo 13. června 2023 online. Cílem bylo podělit se o zkušenosti a přenos dobré praxe v oblasti podpory vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, protože věříme, že díky kolegiální podpoře je možné dosáhnout skutečné kvalitní změny v oblasti práce jednotlivých škol. O více
Peer to peer podpora je obvykle postavena na výměně zkušeností vrstevníků či osob na stejných pozicích, jejich kolegialitě a rovnocennosti. V rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) se jedná o nástroj pro vedení škol, který cílí primárně na přenos dobré praxe v oblasti podpory žáků se sociálním znevýhodněním. Jak u nás taková setkání probíhají a k čemu více
První ze série diskusních setkání, která se konají v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), sleduje linii sociální intervence, resp. angažovanost škol při snižování nerovností ve vzdělávání žáků. Ve videohovoru se od ředitelky školy ZŠ Grafická R. Jedličkové dozvíte, díky jakým nástrojům se jim daří vzdělávat velké množství žáků se sociálním znevýhodněním. Ve videu zazní více
Od roku 2020 probíhají na školách významné inovace ve vzdělávání v souvislosti s digitalizací, kterou nastartovalo uzavření škol v době opatření COVID-19. Školy již v roce 2020 obdržely finanční prostředky na technické vybavení pro realizaci distančního vzdělávání. Tato finanční intervence pokračovala v roce 2022 a pokračuje dosud s výhledem do následujícího roku, kdy jsou školy více
Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více
Tento metodický materiál připravil Národní pedagogický institut ČR především pro zaměstnance základních škol a další zájemce se širší pedagogické veř více
Kapitoly Analytických podkladů Obsahově se Analytické podklady snaží pokrýt kapitoly nově vznikajícího Dlouhodobého záměru vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR 2023-2027. Názvy těchto kapitol jsou níže: Analytické podklady ke stažení Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901 Název projektu: "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR" více
O výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Výzva je zaměřena na posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními více