Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Aktuality

edu.cz > Aktuality

Tagy

Jak řeší Národní plán obnovy digitální vyloučení? 

24. 5. 2022

Co je to digitální propast?  Rozdíly v přístupu a využívání informačních a komunikačních technologií jsou souhrnně nazývány digitální propastí. Ta je úzce navázána na ekonomický a sociální rozvoj každého jedince. Ekonomická a sociální nerovnost, často v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami na straně žáka či jeho rodinného zázemí, způsobuje prohlubování nerovného přístupu a vede ke stavu jeho vyloučení. To více

black calculator near ballpoint pen on white printed paper

Výzva: Digitální vysokokapacitní sítě z komponenty 1.3 Národního plánu obnovy

17. 5. 2022

Cílové skupiny Jedná se o výzvu pro podnikatelské subjekty, které splní podmínky uvedené ve výzvě, jejíž cílem je vybudování sítí s velmi vysokou kapacitou („vysokokapacitních sítí“ či „VHCN“), jež umožní spolehlivý přístup k službám elektronických komunikací pro přístup k internetu koncovým uživatelům se zvláštním zaměřením na venkovské oblasti, kde tržní řešení nejsou rentabilní a kde více

crop doctor showing pills to patient in clinic

Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem

13. 5. 2022

Několik informací pro ŠPZ Vzhledem k narůstajícímu počtu dotazů zasíláme upřesňující doporučení k přístupu k ukrajinským dětem, které na území České republiky pobývají za základě migrace způsobené válečným konfliktem, především k případným odkladům povinné školní docházky (OŠD). Školská poradenská zařízení (ŠPZ) při posouzení školní zralosti a vydání doporučení k OŠD postupují standardně jako u dětí více

people on a video call

Online debata: Jak začít s novou informatikou na gymnáziu

25. 4. 2022

Hosté: Mgr. David Dohnal, koordinátor revize RVP pro ICT a předseda předmětové komise informatiky na škole Gymnázium Jakuba Škody Přerov PhDr. Ing. Miroslava Zachariášová, ředitelka Gymnázia J. S. Machara v Brandýse nad Labem RNDr. Pavel Vlach, Ph.D, ředitel školy, Gymnázium a SOŠ Rokycany Účast je zdarma, bez nutnosti registrace. více

Nové metodické kabinety hledají aktivní učitele cizích jazyků, dějepisu a občanské nauky

5. 4. 2022

Více o metodických kabinetech „Metodické kabinety přinesly do českého školství něco unikátního – spojily české učitele jednoho předmětu, daly jim možnost sdílet své zkušenosti a postřehy a navíc jim umožnily ovlivňovat nabídku vzdělávacích akcí a upravovat si je na míru. Nyní otvíráme dva poslední kabinety, které systém kabinetů završí.“ Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer více

classroom chair and desk

Dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině – kapacity mateřských a základních škol

28. 3. 2022

Co je cílem šetření? aktuální stav přijímání dětí/žáků z Ukrajiny ke vzdělávání   aktuálně volné skutečné kapacity ve školách  možnosti navýšení kapacit škol od září 2022.  Toto šetření považujeme za zásadní pro strategické plánování dalšího postupu v oblasti poskytování vzdělávání pro děti a žáky prchající z Ukrajiny v okamžitém (jaro 2022) i střednědobém horizontu (školní rok 2022/2023).  Metodická podpora více

Proč je důležité aktualizovat

28. 3. 2022

Proč je důležité aktualizovat software v počítači i na mobilu a jak si aktualizace co nejvíce usnadnit? Na to vám odpovíme v tomto článku. Využijeme k tomu názorný příklad aktualizace operačního systému Windows, který se ve školách standardně používá na stolních i mobilních zařízeních. Hned na začátku je dobré připomenout, že aktualizace přinášejí do aplikací či operačního více

logo České školní inspekce

ČŠI se zaměří na metodickou podporu škol při integraci a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků

25. 3. 2022

Více o metodických aktivitách ČŠI Česká školní inspekce bude provádět metodicky orientované návštěvy škol s vyšším počtem ukrajinských dětí a v dohodě se školou pomůže na místě řešit témata, která budou v danou chvíli pro danou školu relevantní. Školy se však mohou o podporu přihlásit i samostatně prostřednictvím InspIS HELPDESK. Pro úspěšnou integraci je zcela více

IT guru – poradci pro digitalizaci škol

23. 3. 2022

Kdo jsou IT guru? S navyšováním počtu digitálních zařízení školy poptávají rady v oblasti jejich správy, nastavení vnitřní sítě a jejího zabezpečení. Úroveň digitalizace škol je velmi rozdílná – každá škola k tomuto úkolu přistupuje jinak. Aktivita vzniku IT guru rovněž navazuje na reformu financování, která proběhla v roce 2020 a která implementovala role správce sítě v rámci nového systému více

Digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence. Z čeho je nakoupit a kde naleznete tipy?

15. 3. 2022

Jak lze finanční prostředky získat? Finanční prostředky jsou poskytovány na neinvestiční náklady vzniklé od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022. Jsou určeny pro základní školy a gymnázia, gymnázia se sportovní přípravou a dvojjazyčná gymnázia, zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazem obcí. Aby školy obdržely finanční prostředky letos, musí vyplnit dotazník do https://sberdat.uiv.cz deklarovat svůj více

Vydán nový MANUÁL PRO UČITELE: Efektivní pomoc žákovi, který jeví známky psychických obtíží?

