Konvent
Ukrajina
Dokumenty
Pro vedení školy
Kariéra
Data
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Aktuality

Svazkové školy a spojená ředitelství: Nové cesty k efektivnímu vzdělávání a správě

21. 10. 2024

Dne 21. října se uskutečnila konference na téma Svazkové školy a spojená ředitelství: Nové cesty k efektivnímu vzdělávání a správě, kterou zahájila zástupkyně státního tajemníka MŠMT Martina Běťáková. V úvodním bloku vystoupil zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže Jaromír Beran, ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a děkan Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické Jakub Fischer. více

Roadshow pro školy 2024 se koná po celé ČR – buďte i Vy součástí největší české konference o technologiích ve vzdělávání! 

30. 9. 2024

Pokud se zajímáte o digitální technologie nebo byste chtěli digitální vzdělávání ve škole posunout na vyšší úroveň, pak je pro vás Roadshow pro školy 2024 výbornou příležitostí. Máte jedinečnou šanci získat nejnovější tipy a rady pro moderní výuku a zároveň sdílet s dalšími účastníky své nápady a příklady dobré praxe.   Ve dnech 30. 9. – více

MŠMT představuje klíčová data z publikace Education at a Glance 2024 a vypracovalo Výběr klíčových dat z tohoto dokumentu pro ČR

11. 9. 2024

Předčasné odchody ze vzdělávání jsou problémem v řadě zemí EU, přičemž mají negativní dopad na příležitosti mladých lidí na trhu práce. To má za následek zvyšování nákladů nejen pro jednotlivce, ale i pro společnost a ekonomiku. Úspěšně ukončené vzdělání může totiž zlepšit šanci na uplatnění v zaměstnání, zvýšit míru produktivity, snížit veřejné a sociální náklady, a více

Základy moderní školní infrastruktury: Na co se zaměřit?

5. 9. 2024

Ve druhém článku ze série „Jak na školní infrastrukturu?“ se zaměříme na konkrétní oblasti ze Standardu konektivity škol a na Průvodce ke Standardu konektivity škol. Cílem článku je představit témata, která jsou pro funkční a bezpečnou digitální infrastrukturu klíčová.  Standard konektivity škol napoví, na co se ve školní digitální infrastruktuře zaměřit a Průvodce ke standardu více

Přehled nezaměstnanosti čerstvých absolventů oborů vzdělání s výučním listem podle skupin oborů v jednotlivých krajích 2020-2024

19. 8. 2024

Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů v předchozích pěti letech. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v jednotlivých letech 2020-2024. Při výpočtu více

Závěrečná zpráva z mimořádného sběru dat mezi školskými zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy 2023

12. 7. 2024

Účel Cílem bylo získat podkladová data pro: Průběh šetření V rámci šetření byl, mimo jiné, zjišťován kvalifikovaný odhad počtu dětí romského původu. MŠMT tímto plnilo svůj úkol vyplývající ze Strategie rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (konkrétně plnění opatření C2.6 a G.3.2 této Strategie). S ohledem na to, aby nedošlo k nadbytečné zátěži zařízení, byla více

Sekundární analýza mezinárodního šetření PIRLS 2021 – Faktory vedoucí k vyššímu zájmu, oblibě a sebedůvěře žáka ve čtení

12. 6. 2024

Kapitoly analýzy Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, teoretická východiska analýzy včetně současného poznání, poznámky k metodologii a samotnou analytickou část, která se dělí do pěti podkapitol: Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení obsažená v manažerském shrnutí a celé analýze mohou přispět k podpoře dalšího rozvoje čtenářských dovedností žáků v více

Shrnutí 1. odborného panelu projektu IPs Střední článek podpory "Kultura a klima školy: Včasná identifikace ohrožených dětí a mezioborová spolupráce"

29. 5. 2024

MŠMT v rámci projektu IPs Střední článek podpory uspořádalo 16. dubna 2024 1. odborný panel, který se zaměřil na téma "Kultura a Klima školy: Včasná identifikace ohrožených dětí a mezioborová spolupráce". Úvodního slova se ujala ředitelka odboru podpory škol a zřizovatelů Jana Šmíd Winterová, která představila klíčové body diskuse. Řečníci 1. odborného panelu Mezi řečníky odborného více

Národní plán obnovy k prevenci digitální propasti pokračuje i v roce 2024

29. 4. 2024

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozděluje školám finanční prostředky z Národního plánu obnovy (NPO) v rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Tato finanční intervence souvisí se změnami a revizemi vzdělávacího kurikula, které postupně základní a střední školy realizují. Od roku 2020 bylo možné čerpat finanční prostředky na podporu distanční výuky a od roku 2022 na více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content