Aktuality

edu.cz > Aktuality

Tagy

COVID-19

Informace MŠMT k připravovaným změnám v testování studentů denní formy vzdělávání a zaměstnanců VOŠ

25. 1. 2022

Nově plánované zařazení studentů denní formy VOŠ a zkrácení frekvence testování u zaměstnanců VOŠ Do testování tedy budou nově zařazeni studenti denní formy vzdělávání vyšších odborných škol. Frekvence testování u zaměstnanců se změní na 1 x týdně s tím, že se antigenní test provede v pondělí, případně první den vyučování v daném týdnu. První testování v tomto režimu proběhne v více

COVID-19

Zveřejněn distribuční seznam testů 14. vlna (celá ČR od 24. ledna do 14. února 2022)

20. 1. 2022

Další odkazy a informace Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny) Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví: Studenti vysokých škol se od 17. 1. 2022 testovat nebudou, testování platí jen pro zaměstnance VŠ

19. 1. 2022

Další odkazy a informace Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022 Režim 1 – školský (především ZŠ, SŠ a konzervatoře) Režim 2 více

COVID-19

Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny)

18. 1. 2022

Proces a termíny distribuce Distribuce proběhne ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem ČR ze skladů SSHR ve: středu 19. ledna 2022 pro kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký, Plzeňský, Středočeský, Vysočina a Zlínský, čtvrtek 20. ledna 2022 pro Hlavní město Prahu a dále pro kraje Jihočeský, Karlovarský, Královéhradecký, Liberecký, Pardubický a Ústecký. Jaké testy budou distribuovány a jejich účel Distribuovány jsou opět testy SEJOY v jednotkové ceně více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví k vybraným otázkám k provozu škol a školských zařízení při realizaci mimořádných opatřeních „COVID-19“

18. 1. 2022

1. Zajištění provozu a dosažitelnosti krajských hygienických stanic („KHS“) o víkendu Dotaz: Školy a školská zařízení musí řešit svůj provoz i o víkendu a potřebují tedy dosažitelnost KHS tak, aby měly jasné informace o karanténních opatřeních, o okruhu rizikových kontaktech, o vkládání údajů do CFA atd. Bohužel se, až na výjimky, na KHS nemohou dovolat a na lince 1221 se setkávají s odkazem na linky MŠMT. více

COVID-19

Manuál pro testování ve firmách, ale také pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení (platný od 17. ledna 2022)

16. 1. 2022

Manuál pro testování od 17. 1. 2022 pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Manuál pro testování ve firmách (pdf) ale také typicky pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení. Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení bez ohledu na to, více

COVID-19

UPOZORŇUJEME na nově vydaný Metodický pokyn k nařizování karantény izolace v souvislosti s onemocněním covid-19 s účinností od 17. ledna. 2022 

14. 1. 2022

Potvrzený případ onemocnění covid-19 Pro potřeby epidemiologického šetření je dle rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR (dále jen „MZ“) za potvrzený případ onemocnění covid-19 považována: osoba, která podstoupila RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2 s pozitivním výsledkem; osoba vykazující klinické příznaky onemocnění covid-19, která podstoupila rychlý antigenní test (dále jen „RAT test“) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 s pozitivním více

COVID-19

Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022

12. 1. 2022

Od 17. 1. 2022 se testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení bez ohledu na to, zda jsou plně očkovaní nebo zda prodělali v posledních 180 dnech onemocnění covid-19. V základních školách, středních školách, konzervatořích a některých školských zařízeních se režim testování zaměstnanců od začátku ledna 2022 odvíjí od více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám doby trvání karantény a izolace od 11. 1. 2022 a pravidlům testování zaměstnanců pro školy a školská zařízení

10. 1. 2022

Základní informace o změnách k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17. 1. 2022 Nové mimořádné opatření k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17.1. 2022: Stanoví povinnost testování i pro zaměstnance očkované, nebo po prodělaném covidu-19. Stanoví frekvenci testování 2krát týdně. Uplatní se na zaměstnance škol a školských zařízení, kde se netestují děti nebo žáci podle speciálního mimořádného opatření ke screeningovému testování více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy k mimořádnému šetření COVID 6