14. 3. 2022

Uplynulé školní období bylo v Česku ovlivněno vládními nařízeními proti šíření onemocnění covid-19. Zejména žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, ať už se specifickými poruchami učení, nebo psychickými obtížemi, zaznamenali v období online výuky propad motivace ke studiu a zhoršení obtíží. Seznamte se s tipy pro systematickou péči o duševní zdraví žáků, jak je připravil projekt více

COVID-19

Zrušení povinnosti nosit ochranný prostředek ve školách a školských zařízeních s účinností od 14. 3. 2022

11. 3. 2022

Podrobně: zrušení povinnosti nosit ochranný prostředek uvnitř budov, ve školách a školských zařízeních Tímto mimořádným opatřením se od 14. 3. 2022 ruší ve vysoké míře povinnost nosit ochranný prostředek ve vnitřních prostorech budov. Povinnost nosit ochranný prostředek tak zůstává pouze v prostředcích veřejné dopravy, ve zdravotnických zařízeních a ve vybraných zařízeních sociálních služeb. V platnosti více

Digitalizace škol – finance již tento rok!

9. 3. 2022

Strategie 2030+ v souvislosti s digitalizací vzdělávání Jaké kroky podniklo MŠMT směrem k digitální transformaci školství? Byly schváleny nové RVP pro základní vzdělávání  a RVP pro gymnázia, která budou rozvíjet informatické myšlení a digitální gramotnost žáků.  Na to dále navazuje aktualizace RVP pro gymnázia, které pokračuje v modernizaci kurikula v digitální oblasti. Díky projektu SYPO se vybudovaly sítě metodických více

Digitalizujeme školu – živě streamovaná debata

3. 3. 2022

Online debata pro mateřské školy V pondělí 7.3. to celé odstartuje živá debata pro mateřské školy, která bude zaměřena na: digitalizaci MŠ rady s nákupem digitálních učebních pomůcek. Jako hosté vystoupí: Lucie Gregůrková – vedoucí Oddělení digitálního vzdělávání, MŠMT Martina Běťáková – vedoucí Oddělení podpory škol, MŠMT Vlasta Tesařová – ředitelka MŠ V zahradě, Liberec Celou více

MŠMT připravilo informační a metodickou podporu škol v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině

3. 3. 2022

Slovo ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petra Gazdíka Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, dovoluji si Vás informovat, že v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině a příchod ukrajinských občanů do ČR pro Vás Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo informační a metodickou podporu. Situace se vyvíjí každým dnem a my všichni budeme muset flexibilně více

Ministr Gazdík: proti nepřátelství ve školách -> doporučení pro práci se školními kolektivy ve vztahu k ruské agresi vůči Ukrajině

25. 2. 2022

„Agresivní napadení Ukrajiny ruskou armádou nenechalo chladným prakticky žádného občana České republiky a je jasné, že tento neomluvitelný akt agrese ovlivní více či méně život každého z nás. Válka přináší zlo, mrtvé, zraněné, škody na duších i majetku, a to ruku v ruce s nenávistí, nepřátelstvím a destrukcí mezilidských vztahů. Chtěl bych Vás všechny tímto naléhavě požádat, abyste více

Základní školy a gymnázia dostanou peníze na novou informatiku a rozvoj digitální kompetence

24. 2. 2022

Pro které školy jsou prostředky určeny a jak se bude žádat Školy obdrží do svých rozpočtů v roce 2022 finanční prostředky na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí. Základní školy a gymnázia, které deklarují, že začnou vyučovat dle ŠVP upraveného podle revidovaného RVP ZV, RVP G, resp. RVP GSP či RVP DG od více

MŠMT pošle školám peníze na digitalizaci

14. 2. 2022

Dva účely finančních prostředků pro školy Školy obdrží do svých rozpočtů v roce 2022 finanční prostředky současně na dva účely:   na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí,  na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti.  „Digitalizace školství je nutná, abychom byli připraveni na proměny, které nás více

Metodické kabinety přinášejí učitelům zdarma další praktické tipy do výuky

10. 2. 2022

Metodické kabinety, které fungují od roku 2019 a které aktuálně sdružují více než 2500 učitelů, nově připravily dalších pět metodických příruček s praktickými tipy do výuky. Mohou je zdarma využívat všichni učitelé a řadí se tak vedle workshopů, webinářů nebo konzultací k ICT mezi další formy profesní podpory projektu SYPO a NPI ČR. Na financování projektu se podílí MŠMT a více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví ke COVID-19 s účinností od 10. 2. 2022 a 19. 2. 2022 a ke zrušení povinného testování ve školách a zaměstnanců od 19. 2. 2022

9. 2. 2022

Vládou schválená nová mimořádná opatření ze dne 9. 2. 2022 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že dne 9. 2. 2022 vláda schválila následující: Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, kterým se stanovuje omezení maloobchodního prodeje zboží a služeb a poskytování služeb, s účinností od 10. 2. 2022 do 18. 2. 2022 (ZDE) Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, více

COVID-19

Informace MŠMT ohledně zákona o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem pro období epidemie onemocnění COVID-19

