Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Reformy
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Shrnutí 7. odborného panelu IPs DATA: "Pedagogičtí pracovníci a jejich příprava"

15. 7. 2025

Učitelé a pedagogičtí pracovníci ve všech druzích škol mají v procesu vzdělávání zcela zásadní a nenahraditelný význam. Ovlivňují, zda budoucí generace budou schopné plně rozvíjet svůj potenciál, zda budou efektivně komunikovat, vzájemně spolupracovat a učit se nové věci. Ve školách jsou zapotřebí dobře připravení a motivovaní učitelé, kteří jsou ve své profesi spokojeni a dovedou více

Metodické pokyny k Analýze projekce počtu osob, dětí v mateřských školách a naplnění kapacit v období do roku 2035 za ORP

1. 7. 2025

Tento metodický dokument se zaměřuje na postupy a přístupy k analýze projekce počtu osob a dětí v mateřských školách na úrovni obcí s rozšířenou působností (ORP) s výhledem do roku 2035. Cílem je poskytnout návod, jak systematicky vyhodnotit demografický vývoj, jeho dopad na předškolní zařízení a možnosti naplnění či nedostatečnosti kapacit mateřských škol. Dokument popisuje více

Analytická zpráva: Mimořádné celonárodní šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ

30. 6. 2025

Na této stránce naleznete analýzu Základní výstupy z mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) připravilo v rámci projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“. Tato analýza přináší základní výstupy z Mimořádného šetření ke stavu zajištění výuky učiteli v více

Ukrajinských žáků je v ČR lehce přes 3 procenta

18. 6. 2025

Praha, 18. června 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přináší nejnovější data k počtu ukrajinských žáků na českých základních a středních školách. Podle jarního sběru dat bylo k 31. březnu letošního roku na základních a středních školách 46 806 ukrajinských žáků-uprchlíků, což představuje 3,1 % z celkového počtu žáků v těchto stupních vzdělávání. Změny oproti předchozímu sběru dat více

Tutoriál: Omezení a přerušení provozu MŠ

17. 6. 2025

Jak správně postupovat při omezení nebo přerušení provozu mateřské školy? Kdo o úpravě provozu rozhoduje, jaká je role zřizovatele a jakým způsobem škola informuje rodiče? V novém tutoriálu, který bude ke zhlédnutí od úterý 17. 6. od 15 hodin, najdete jasné odpovědi i konkrétní postupy vycházející z aktuální metodiky. Tématem vás provede JUDr. Dana Hobzová, více

Pozvánka k účasti na 7. odborném panelu projektu IPs Datová politika na téma "Pedagogičtí pracovníci a jejich příprava v datech"

11. 6. 2025

Odkaz k registraci Registrační formulář Pozvánka s programem Informační brožura k 7. odbornému panelu Realizace výše zmíněného odborného panelu je financovaná z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.“ více

Jak postupovat, když žák není hodnocen nebo neprospěl

4. 6. 2025

Infografiky připravené na základě podnětů z praxe přehledně shrnují legislativní rámec a doporučený postup v situacích, kdy žák není hodnocen nebo neprospěl. Materiály jsou určeny zejména ředitelům škol jako podpůrný nástroj pro rozhodování v souladu se školskou legislativou. Infografiky připravil tým Středního článku podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Opírají se o ustanovení školského zákona více

Ředitel školy a jeho zástupce – smlouvy, role, odpovědnosti

4. 6. 2025

Jak správně nastavit pravomoci zástupců ředitele, kdy pracovní vztah vzniká jmenováním a kdy pracovní smlouvou a jak postupovat při uzavírání smluv se sebou samým? Nové metodiky přinášejí jasný výklad složitých pracovních situací, se kterými se školy běžně potýkají. více

Výroční zpráva školy bez chyb a zmatků: jasný návod pro ředitele i zřizovatele

30. 5. 2025

Správné zpracování výroční zprávy o činnosti školy a výroční zprávy podle zákona o svobodném přístupu k informacím vyžaduje jasné rozlišení jejich účelu i obsahu. Nová metodika přehledně vysvětluje rozdíly mezi oběma dokumenty, nabízí praktický návod k jejich tvorbě i schválení a upozorňuje na nejčastější chyby, kterým se vyhnout. Metodiku připravil Střední článek podpory MŠMT. více

Jednotný metodický
portál MŠMT
V případě zájmu nám můžete zadat Váš váš e-mail a jakmile naše novinky spustíme budeme Vás informovat na Váš email. Odběr novinek samozřejmě můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content