7. 1. 2022

Základní informace o mimořádném šetření COVID 6 V souvislosti s vývojem epidemické situace bude testování dětí a žáků pokračovat v souladu s požadavky Ministerstva zdravotnictví zřejmě i v následujícím období. Vzhledem k tomu je nutno zajistit pokračování centrální distribuce antigenních testů a zároveň i efektivní využití zásob antigenních testů, kterými školy disponují. Jaké údaje se budou zjišťovat Z tohoto důvodu si Vás dovolujeme požádat o účast více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy a školská zařízení k předávání údajů do CovidFormsApp

5. 1. 2022

Základní upřesňující informace k novému zadávání do CovidFormsApp Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, máme za sebou první kolo antigenního testování, při kterém jste předávali údaje novým způsobem do CovidFormsApp (dále CFA). Bohužel se první testovací den neobešel bez mnoha technických problémů, jak na straně škol, tak na straně exportovaných souborů ze školních informačních systémů (ŠIS) a také více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám v mimořádných opatřeních Ministerstva zdravotnictví s účinností od 3. 1. 2022 pro školy a školská zařízení

30. 12. 2021

Základní informace o změnách testování účinných od 3.1.2022 Nadále platí pravidla, která byla školám zaslána v informaci ze dne 27. 12. 2021 (a která je dostupná ZDE), a to že v období od 3. ledna 2022 do 16. ledna 2022 probíhá antigenní testování dětí a žáků 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li pondělí nebo čtvrtek vyučovacím dnem, provede se preventivní testování první vyučovací více

COVID-19

Předběžná informace MŠMT ke změnám mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví s učinností od 3. 1. 2022 pro školy a školská zařízení

27. 12. 2021

Informace o změnách účinných od 3. 1. 2022 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování dětí a žáků ve školách se mění takto: s účinností od 3. 1. 2022 v období od 3. ledna 2022 do 16. ledna 2022 probíhá testování dětí a žáků 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li pondělí nebo čtvrtek vyučovacím dnem, provede se preventivní testování první vyučovací den následující po tomto více

COVID-19

Informace MŠMT o podmínkách účasti na lyžařském výchovně výcvikovém kurzu organizovaném základí nebo střední školou

23. 12. 2021

Podrobnosti ke službám přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu maloobchodu a služeb se s účinností od 26. 12. 2021 mění takto: zakazuje využít služeb přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku osobám, které vykazují klinické příznaky onemocnění covid-19 nebo nesplňují, s výjimkou dítěte do dovršení 12 let věku, podmínky stanovené v bodě 15 (Mimořádného opatření) nebo více

COVID-19

Sdělení MŠMT a MZD k zajištění zdravotních služeb ve školách a školských zařízeních

22. 12. 2021

Legislativa zavádějící možnost poskytování zdravotních služeb ve školách Školy a školská zařízení se od 1. 1. 2022 stávají vlastním sociálním prostředím pacienta – dítěte, žáka (dále také jen „dítě“), kde bude umožněno poskytování zdravotních služeb poskytovatelem zdravotních služeb dětem, které sami nedokáží provést zdravotní výkon (podávání léku, aplikace inzulinu, event. odsátí tracheostomie, výměna stomických pomůcek apod.). Tuto možnost více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k povinnosti očkování proti nemoci COVID-19 pro školy, žáky a studenty

21. 12. 2021

Legislativa zavádějící povinnost očkování Dne 10. 12. 2021 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 466/2021 Sb., která upravuje vyhlášku Ministerstva zdravotnictví č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem, ve znění pozdějších předpisů. Tato novela zakotvuje v ustanovení § 10a zvláštní očkování proti nemoci covid-19 u vybraných skupin fyzických osob, mezi které jsou také zařazeny osoby připravující se na výkon zdravotnického více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci k distribuci testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře k testování 3. ledna. 2022