4. 2. 2022

Platnost a účinnost nového zákona MŠMT informuje, že v neděli 6. 2. 2022 bude ve Sbírce zákonů publikován zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem pro období epidemie onemocnění COVID-19. Tento zákon bude účinný od pondělí 7. 2. 2022 (to znamená, že již v pondělí mohou být níže uvedené možnosti při splnění zákonem stanovených více

COVID-19

Informace MŠMT k tzv. pracovní karanténě účinné od 3. 2. 2022 pro školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy či pro preventivní výchovnou péči

2. 2. 2022

Pro koho tzv. pracovní karanténa (ne)platí Pracovní karanténa se týká pouze zaměstnanců, kteří byli v epidemiologicky významném kontaktu s osobou s potvrzeným onemocněním covid‑19 (dále jen „rizikový kontakt“), a zároveň nemají klinické příznaky onemocnění. Pracovní karanténa se netýká zaměstnanců, kteří jsou v karanténě z důvodu pozitivního Ag testu provedeného na pracovišti. Ministerstvo zdravotnictví umožnilo tzv. pracovní karanténu více

Činnosti MŠMT v oblasti kyberprevence

2. 2. 2022

Mezi hlavní činnosti MŠMT patří: Workshop k tématu digitální wellbeing se zástupci veřejné i soukromé sféry v říjnu 2021 a jeho plánovaný follow up věnovaný implementaci digitálního wellbeing Návrh a rozpracování oblastí kyberprevence a bezpečného chování na internetu do RVP ZV (ve spolupráci s NPI) Návrh a rozpracování oblastí kyberprevence a bezpečného chování na internetu RVP *G více

COVID-19

Informace ke zrušení povinného očkování u vybraných skupin fyzických osob proti covid-19

31. 1. 2022

Povinné očkování proti nemoci covid–19 u vybraných skupin fyzických osob Mezi povinnou skupinu fyzických osob byly mimo jiné zařazeny osoby připravující se na výkon zdravotnického povolání u poskytovatele zdravotních služeb nebo osoby připravující se na výkon odborné činnosti podle § 115 zákona o sociálních službách, pokud konají praktickou výuku u poskytovatele sociálních služeb v sociální více

Aktualizovaná verze kurzu Dávej kyber se brzy otevře veřejnosti

31. 1. 2022

Obsah aktualizovaného kurzu Aktualizace on-line kurzu „Dávej kyber“ pro učitele jako společný výsledek činnosti MŠMT a NÚKIB. Primárně je kurz určen pedagogickým pracovníkům, může být ale přínosný také pro ostatní zaměstnance škol, tedy nepedagogické pracovníky. Kurz si klade za cíl zvýšit osobní zodpovědnost uživatelů digitálních technologií a internetu a je kontextuálně zasazený do školního prostředí, do on-line více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy a školská zařízení účinností od 31. 1. a 15. 2. 2022

27. 1. 2022

Vládou schválené změny dne 26. 1. 2022 Změna mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k testování zaměstnanců a dalších osob, s účinností od 31. 1. 2022 (ZDE), Změna mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ke screeningovému testování ve školách, s účinností od 31. 1. 2022 (ZDE), Změna mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví týkající se zkrácení platnosti očkovacích certifikátů, s účinností od více

COVID-19

Informace MŠMT k připravovaným změnám v testování studentů denní formy vzdělávání a zaměstnanců VOŠ

25. 1. 2022

Nově plánované zařazení studentů denní formy VOŠ a zkrácení frekvence testování u zaměstnanců VOŠ Do testování tedy budou nově zařazeni studenti denní formy vzdělávání vyšších odborných škol. Frekvence testování u zaměstnanců se změní na 1 x týdně s tím, že se antigenní test provede v pondělí, případně první den vyučování v daném týdnu. První testování více

COVID-19

Zveřejněn distribuční seznam testů 14. vlna (celá ČR od 24. ledna do 14. února 2022)

20. 1. 2022

Další odkazy a informace Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny) Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví: Studenti vysokých škol se od 17. 1. 2022 testovat nebudou, testování platí jen pro zaměstnance VŠ

19. 1. 2022

Další odkazy a informace Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022 Režim 1 – více

COVID-19

Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny)

18. 1. 2022

Proces a termíny distribuce Distribuce proběhne ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem ČR ze skladů SSHR ve: středu 19. ledna 2022 pro kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký, Plzeňský, Středočeský, Vysočina a Zlínský, čtvrtek 20. ledna 2022 pro Hlavní město Prahu a dále pro kraje Jihočeský, Karlovarský, Královéhradecký, Liberecký, Pardubický a Ústecký. Jaké testy budou distribuovány a jejich účel více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví k vybraným otázkám k provozu škol a školských zařízení při realizaci mimořádných opatřeních „COVID-19“

18. 1. 2022

1. Zajištění provozu a dosažitelnosti krajských hygienických stanic („KHS“) o víkendu Dotaz: Školy a školská zařízení musí řešit svůj provoz i o víkendu a potřebují tedy dosažitelnost KHS tak, aby měly jasné informace o karanténních opatřeních, o okruhu rizikových kontaktech, o vkládání údajů do CFA atd. Bohužel se, až na výjimky, na KHS nemohou dovolat více

