Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website
Menu
close

Aktuality

Vydán Standard konektivity škol 

4. 9. 2022

Úvod Dnešní svět poskytuje nepřeberné množství možností, jak zapojit moderní digitální technologie do výuky, což zvyšuje nároky nejen na pedagogy, ale také na jejich žáky. Pedagogové by měli být motivováni ve své výuce využívat digitální technologie tak, aby mohli plně rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení svých žáků. Proto je zapotřebí vybudovat kvalitní digitální infrastrukturu školy, více

Fotky a ochrana soukromí v životě školy

26. 7. 2022

Vazba fotografování na českou legislativu Abychom mohli někoho vyfotografovat, potřebujeme k tomu nejprve jeho souhlas. Kromě toho že je to slušnost, vyžadují splnění této podmínky i zákony. A to vůbec nejde jen o GDPR, jak se hodně lidí domnívá.   Zákony, které toto vyžadují, platí v České republice už dlouho a jsou starší než GDPR a většina sociálních sítí, takže se vážně nejedná více

Jak si zkontrolovat bezpečnost školních webů a systémů vystavených do internetu

13. 7. 2022

Školní web a HTTP vs. HTTPS certifikáty Začneme u školních webových stránek. Školní stránky by měly sloužit jako prezentace školy, a tak bychom si na nich měli dát záležet nejen po stránce obsahové a vizuální, ale i po té bezpečnostní. Školní weby by vždy měly obsahovat HTTPS certifikát. Co to je? HTTPS je internetový protokol, nástupce již notoricky známého HTTP. Rozdíl mezi více

Anonymní režim prohlížeče a jeho rizika

8. 7. 2022

Co je to soukromé prohlížení? K čemu slouží? Anonymní režim je o něco soukromější způsob prohlížení webu ve srovnání s běžným brouzdáním. Je tedy vhodný při práci na sdílených počítačích například ve škole. Ve všech hlavních webových prohlížečích, jako je Chrome, Edge, Firefox a další, provádí anonymní režim následující činnosti: Odstraní uložené soubory cookie. To znamená, že pokud jste se více

Jak na školách řešit IT správu?

7. 7. 2022

Slovo za zřizovatele Účastníci debaty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání, a Martina Bětáková, vedoucí oddělení podpory škol. Moderátorem večera byl Josef Dašek, tajemník DigiKoalice z NPI. Přímo školy reprezentoval Karel Moric, ředitel ZŠ a MŠ Ludgeřovice. Sestavu doplnil Petr Polívka jakožto koordinátor IT guru pro Středočeský kraj. Online chat obsluhovala Anna více

2. dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině - kapacity MŠ a ZŠ, přijaté děti, žáci a studenti na MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře a VOŠ a ukrajinští zaměstnanci

27. 6. 2022

Co je cílem šetření? v případě mateřských a základních škol plošně aktualizovat dříve poskytnuté údaje o kapacitách[1], zjistit aktuální stav počtu přijatých dětí/žáků/studentů z Ukrajiny ke vzdělávání ve školním roce 2021/2022 a dále pro nový školní rok 2022/2023 v jednotlivých školách, aktuálně volné skutečné kapacity ve školách, možnosti navýšení kapacit škol od září 2022, zjistit údaje o počtu ukrajinských zaměstnanců Vaší školy. více

2. dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině - kapacity MŠ a ZŠ, přijaté děti, žáci a studenti na MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře a VOŠ a ukrajinští zaměstnanci

23. 6. 2022

Co je cílem šetření? v případě mateřských a základních škol plošně aktualizovat dříve poskytnuté údaje o kapacitách[1], zjistit aktuální stav počtu přijatých dětí/žáků/studentů z Ukrajiny ke vzdělávání ve školním roce 2021/2022 a dále pro nový školní rok 2022/2023 v jednotlivých školách, aktuálně volné skutečné kapacity ve školách, možnosti navýšení kapacit škol od září 2022, zjistit údaje o počtu ukrajinských zaměstnanců Vaší školy. více

Dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině - kapacity mateřských a základních škol

28. 3. 2022

Co je cílem šetření? aktuální stav přijímání dětí/žáků z Ukrajiny ke vzdělávání   aktuálně volné skutečné kapacity ve školách  možnosti navýšení kapacit škol od září 2022.  Toto šetření považujeme za zásadní pro strategické plánování dalšího postupu v oblasti poskytování vzdělávání pro děti a žáky prchající z Ukrajiny v okamžitém (jaro 2022) i střednědobém horizontu (školní rok 2022/2023).  Metodická podpora ke sběru dat více

Efektivní komunikace školy s rodiči

22. 2. 2022

Každý vztah potřebuje péči a zájem obou stran, aby fungoval. Zásadním kořením pro něj jsou vzájemný respekt, dialog a spolupráce. Platí to i pro vztah rodina - škola, který je důležitý pro to, aby se tyto dva světy propojily v jeden, kde se dobře učí i vyučuje. Efektivní komunikace a spolupráce mezi učitelem a rodiči může fungovat na každé škole, nechte se více

Rozhovor s manažerem projektu UpSkilling Miroslavem Procházkou o vzdělávání dospělých

24. 11. 2021

Projekt UpSkilling CZ, jehož cílem je mimo jiné podpora a doplnění systémových prvků, které umožňují prohlubování kompetencí dospělých v rámci dalšího vzdělávání v ČR, započal svou realizaci v dubnu 2019. Přinášíme vám rozhovor s hlavním projektovým manažerem RNDr. Miroslavem Procházkou, CSc., který poskytnul komunitě odborníků na vzdělávání dospělých EPALE. Projekt UpSkilling je financován z Operačního programu Zaměstnanost. V Národním pedagogickém institutu více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas

Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
Skip to content