20. 12. 2021

Distribuce pro testování ve školách 3. 1. 2022 úterý 21. prosince 2021 dojde prostřednictvím Hasičského záchranného sboru k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 3. ledna 2022. Pro kraj Jihočeský a Středočeský byla část testů distribuována již s dodávkou ze dne 16. prosince 2021. Nyní bude do těchto krajů distribuováno navýšení testů pro plné testování 3. ledna 2022. více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů (především ke dni testování 20. 12. 2021) a k nahlašování pozitivně testovaných pro školy a školská zařízení

16. 12. 2021

Distribuce testů od 16. 12. 2021 Zasíláme informaci k distribuci testů pro potřeby škol ve všech krajích pro testování v termínu 20. prosince 2021. Pro kraj Jihočeský a Středočeský dodávky testů pokryjí i testování v termínu 3. ledna 2021. Liberecký kraj v této distribuci není zahrnut, neboť testy pro testování na termín 20. prosince 2021 již obdržel v předchozí dodávce. Distribuční seznam pro tento kraj tak není více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování dětí, žáků a zaměstnanců  a o ochranně dýchacích cest platné k 14. prosinci 2021

15. 12. 2021

Změny k testování dětí a žáků ve školách Upozornění: toto mimořádné opatření se týká základních škol (školních družin a klubů), středních škol a konzervatoří. S účinností od 14. 12. 2021 je možné, aby školy, které testují děti a žáky metodu PCR testování, si mohly vybrat testovací den i jiný den, než je pondělí. Zachovat však musí školy frekvenci testování každých 7 dnů. Důvodem více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů pro testování 13. prosince 2021

8. 12. 2021

Termíny, financování a distribuce testů Ve čtvrtek 9. 12. 2021 dojde z centrální úrovně k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 13. prosince 2021. Vzhledem k počtu testů, které jsou nyní k dispozici, budou do Libereckého kraje distribuovány také testy na zajištění testování v termínu 20. prosince 2021. Distribuovány budou testy SINGCLEAN v jednotkové ceně 22,68 Kč (počet testů v krabičce je 20 více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení k testování pro období od 6. 12. 2021 do 28. 2. 2022

6. 12. 2021

Možnost přihlášení k RT-PCR testování pro období od 6. prosince 2021 do 28. února 2022 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s ustanovením § 163 odst. 3 a 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v návaznosti na aktuálně platná mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví informuje o možnosti poskytnutí dalších finančních prostředků státního rozpočtu více

Covid ve školách – kdo o čem rozhoduje?

6. 12. 2021

Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření nenařizuje ředitel ani MŠMT, nýbrž mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví. Škol se týkají zejména tato mimořádná opatření MZČR: o ochraně dýchacích cest ke screeningovému testování ve školách o omezení maloobchodu a služeb Pokud žáci při výuce sedí na místě, zpívají nebo cvičí, roušky mít nemusí, ale více

COVID-19

DŮLEŽITÉ: Právní aspekty nošení ochranného prostředku nosu a úst u neočkovaných pedagogických pracovníků při vzdělávání ve škole či školském zařízení

5. 12. 2021

Bod 2 daného mimořádného opatření pak stanovuje výjimky z povinného nošení ochranného prostředku. Výjimka podle písm. e) je pak stanovena pro pedagogické pracovníky, kteří byli očkováni proti onemocnění covid-19 a od dokončeného očkovacího schématu podle souhrnu údajů o přípravku uplynulo nejméně 14 dní, při poskytování vzdělávání. Plně očkovaní pedagogičtí pracovníci po 14 dnech od dokončeného očkování tak nemusí při poskytování vzdělávání nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu. více

COVID-19

Aktuální informace pro školy a školská zařízení k distribuci Ag testů a přijatým opatřením zavedeným nouzovým stavem

26. 11. 2021

Distribuce Ag testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře Z mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, vydaného 20. listopadu 2021, plyne povinnost realizovat od 6. prosince 2021 vždy v první vyučovací den v týdnu na celém území ČR testování dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních a žáků základních škol, středních škol a konzervatoří v denní formě vzdělávání na onemocnění covid-19. více

Covid ve školách – rekapitulace ošetřovné kvůli karanténě či zavřeném školském zařízení