COVID-19

Manuál pro testování ve firmách, ale také pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení (platný od 17. ledna 2022)

16. 1. 2022

Manuál pro testování od 17. 1. 2022 pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Manuál pro testování ve firmách (pdf) ale také typicky pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení. Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a více

COVID-19

UPOZORŇUJEME na nově vydaný Metodický pokyn k nařizování karantény izolace v souvislosti s onemocněním covid-19 s účinností od 17. ledna. 2022 

14. 1. 2022

Potvrzený případ onemocnění covid-19 Pro potřeby epidemiologického šetření je dle rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR (dále jen „MZ“) za potvrzený případ onemocnění covid-19 považována: osoba, která podstoupila RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2 s pozitivním výsledkem; osoba vykazující klinické příznaky onemocnění covid-19, která podstoupila rychlý antigenní test (dále jen „RAT test“) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 více

COVID-19

Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022

12. 1. 2022

Od 17. 1. 2022 se testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení bez ohledu na to, zda jsou plně očkovaní nebo zda prodělali v posledních 180 dnech onemocnění covid-19. V základních školách, středních školách, konzervatořích a některých školských zařízeních se režim testování více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám doby trvání karantény a izolace od 11. 1. 2022 a pravidlům testování zaměstnanců pro školy a školská zařízení

10. 1. 2022

Základní informace o změnách k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17. 1. 2022 Nové mimořádné opatření k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17.1. 2022: Stanoví povinnost testování i pro zaměstnance očkované, nebo po prodělaném covidu-19. Stanoví frekvenci testování 2krát týdně. Uplatní se na zaměstnance škol a školských zařízení, kde více

Kam směřuje program na rozvoj regionů (IROP) v novém programovém období?

10. 1. 2022

IROP včera, dnes a zítra Integrovaný regionální operační program (IROP) probíhal v prvním programovém období do roku 2021. Dne 5.11. 2021 byl schválen vládou ČR strategický dokument na další období 2021 – 2027. Podpora z evropských fondů v celkové výši 124 mld. Kč půjde na rozvoj obcí, měst i regionů s cílem zlepšit kvalitu života jejich obyvatel. IROP usiluje více

Česká škola budoucnosti – Schoolink 2021

10. 1. 2022

První den, 3. prosince 2021 Konference SCHOOLINK se konala 3. – 4. prosince 2021, kterou již podruhé organizoval Dům zahraniční spolupráce. Letošním tématem bylo mezinárodní vzdělávání – cesta ke kompetencím pro život. Konferenci zahájil Jan Mareš, náměstek sekce vzdělávání a mládeže MŠMT. Zdůraznil, že jedním z cílů této konference je pomoci školám a učitelům v digitalizaci. Podle více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy k mimořádnému šetření COVID 6

7. 1. 2022

Základní informace o mimořádném šetření COVID 6 V souvislosti s vývojem epidemické situace bude testování dětí a žáků pokračovat v souladu s požadavky Ministerstva zdravotnictví zřejmě i v následujícím období. Vzhledem k tomu je nutno zajistit pokračování centrální distribuce antigenních testů a zároveň i efektivní využití zásob antigenních testů, kterými školy disponují. Jaké údaje se více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy a školská zařízení k předávání údajů do CovidFormsApp

5. 1. 2022

Základní upřesňující informace k novému zadávání do CovidFormsApp Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, máme za sebou první kolo antigenního testování, při kterém jste předávali údaje novým způsobem do CovidFormsApp (dále CFA). Bohužel se první testovací den neobešel bez mnoha technických problémů, jak na straně škol, tak na straně exportovaných souborů ze školních informačních systémů více

COVID-19

Předběžná informace MŠMT ke změnám mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví s učinností od 3. 1. 2022 pro školy a školská zařízení

27. 12. 2021

Informace o změnách účinných od 3. 1. 2022 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování dětí a žáků ve školách se mění takto: s účinností od 3. 1. 2022 v období od 3. ledna 2022 do 16. ledna 2022 probíhá testování dětí a žáků 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li více

COVID-19

Informace MŠMT o podmínkách účasti na lyžařském výchovně výcvikovém kurzu organizovaném základí nebo střední školou

23. 12. 2021

Podrobnosti ke službám přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu maloobchodu a služeb se s účinností od 26. 12. 2021 mění takto: zakazuje využít služeb přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku osobám, které vykazují klinické příznaky onemocnění covid-19 nebo nesplňují, s výjimkou dítěte do dovršení 12 let věku, podmínky stanovené v bodě více

COVID-19

Sdělení MŠMT a MZD k zajištění zdravotních služeb ve školách a školských zařízeních

22. 12. 2021

Legislativa zavádějící možnost poskytování zdravotních služeb ve školách Školy a školská zařízení se od 1. 1. 2022 stávají vlastním sociálním prostředím pacienta – dítěte, žáka (dále také jen „dítě“), kde bude umožněno poskytování zdravotních služeb poskytovatelem zdravotních služeb dětem, které sami nedokáží provést zdravotní výkon (podávání léku, aplikace inzulinu, event. odsátí tracheostomie, výměna stomických pomůcek více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k povinnosti očkování proti nemoci COVID-19 pro školy, žáky a studenty

