Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Aktuality

Jak na proměnu vzdělávání v kontextu digitalizace?

5. 12. 2022

Blíží se spuštění DigiPořadu 12. 12. 2022 zaměřeného na smysluplné využívání digitálních technologií ve výuce, které připravil Národní pedagogický institut ČR a ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy natočil inspirativní videa ze škol, které velmi efektivně využívají digitálních učební pomůcky ve vzdělávání. A právě na některé části pořadu se můžete již nyní podívat prostřednictvím krátkých videí, pokud vás zajímá, více

Inspirace k pořízení digitálních učebních pomůcek

15. 11. 2022

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy přiděluje školám finanční prostředky na 2 účely: na prevenci digitální propasti a na digitální učební pomůcky (dále také DUP) pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí dětí mateřských škol a žáků základních a středních škol. Přednostně tyto finanční prostředky získaly mateřské školy a zároveň základní školy a gymnázia, které v roce 2022 deklarovaly výuku více

Nevíte si rady s funkčním zapojením technologií do výuky? Zeptejte se zástupců škol, kteří mají s tímto tématem již mnoho zkušeností, nebo přímo IT guru

9. 11. 2022

Na tyto otázky a mnoho dalších dostanete odpověď v živě streamované debatě, která se koná již 10. 11. 2022 od 15 hodin. O své zkušenosti se s vámi podělí: Moderátorem setkání je již tradičně Josef Dašek, tajemník DigiKoalice. Diváci mohou pokládat otázky prostřednictvím chatu. Sledujte živě ZDE více

Změna financování asistentů pedagoga

3. 11. 2022

Současné nastavení V současnosti je zajištění podpory vzdělávání žáků asistentem pedagoga v základních školách a školních družinách řešeno prostřednictvím podpůrných opatření doporučených školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) konkrétnímu žákovi. Tento systém ale nedává školám, samotným asistentům a v konečném důsledku ani žákům jistotu a perspektivu stability. Je totiž nutné si uvědomit, že tato pracovní pozice není pozicí osobního asistenta žáka, ale pozicí asistenta pedagoga, více

SPAM versus Phishing a jejich problematika ve školním prostředí

2. 11. 2022

Phishing Tento typ podvodu cílí převážně na získání přihlašovacích údajů oběti, jako je jméno a heslo. Phishing je jednou z metod sociálního inženýrství a využívá jeho techniky pro manipulaci oběti. Obvykle cílí na pocity, jako je zvědavost (Kdo mě to označil na Facebooku?), či strach (Když tu fakturu do dvou dnů nezaplatím, přijde mi domů exekutor!), nebo na určité více

Proč maskovat svou e-mailovou adresu?

17. 10. 2022

Úvod Už se vám někdy stalo, že jste otevřeli e-mail a brzy poté se vám zobrazila související reklama? Může za to sledování e-mailů. Z těchto údajů jsou vytvářeny individuální profily k ovlivnění obsahu, který vidíte online, včetně cílení reklamy. Tyto údaje o vás jsou také obvykle odesílány přímo třetím stranám, nejspíš bez vašeho souhlasu. Jak je to možné?  Velké více

Jubilejní ročník Evropského týdne programování připomíná 10 let zavádění programování do tříd v celé Evropě i mimo ni

7. 10. 2022

Zahájení jubilejního desátého ročníku Evropského týdne programování proběhlo 6. října 2022. Letošní Evropský týden programování (CodeWeek) se bude konat od 8. do 23. října 2022 a nabídne širokou škálu aktivit, jejichž cílem je přenést programování do výuky. O Evropském týdnu programování Evropský týden programování 2022 bude stavět na úspěších předchozích ročníků. V roce 2021 se do iniciativy zapojily 4 miliony lidí více

Střední článek - cyklus tematických besed

12. 9. 2022

Střední článek podpory připravil pro potenciální zájemce o práci v týmu středního článku sérii pěti informačních setkání. Pokud vás zaujal koncept středního článku a zároveň uvažujete o profesní změně, díky těmto setkáním budete mít možnost poznat z blízka metodiky středního článku a jejich práci. V současné době střední článek působí v pilotních okresech Semily a Svitavy, ale od června 2023 plánujeme jeho postupné rozšiřování více

Vydán Standard konektivity škol 

4. 9. 2022

Úvod Dnešní svět poskytuje nepřeberné množství možností, jak zapojit moderní digitální technologie do výuky, což zvyšuje nároky nejen na pedagogy, ale také na jejich žáky. Pedagogové by měli být motivováni ve své výuce využívat digitální technologie tak, aby mohli plně rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení svých žáků. Proto je zapotřebí vybudovat kvalitní digitální infrastrukturu školy, více

Vydán Soubor pedagogicko-organizačních informací pro škol rok 2022/2023

31. 8. 2022

Na začátku nového školního roku jsme pro školy připravili  "Soubor pedagogicko-organizačních informací 2022/2023" (SPOI). Dokument je určen pro mateřské, základní, základní umělecké, střední a vyšší odborné školy, konzervatoře, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a školská zařízení. V textu naleznete potřebné informace k organizaci školního roku, aktuální změny školské legislativy, důležité novinky pro jednotlivé druhy škol a školských zařízení, i aktuality více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas

Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
Skip to content