26. 11. 2021

Dokud školní zařízení ani jeho část nebyly uzavřeny Pokud škola nebo její část nebyla uzavřena, ale karanténa byla nařízena konkrétnímu dítěti, se žádostí o vystavení rozhodnutí o potřebě ošetřování se obraťte na orgán, který konkrétnímu dítěti nařídil karanténu, tedy na krajskou hygienickou stanici nebo lékaře. Tiskopisy k nařízení karantény a potvrzení její délky pro OČR Hygienické stanice, které nařizují více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení s účinností od 22. listopadu 2021

20. 11. 2021

Testování ve školách od 22. 11. 2021 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 19. 11. 2021 k testování (ve školách) dětí v přípravných třídách, žáků v základních školách, středních školách a konzervatořích stanovuje následující: Preventivní testování dětí a žáků ve školách bude plošně pokračovat i po 29. listopadu 2021. Další testování se tedy provede 6. prosince 2021 a pak následně každé pondělí. V této chvíli není určeno konkrétní datum konce více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování v termínech 22. a 29. listopadu 2021

15. 11. 2021

Obecně několik informací k samotnému testování Screeningové testování bude tedy probíhá na všech základních a středních školách a konzervatořích po celé ČR včetně těch škol, které mají místo poskytování vzdělávání v těch okresech, ve kterých již screeningové testování probíhalo Testování proběhne ve dvou termínech: 22. 11. 2021, 29. 11. 2021. Testování bude probíhat na stejném principu jako testování, které proběhlo v září s tím rozdílem, více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 15. 11. 2021 k ochranným prostředkům a povinnému testování

10. 11. 2021

Změna v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že dne 10. 11. 2021 bylo vydáno mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které s účinností od 15. 11. 2021 přináší změnu v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu takto: “děti v přípravné třídě základní školy, děti v přípravném stupni základní školy speciální, žáky a studenty při vzdělávání, kteří sedí v lavici nebo jsou jinak usazeni, více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení k testování ve dnech 8. a 15. 11. 2021

2. 11. 2021

Termíny screeningového testování na onemocnění COVID-19 Dne 1. listopadu 2021 Vláda ČR schválila Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, ze kterého vyplývá, že na území vybraných okresů proběhne ve dnech 8. a 15. listopadu 2021 testování na onemocnění covid-19, a to dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních, žáků základních škol a žáků v denní formě vzdělávání ve středních školách a konzervatořích. více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 25. 10. a 1. 11. 2021

26. 10. 2021

K nařizování karantény a izolace v souvislosti s COVID-19 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že Ministerstvem zdravotnictví byl vydán Metodický pokyn hlavní hygieničky k nařizování karantény a izolace v souvislosti s onemocněním covid-19, s účinností od 25. 10. 2021. Nově se zkracuje doba pro ukončení karantény ze 14 dnů na 7 dní, a to za předpokladu negativního výsledku RT-PCR testu provedeného v rozmezí 5. až 7. dne od více

Střední článek podpory vede Martina Běťáková

12. 10. 2021

Martina Běťáková je duší středního článku podpory. Stála u jeho zrodu, vytvářela jeho koncepci, vybírala kolegy do týmu a soustavně ho posunuje kupředu. Ředitelé škol a zřizovatelé pilotních okresů ji dobře znají a vědí, že se na ni mohou spolehnout. Zpětná vazba od nich vypovídá za vše. Školy nám píší, že možnosti konzultací se středním článkem jsou pro ně k „nezaplacení“ a nejlepší pomoc, kterou za poslední roky dostaly. Podpora školám a zřizovatelům je pro M. Běťákovou, vedoucí Oddělení podpory škol, srdeční záležitost. více

MŠMT zavádí digitální kompetence a nově koncipovaný obor Informatika do RVP gymnázií

30. 9. 2021

Co je cílem aktualizace RVP pro gymnázia? Rámcový přehled úprav Vzdělávací oblast Informatika a informační a komunikační technologie byla nahrazena vzdělávací oblastí Informatika s obsahem navazujícím na vzdělávací obsah vzdělávací oblasti Informatika v RVP ZV. V případě oborů Gymnázium a Gymnázium se sportovní přípravou je minimální časová dotace Informatiky 4 hodiny, je tedy shodná se současnou hodinovou dotací v RVP G i RVP více