21. 12. 2021

Legislativa zavádějící povinnost očkování Dne 10. 12. 2021 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 466/2021 Sb., která upravuje vyhlášku Ministerstva zdravotnictví č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem, ve znění pozdějších předpisů. Tato novela zakotvuje v ustanovení § 10a zvláštní očkování proti nemoci covid-19 u vybraných skupin fyzických osob, mezi které jsou také více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci k distribuci testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře k testování 3. ledna. 2022

20. 12. 2021

Distribuce pro testování ve školách 3. 1. 2022 úterý 21. prosince 2021 dojde prostřednictvím Hasičského záchranného sboru k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 3. ledna 2022. Pro kraj Jihočeský a Středočeský byla část testů distribuována již s dodávkou ze dne 16. prosince 2021. Nyní bude do těchto krajů více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů (především ke dni testování 20. 12. 2021) a k nahlašování pozitivně testovaných pro školy a školská zařízení

16. 12. 2021

Distribuce testů od 16. 12. 2021 Zasíláme informaci k distribuci testů pro potřeby škol ve všech krajích pro testování v termínu 20. prosince 2021. Pro kraj Jihočeský a Středočeský dodávky testů pokryjí i testování v termínu 3. ledna 2021. Liberecký kraj v této distribuci není zahrnut, neboť testy pro testování na termín 20. prosince 2021 více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování dětí, žáků a zaměstnanců a o ochranně dýchacích cest platné k 14. prosinci 2021

15. 12. 2021

Změny k testování dětí a žáků ve školách Upozornění: toto mimořádné opatření se týká základních škol (školních družin a klubů), středních škol a konzervatoří. S účinností od 14. 12. 2021 je možné, aby školy, které testují děti a žáky metodu PCR testování, si mohly vybrat testovací den i jiný den, než je pondělí. Zachovat však více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů pro testování 13. prosince 2021

8. 12. 2021

Termíny, financování a distribuce testů Ve čtvrtek 9. 12. 2021 dojde z centrální úrovně k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 13. prosince 2021. Vzhledem k počtu testů, které jsou nyní k dispozici, budou do Libereckého kraje distribuovány také testy na zajištění testování v termínu 20. prosince 2021. Distribuovány budou testy SINGCLEAN v jednotkové více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení k testování pro období od 6. 12. 2021 do 28. 2. 2022

6. 12. 2021

Možnost přihlášení k RT-PCR testování pro období od 6. prosince 2021 do 28. února 2022 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s ustanovením § 163 odst. 3 a 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v návaznosti na aktuálně platná více

Covid ve školách – kdo o čem rozhoduje?

6. 12. 2021

Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření nenařizuje ředitel ani MŠMT, nýbrž mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví. Škol se týkají zejména tato mimořádná opatření MZČR: o ochraně dýchacích cest ke screeningovému testování ve školách o omezení maloobchodu a služeb Pokud žáci při výuce sedí na místě, zpívají nebo cvičí, roušky mít nemusí, ale více

COVID-19

DŮLEŽITÉ: Právní aspekty nošení ochranného prostředku nosu a úst u neočkovaných pedagogických pracovníků při vzdělávání ve škole či školském zařízení

5. 12. 2021

Bod 2 daného mimořádného opatření pak stanovuje výjimky z povinného nošení ochranného prostředku. Výjimka podle písm. e) je pak stanovena pro pedagogické pracovníky, kteří byli očkováni proti onemocnění covid-19 a od dokončeného očkovacího schématu podle souhrnu údajů o přípravku uplynulo nejméně 14 dní, při poskytování vzdělávání. Plně očkovaní pedagogičtí pracovníci po 14 dnech od dokončeného očkování tak nemusí při poskytování vzdělávání nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu. více

COVID-19

Aktuální informace pro školy a školská zařízení k distribuci Ag testů a přijatým opatřením zavedeným nouzovým stavem

26. 11. 2021

Distribuce Ag testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře Z mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, vydaného 20. listopadu 2021, plyne povinnost realizovat od 6. prosince 2021 vždy v první vyučovací den v týdnu na celém území ČR testování dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních a žáků základních škol, středních více

Covid ve školách – rekapitulace ošetřovné kvůli karanténě či zavřeném školském zařízení

26. 11. 2021

Dokud školní zařízení ani jeho část nebyly uzavřeny Pokud škola nebo její část nebyla uzavřena, ale karanténa byla nařízena konkrétnímu dítěti, se žádostí o vystavení rozhodnutí o potřebě ošetřování se obraťte na orgán, který konkrétnímu dítěti nařídil karanténu, tedy na krajskou hygienickou stanici nebo lékaře. Tiskopisy k nařízení karantény a potvrzení její délky pro OČR více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení s účinností od 22. listopadu 2021

20. 11. 2021

Testování ve školách od 22. 11. 2021 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 19. 11. 2021 k testování (ve školách) dětí v přípravných třídách, žáků v základních školách, středních školách a konzervatořích stanovuje následující: Preventivní testování dětí a žáků ve školách bude plošně pokračovat i po 29. listopadu 2021. Další testování se tedy provede 6. více

