Aktuality

Čtvrté jednání Konventu proběhne 12. dubna 2024

10. 4. 2024

Program:  9:30 – 10:00           Zahájení  10:00 – 11:00           Odborný blok s diskuzí na téma: Revize RVP (část 1.) 11:00 – 11:30           Přestávka  11:30 – 12:30          Odborný blok s diskuzí na téma: Revize RVP (část 2.) 12:30 – 13:00           Shrnutí a závěry  Živý přenos z jednání Odkaz na živý přenos z jednání bude více

Ministerstvo zdravotnictví vydalo stanovisko k vyhlášce o školním stavování

1. 4. 2024

Ministerstvo zdravotnictví ČR vydalo stanovisko ke školnímu stravování prostřednictvím Dodatku k příloze č. 1 bodu 2 vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů. Toto stanovisko je určeno primárně pro provozovatele školních jídelen, tj. MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře, VOŠ, ZUŠ a SVČ. Stanovisko se zaměřuje na úpravy plnění skupiny Tuk volný a více

Tři metodické materiály pro moderní digitální infrastrukturu škol

6. 3. 2024

V digitální éře, kde se vzdělávání a technologie se stávají neodmyslitelnými součástmi každodenního života, je důležité, aby školy byly vybaveny nejen moderními nástroji, ale také bezpečnou a funkční digitální infrastrukturou. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představuje tři metodické materiály, které slouží jako cenný průvodce pro zlepšení digitální infrastruktury ve školách.  Dokument blíže vysvětluje problematiku více

Výsledky výzkumu "Administrativní činnosti základních škol"

29. 2. 2024

Projekt Administrativní činnosti základních škol realizovala v letech 2020-2022 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Projekt byl realizován v rámci programu Technologické agentury ČR BETA2 a je v souladu se Strategii vzdělávání České republiky do roku 2030+ zaměřen na zmapování a snížení administrativní zátěže veřejných i neveřejných základních škol v České republice. Odkaz na materiály pod textem ke stažení. Cíle a metody více

Výsledky výzkumu "Analýza stavu digitální infrastruktury a jejího systémového a udržitelného financování v ČR, návrhy budoucích opatření"

7. 2. 2024

Na této stránce naleznete krátký popis obsahu a základní výsledky výzkumu, který pro MŠMT v letech 2022–23 provedl tým z Univerzity Palackého v Olomouci v rámci programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Celkové výsledky výzkumu „Analýza stavu digitální infrastruktury a jejího systémového a udržitelného financování v ČR, návrhy budoucích opatření“ a doporučení, která z výzkumu vyplynula, zahrnuje přiložená Závěrečná výzkumná zpráva. více

Pracovní verze DZ ČR 2023–2027, která byla přeložena vládě ke schválení (bez korektur a grafické úpravy, jen materiál)

5. 2. 2024

Dokument, který je implementačním dokumentem Strategie 2030+ na další realizační období (2023-2027) a stanovuje opatření na úrovni státu​ i vymezuje prostor pro konkrétní řešení na úrovni kraje,​ byl Vládou ČR na jednání 20.12.2023 schválen. Obsah částí dokumentu V první části dokument představuje cíle Dlouhodobého záměru ČR 2023–2027 v širších souvislostech, jedná se především o celkový socioekonomický více

Třetí jednání Konventu proběhlo 8. prosince 2023

7. 12. 2023

Program:   9:30 – 10:00           Zahájení  10:00 – 11:00           Kroky k udržitelnému a férovému financování regionálního školství  11:00 – 11:30           Přestávka  11:30 – 12:30          Výsledky českých žáků v českých i mezinárodních srovnáních – PISA a ČŠI  12:30 – 13:00           Shrnutí a závěry  Video ke 3. jednání Konventu Podklady pro jednání více

Výsledky výzkumu "Vytvoření souborů nástrojů určených ke zjišťování potřeb regionálního školství" včetně doporučení

23. 10. 2023

Cíle a metody výzkumu Hlavním cílem projektu bylo získat relevantní a věrohodné informace o potřebách škol a školských zařízení v souvislosti s implementací strategických dokumentů, které budou využívat aktéři na národní i regionální úrovni při tvorbě příslušných opatření či evaluacích implementace zejména Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a jejího implementačního dokumentu Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací více

Výsledky výzkumu "Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení”

23. 10. 2023

Výzkum pro MŠMT v letech 2022–2023 realizovaly organizace PAQ Research, s.r.o. a STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. z programu Technologické agentury ČR (TA ČR) BETA2. Výzkumný projekt měl plný název Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení. Specializované činnosti jako metodik prevence nebo výchovný více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content