COVID-19

MŠMT vydává aktuální informace o provozu škol a školských zařízení platné od 30. 9. 2021

29. 9. 2021

Pro školy a školská zařízení, v souladu s Mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví k provozu služeb a maloobchodu, platí s účinností od 30. září 2021 následující: OTN (očkování/negativní test/prodělaná nemoc) není nově vyžadováno v případě krátkodobých a rekreačních ubytovacích služeb, které jsou poskytovány v rámci vzdělávání výhradně dětem, žákům nebo studentům jedné školy nebo je dozorujícím osobám, nebo zajistí-li provozovatel oddělení prostor tak, aby děti, žáci více

Střední článek pořádal webináře k PHmax

17. 9. 2021

Financování regionálního školství může být pro nejednoho ředitele rébus. Protože se jedná o poměrně složité téma, které začátkem nového školního roku opět nabralo na aktuálnosti, uspořádal střední článek podpory pro vedení škol ve svých pilotních okresech Svitavy a Semily dva webináře. více

Národní plán doučování

15. 9. 2021

Proč Národní plán doučování Pandemie COVID -19 zasahuje do režimu vzdělávání na českých školách již bezmála jeden a půl roku. Výluka prezenční výuky nejen že negativně zasáhla do dosavadních studijních návyků a vzdělávání všech žáků, ale zvýšila rozdíly mezi školami a jednotlivými žáky, zatímco jedněm prospěla nebo je alespoň příliš nezasáhla, u jiných se vzdělávací výsledky zhoršily. Pro více více

COVID-19

MŠMT vydává aktuální informace o provozu škol a školských zařízení platné od 13. 9. 2021

10. 9. 2021

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že: Připomínáme, že platnost Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR upravující provoz škol a školských zařízení (č. j.: MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN) končí k 10. 9. 2021. Od 13. 9. 2021 proto nebude ve školách a školských zařízeních platit povinnost zajištění screeningového testování dětí a žáků. Tímto také končí povinnost zaměstnanců prokazovat se OTN (ukončeným očkováním, negativním testem nebo proděláním nemoci covid-19). více

Představení Národního plánu obnovy

10. 9. 2021

NPO byl dne 17. května 2021 schválen vládou České republiky a následně byl odeslán Evropské komisi k posouzení. Předsedkyně Evropské komise paní Ursula von der Leyenová při návštěvě ČR dne 19. července 2021 sdělila, že český NPO je Komisí podporován a postupují ho do dalšího schvalovacího procesu, což znamenalo schválení Hospodářským a finančním výborem (EFC), Pracovní skupinou finančních radů (FiCO), Coreper II, což je více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci o provozu škol a školských zařízení od 13. 9. 2021

9. 9. 2021

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že: Platnost Mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR upravující provoz škol a školských zařízení (č. j.: MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN) končí k 10. 9. 2021. Od 13. 9. 2021 proto nebude ve školách a školských zařízeních platit povinnost zajištění screeningového testování dětí a žáků. Vzhledem k tomu, že v případě zhoršení epidemické situace nelze vyloučit obnovení povinnosti screeningového testování v konkrétně vymezených regionech, je na více

8. září – Mezinárodní den gramotností

6. 9. 2021

Video pozvánka na vzdělávací moduly Online vzdělávání přístupné zdarma všem zájemcům Příručka Gramotnosti v ŠVP Mapa gramotností Doprovodné odkazy vstup do online vzdělávání PPUČ/GRAMOTNOSTI.PRO příručka pro koordinátory ŠVP na ZŠ výstupy závěrečné konference PPUČ soupis výstupů projektu PPUČ kampaň Gramotnosti pro život – Učíme v souvislostech – web více

Do týmu středního článku nastoupila nová metodička

6. 9. 2021

V pilotním okresu Svitavy působí od 1. září 2021 Stanislava Vaněčková. Na pozici metodičky posílila dosavadní tým, který zde poskytuje podporu mateřským a základním školám. Jejím životním mottem je „Když se chce, všechno jde“. více