DigiEduHack vyhrála aplikace Navigatiq podporující výuku učitelů

16. 11. 2021

Tři nejúspěšnější projekty Vítězem DigiEduHack se stal projekt s názvem Navigatiq pro učitele a žáky ZŠ, SŠ a gymnázií (prezentace projektu). Aplikace poskytuje učitelům informace, které jim pomohou kvalitně se připravit na výuku, a zároveň jim během samotné hodiny dodá od studentů zpětnou vazbu k pochopení probírané látky. Učitelé také mají možnost reagovat na aktuální více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování v termínech 22. a 29. listopadu 2021

15. 11. 2021

Obecně několik informací k samotnému testování Screeningové testování bude tedy probíhá na všech základních a středních školách a konzervatořích po celé ČR včetně těch škol, které mají místo poskytování vzdělávání v těch okresech, ve kterých již screeningové testování probíhalo Testování proběhne ve dvou termínech: 22. 11. 2021, 29. 11. 2021. Testování bude probíhat na stejném více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 15. 11. 2021 k ochranným prostředkům a povinnému testování

10. 11. 2021

Změna v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že dne 10. 11. 2021 bylo vydáno mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které s účinností od 15. 11. 2021 přináší změnu v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu takto: “děti v přípravné třídě základní školy, děti v přípravném stupni základní školy speciální, žáky a studenty více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení k testování ve dnech 8. a 15. 11. 2021

2. 11. 2021

Termíny screeningového testování na onemocnění COVID-19 Dne 1. listopadu 2021 Vláda ČR schválila Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, ze kterého vyplývá, že na území vybraných okresů proběhne ve dnech 8. a 15. listopadu 2021 testování na onemocnění covid-19, a to dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních, žáků základních škol a více

CZECH CYBERTRON 2021: Konference a kybernetické cvičení v jednom? Zdá se Vám to nemožné?

27. 10. 2021

Žáci se na základě praktického cvičení seznámili s tím, jak vypadá opravdový kybernetický útok. Na reálné průmyslové lince (plně funkční model výrobního procesu řízeného SCADA systémem) žáci viděli, jak se dá samotný systém napadnout a jak se dá naopak bránit. V předem připravené třídě byl umístěn výrobník na popcorn, který byl řízen systémem, jenž určoval jeho množství, více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 25. 10. a 1. 11. 2021

26. 10. 2021

K nařizování karantény a izolace v souvislosti s COVID-19 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že Ministerstvem zdravotnictví byl vydán Metodický pokyn hlavní hygieničky k nařizování karantény a izolace v souvislosti s onemocněním covid-19, s účinností od 25. 10. 2021. Nově se zkracuje doba pro ukončení karantény ze 14 dnů na 7 dní, a to více

Setkání příjemců výzvy ISDV II jako ukázka sdílení dobré praxe

19. 10. 2021

V úterý 12.10. 2021 se v odpoledních hodinách uskutečnilo setkání příjemců výzvy v rámci Implementace strategie digitálního vzdělávání II (dále jen ISDV II). Jedná se o výzvu financovanou z OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání). Tato výzva si kladla za cíl zkvalitnit školní výuku v oblasti digitální gramotnosti a informatického myšlení; podpořit inovace výuky; zajistit více

MŠMT zavádí digitální kompetence a nově koncipovaný obor Informatika do RVP gymnázií

30. 9. 2021

Co je cílem aktualizace RVP pro gymnázia? Rámcový přehled úprav Vzdělávací oblast Informatika a informační a komunikační technologie byla nahrazena vzdělávací oblastí Informatika s obsahem navazujícím na vzdělávací obsah vzdělávací oblasti Informatika v RVP ZV. V případě oborů Gymnázium a Gymnázium se sportovní přípravou je minimální časová dotace Informatiky 4 hodiny, je tedy shodná se současnou více

COVID-19

MŠMT vydává aktuální informace o provozu škol a školských zařízení platné od 30. 9. 2021

29. 9. 2021

Pro školy a školská zařízení, v souladu s Mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví k provozu služeb a maloobchodu, platí s účinností od 30. září 2021 následující: OTN (očkování/negativní test/prodělaná nemoc) není nově vyžadováno v případě krátkodobých a rekreačních ubytovacích služeb, které jsou poskytovány v rámci vzdělávání výhradně dětem, žákům nebo studentům jedné školy nebo je dozorujícím více

Národní plán doučování

15. 9. 2021

Proč Národní plán doučování Pandemie COVID -19 zasahuje do režimu vzdělávání na českých školách již bezmála jeden a půl roku. Výluka prezenční výuky nejen že negativně zasáhla do dosavadních studijních návyků a vzdělávání všech žáků, ale zvýšila rozdíly mezi školami a jednotlivými žáky, zatímco jedněm prospěla nebo je alespoň příliš nezasáhla, u jiných se vzdělávací více

COVID-19

MŠMT vydává aktuální informace o provozu škol a školských zařízení platné od 13. 9. 2021

10. 9. 2021

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že: Připomínáme, že platnost Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR upravující provoz škol a školských zařízení (č. j.: MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN) končí k 10. 9. 2021. Od 13. 9. 2021 proto nebude ve školách a školských zařízeních platit povinnost zajištění screeningového testování dětí a žáků. Tímto také končí povinnost zaměstnanců prokazovat více

