Škola pomáhá - série reportáží ze škol
11. 7. 2025Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
Praha, 11. června 2025 - Podívejte se na sérii reportáží ze škol, kde se daří pracovat se žáky se sociálním znevýhodněním. Naleznete v nich konkrétní více
Národní pedagogický institut ČR realizuje od ledna 2024 v rámci Národního plánu obnovy projekt NPO 3.1 – AIDIG, jehož cílem je rozvoj digitálních kompetencí učitelů všech stupňů škol. Projekt staví na evropském kompetenčním rámci DigCompEdu a reaguje na výzvy spojené s nástupem generativní umělé inteligence, kyberbezpečností či mediální gramotností. Učitelům nabízí cílené vzdělávací programy a více
Tento metodický dokument se zaměřuje na postupy a přístupy k analýze projekce počtu osob a dětí v mateřských školách na úrovni obcí s rozšířenou působností (ORP) s výhledem do roku 2035. Cílem je poskytnout návod, jak systematicky vyhodnotit demografický vývoj, jeho dopad na předškolní zařízení a možnosti naplnění či nedostatečnosti kapacit mateřských škol. Dokument popisuje více
Praha, 18. června 2025 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přináší nejnovější data k počtu ukrajinských žáků na českých základních a středních školách. Podle jarního sběru dat bylo k 31. březnu letošního roku na základních a středních školách 46 806 ukrajinských žáků-uprchlíků, což představuje 3,1 % z celkového počtu žáků v těchto stupních vzdělávání. Změny oproti předchozímu sběru dat více
Blíží se závěr školního roku a s ním i povinná příprava vysvědčení. Připomínáme školám pravidla, která je třeba při vyplňování dodržovat. Přiložené materiály poskytují přehledné a praktické pokyny k formální i obsahové stránce vysvědčení. Dokumenty ke stažení více
Odkaz k registraci Registrační formulář Pozvánka s programem Informační brožura k 7. odbornému panelu Realizace výše zmíněného odborného panelu je financovaná z projektu z projektu „Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR“ (IPs Datová politika), reg. č. CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901.“ více
Infografiky připravené na základě podnětů z praxe přehledně shrnují legislativní rámec a doporučený postup v situacích, kdy žák není hodnocen nebo neprospěl. Materiály jsou určeny zejména ředitelům škol jako podpůrný nástroj pro rozhodování v souladu se školskou legislativou. Infografiky připravil tým Středního článku podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Opírají se o ustanovení školského zákona více
Praha, 31. května 2025 - Další číslo časopisu EDURevue, se věnuje jednomu z klíčových témat současného vzdělávání – podpoře žáků se sociálním znevýho více
Podpora nadání není jen otázkou individuálního rozvoje, ale také otázkou společenského a ekonomického pokroku. Nadání je potenciál pro inovace, kreativitu a nové perspektivy v různých oblastech života. Efektivní podpora nadání vyžaduje spolupráci mezi školami, školskými zařízeními, rodiči, odborníky i státní správou. Zásadní je role ředitelů, pedagogů a psychologů, kteří se podílí na identifikaci nadaných dětí více
Formuláře navazují na metodické doporučení a nabízejí konkrétní okruhy k posouzení, prostor pro sebehodnocení i zpětnou vazbu. Jsou připraveny zvlášť pro mateřské školy, základní školy a pro sloučené subjekty, aby zřizovatelé mohli pracovat s obsahem přizpůsobeným typu školy. Materiály lze jednoduše upravit podle místních podmínek. Zřizovatelům mohou pomoci nejen při samotném hodnocení, ale i při více