Představení Národního plánu obnovy

10. 9. 2021

NPO byl dne 17. května 2021 schválen vládou České republiky a následně byl odeslán Evropské komisi k posouzení. Předsedkyně Evropské komise paní Ursula von der Leyenová při návštěvě ČR dne 19. července 2021 sdělila, že český NPO je Komisí podporován a postupují ho do dalšího schvalovacího procesu, což znamenalo schválení Hospodářským a finančním výborem (EFC), Pracovní skupinou finančních radů (FiCO), Coreper více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci o provozu škol a školských zařízení od 13. 9. 2021

9. 9. 2021

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že: Platnost Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR upravující provoz škol a školských zařízení (č. j.: MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN) končí k 10. 9. 2021. Od 13. 9. 2021 proto nebude ve školách a školských zařízeních platit povinnost zajištění screeningového testování dětí a žáků. Vzhledem k tomu, že v případě zhoršení epidemické více

8. září – Mezinárodní den gramotností

6. 9. 2021

Video pozvánka na vzdělávací moduly Online vzdělávání přístupné zdarma všem zájemcům Příručka Gramotnosti v ŠVP Mapa gramotností Doprovodné odkazy vstup do online vzdělávání PPUČ/GRAMOTNOSTI.PRO příručka pro koordinátory ŠVP na ZŠ výstupy závěrečné konference PPUČ soupis výstupů projektu PPUČ kampaň Gramotnosti pro život – Učíme v souvislostech – web více

Národní plán obnovy pomůže i digitální transformaci českých škol

31. 8. 2021

Národní plán obnovy (dále NPO) je souhrnem reforem a investic, které bude Česká republika realizovat v letech 2021 - 2027 z evropského Nástroje pro oživení a odolnost. Tvoří ho šest pilířů: Digitální transformace (27 854 mil. Kč), Fyzická infrastruktura a zelená tranzice (85,2 mld. Kč), Vzdělávání a trh práce (41 006 mil. Kč), Instituce a regulace a podpora podnikání v reakci na COVID-19 (10 895 mil. Kč), Výzkum, vývoj a inovace (13 200 mil. Kč) a Zdraví a odolnost obyvatel (12 441 mil. Kč). více

Reakce MŠMT k dezinformacím o aktuálních protiedpidemických opatřeních ve školách

26. 8. 2021

Úvodní informace Mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví ze dne 20. 8. 2021, č. j. MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN, bylo mimo jiné zavedeno screeningové testování dětí a žáků v základním vzdělávání, středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatořích (dále jen „žáci“) neinvazivními antigenními testy, a to ve třech termínech (při testování neinvazivními RT-PCR testy ve dvou termínech), zároveň jsou s ohledem na více

MŠMT vydává Metodické doporučení jak pracovat se vzdělávacím obsahem ve školním roce 2021/2022

24. 8. 2021

Obsah a účel metodického doporučení Během dlouhého období distančního vzdělávání, a zejména ve školním roce 2020/2021, kdy již všichni disponovali mnoha zkušenostmi z distančního vzdělávání realizovaného na jaře 2020, většina ředitelů škol úspěšně plnila úkoly spojené s řízením a koordinací této formy výuky a snažila se dělat maximum možného pro zajištění udržitelné formy a odpovídající více

Nový web na podporu Národního plánu doučování

19. 8. 2021

Proč Národní plán doučování Pandemie COVID -19 zasahuje do režimu vzdělávání na českých školách již bezmála jeden a půl roku. Výluka prezenční výuky nejen že negativně zasáhla do dosavadních studijních návyků a vzdělávání všech žáků, ale zvýšila rozdíly mezi školami a jednotlivými žáky, zatímco jedněm prospěla nebo je alespoň příliš nezasáhla, u jiných se vzdělávací více

Balíček informací pro školy na nový školní rok 2021-2022

17. 8. 2021

1. Materiály k začátku nového školního roku 2021-2022 Kromě základních informací v textu níže další podrobné informace naleznete v těchto dokumentech a materiálech vztahující se nejen k začátku nového školního roku: Manuál k provozu škol a školských zařízení (pdf) Metodika ke vzdělávání cizinců MŠ a ZŠ (pdf) Třídnický příplatek – informace do škol (pdf) Informace více

Letní online škola SYPO: „Vzdělávejte se kdykoliv a kdekoliv“

9. 8. 2021

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), realizovaný Národním pedagogickým institutem ČR, připravil na letní měsíce online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Letní online škola SYPO nabízí více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Webináře provazují činnost metodických kabinetů více

Bezpečnost a digitální kompetence aneb Metodika v OrgPad není problém

4. 8. 2021

Tým Národního kabinetu pro Předškolní a Prvostupňové vzdělávání v čele s doc. PaedDr. Martinou Maněnovou, Ph.D. vytvořil 1. část metodické příručky k digitálním kompetencím vztahujícím se k bezpečnosti pro mateřské školy a 1. stupeň základních škol, která vzniká v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), realizovaného Národním pedagogickým institutem ČR. Finální verze příručky bude k dispozici více

Věnovat čas začínajícímu učiteli se vyplatí

28. 6. 2021

Nastavená pravidla adaptačního procesu Významnou roli v období adaptace začínajícího učitele hrají uvádějící učitel a člen vedení školy. Díky adaptačnímu období bude mít začínající učitel podporu při seznamování s novými kolegy, s provozem školy i při poznávání specifik výchovné práce učitele a dalších oblastí. Uvádějící učitel a vedení školy pomohou při přípravě, realizaci a vyhodnocování výuky, ale více

Psychologická podpora ředitelům škol

24. 6. 2021

Na základě impulzů a dotazů od ředitelů z celé ČR vznikl například videorozhovor, jehož hostem je PhDr. Petr Winkler, Ph.D. z Národního ústavu duševního zdraví. Tématem rozhovoru jsou specifika manažerské role ředitele a způsoby, jak si při vedení školy udržet duševní zdraví své i svých podřízených. Jak řešit syndrom vyhoření či psychické obtíže kolegů? Jak ošetřit více

Vydány 4 Metodické materiály pro rozvoj gramotností ve výuce v MŠ a ZŠ

17. 6. 2021

  “V NPI ČR si uvědomujeme, že povolání učitele je náročné, a proto přicházíme s našimi materiály pro mateřské školy. Díky 29 kartám je možné i v předškolním vzdělávání rozvíjet například digitální gramotnost, které se, podle našich zkušeností, kolegyně a kolegové často bojí,” říká Jana Smolková, garantka předškolního vzdělávání.   “Pro první stupeň ZŠ jsme připravili více

logo České školní inspekce

ČŠI: Jak vypadala distanční výuka v ZUŠ v školních letech 2019/2020 a 2020/2021 a jak se z této zkušenosti ponaučit?

10. 6. 2021

Obsah stránky Úvodní informace Důležitá zjištění Doporučení pro školy, zřizovatele a MŠMT Tematická zpráva Úvodní informace Od nástupu pandemie nemoci covid-19 na jaře roku 2020 se ČŠI systematicky věnuje sledovánía vyhodnocování realizace distančního vzdělávání. Mezi hlavní tematické zprávy ČŠI reflektující průběh distančního vzdělávání jsou tyto: na základních a středních školách vydala ČŠI v květnu 2020 více

Jak kraje podporují digitální vzdělávání?

2. 6. 2021

Digibuňky v Ústeckém kraji V Ústeckém kraji vidí jako hlavní systémové řešení motivaci a vzdělávání pedagogů. Proto zde pořádají například Letní školy (v srpnu 2020 LešDig 2020 v Třebívlicích) nebo mobilní Centra kolegiální podpory, která vyjíždějí do škol. Učitele síťují tzv. Digibuňky v obcích s rozšířenou působností, kde mohou sdílet pomůcky, metodiky i know-how či si zapůjčovat robotické stavebnice. Digibuňky mají dvě úrovně, první pro preprimární a primární více

Případové konference ve školách a pro školy – trochu jiné příklady inspirativní praxe

30. 5. 2021

Pro publikaci byly vybrány čtyři příklady ze čtyřiceti případů škol, které se s řešením problémů, se kterými si samy nevěděly rady, vypořádaly nakonec tímto způsobem. Tyto příklady jsou zároveň představiteli 4 typů případů, u kterých se využití případové konference ve škole ukazuje vhodné. Případová konference není žádným univerzálním postupem, kterým situaci vyřešíme, když získáme pro spolupráci potřebné více

Zůstane nám on-line výuka i po pandemii?

19. 5. 2021

Počítače a technika hraje v dnešní době prim. Digitalizace se díky pandemii velmi rychle zavedla i do našich škol, kde se s ní snažíme, tu lépe, tu hůře, sžít a vyrovnat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na podzim 2020 schválilo a připravilo v rámci realizace nové národní Strategie 2030+ projekt pokusného ověřování kombinovaného vzdělávání. Mimo jiné je to reakce na zprávy České školní více

Předčasné odchody ze vzdělávání – co s nimi?

13. 5. 2021

Dokument sleduje příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání napříč jednotlivými oblastmi intervence projektu P-KAP a vždy nabízí ke každé oblasti také alespoň jeden příklad z praxe, jak s tímto problémem bojovat. Mezi možné příčiny předčasných odchodů patří: Čtenářská a matematická gramotnost neúspěch u maturitní zkoušky (nedostatečná průřezová podpora rozvoje čtenářské gramotnosti – projeví se např. i u slovních úloh z matematiky) Digitální kompetence učitelů, kteří dokážou s prudkým vývojem digitálních více

Střední odborné školy čekají změny – nový web pomůže učitelům s novinkami ve výuce

10. 5. 2021

Změny provedené v RVP se dotkly jak odborné části, tak i ekonomického vzdělávání a je připravena i nová koncepce informatického vzdělávání – ta se týká pouze oboru vzdělání Informační technologie a také škol zařazených do pokusného ověřování. Každé této části se dopodrobna věnuje celá sekce webových stránek. Jsou zde k dispozici informace o tom, co konkrétně se mění a krom jiného i kontakty na odborné garanty, více

Co se prozatím událo v chystané reformě přípravy učitelů?

4. 5. 2021

Rádi bychom se s vámi touto formou podělili o novinky z právě probíhajících procesů týkajících se reformy pregraduálního vzdělávání učitelů. Přikládáme také několik inspirativních podnětů o přípravě učitelů ze zahraničí – konkrétně z Kanady a z Rakouska. více

Skip to content