Střední článek podpory na Semilsku má novou posilu

5. 9. 2021

Lenka Šulanová je od 1. září 2021 nová metodička ve středním článku podpory pro pilotní okres Semily. Tým působící v daném regionu se rozšířil o zkušenou pedagožku, která bude stejně jako její kolegové poskytovat podporu zdejším školám a zřizovatelům. více

Nový metodik ve středním článku podpory

1. 9. 2021

„Kantořině“ se věnuje přes třicet let. Začínal jako učitel na ZŠ na Praze 1, později působil jako vychovatel na učilišti ČKD Praha. V letech 1998–2014 učil na gymnáziu v Lanškrouně a v roce 2016 se stal ředitelem Základní školy a Mateřské školy Tatenice u Lanškrouna.  Absolvoval Fakultu tělesné výchovy a sportu na Univerzitě Karlově, obor tělesná výchova a sport-metodika. Sportovního ducha tedy nezapře. více

Národní plán obnovy pomůže i digitální transformaci českých škol

31. 8. 2021

Národní plán obnovy (dále NPO) je souhrnem reforem a investic, které bude Česká republika realizovat v letech 2021 - 2027 z evropského Nástroje pro oživení a odolnost. Tvoří ho šest pilířů: Digitální transformace (27 854 mil. Kč), Fyzická infrastruktura a zelená tranzice (85,2 mld. Kč), Vzdělávání a trh práce (41 006 mil. Kč), Instituce a regulace a podpora podnikání v reakci na COVID-19 (10 895 mil. Kč), Výzkum, vývoj a inovace (13 200 mil. Kč) a Zdraví a odolnost obyvatel (12 441 mil. Kč). více

Reakce MŠMT k dezinformacím o aktuálních protiedpidemických opatřeních ve školách

26. 8. 2021

Úvodní informace Mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví ze dne 20. 8. 2021, č. j. MZDR 14600/2021-19/MIN/KAN, bylo mimo jiné zavedeno screeningové testování dětí a žáků v základním vzdělávání, středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatořích (dále jen „žáci“) neinvazivními antigenními testy, a to ve třech termínech (při testování neinvazivními RT-PCR testy ve dvou termínech), zároveň jsou s ohledem na zájem na ochraně veřejného zdraví stanovena pravidla nošení více

On-line konzultace pro ředitele před zahájením školního roku

26. 8. 2021

Ministerstvo školství zaslalo školám balíček informací na nový školní rok 2021–2022. Nejzásadnější z hlediska fungování je manuál k provozu škol a školských zařízení a testování na covid-19. Záměrem je umožnit výuku a další školní aktivity v co největším rozsahu. Dalším materiálem je metodické doporučení a náměty, jak pracovat se vzdělávacím obsahem a jak vhodně využít doučování žáků, kteří jsou nejvíce poznamenaní distanční výukou. více

MŠMT vydává Metodické doporučení jak pracovat se vzdělávacím obsahem ve školním roce 2021/2022

24. 8. 2021

Obsah a účel metodického doporučení Během dlouhého období distančního vzdělávání, a zejména ve školním roce 2020/2021, kdy již všichni disponovali mnoha zkušenostmi z distančního vzdělávání realizovaného na jaře 2020, většina ředitelů škol úspěšně plnila úkoly spojené s řízením a koordinací této formy výuky a snažila se dělat maximum možného pro zajištění udržitelné formy a odpovídající kvality distanční výuky, která bude co nejvíce více

Nový web na podporu Národního plánu doučování

19. 8. 2021

Proč Národní plán doučování Pandemie COVID -19 zasahuje do režimu vzdělávání na českých školách již bezmála jeden a půl roku. Výluka prezenční výuky nejen že negativně zasáhla do dosavadních studijních návyků a vzdělávání všech žáků, ale zvýšila rozdíly mezi školami a jednotlivými žáky, zatímco jedněm prospěla nebo je alespoň příliš nezasáhla, u jiných se vzdělávací výsledky zhoršily. Na co více

Balíček informací pro školy na nový školní rok 2021-2022

17. 8. 2021

1. Materiály k začátku nového školního roku 2021-2022 Kromě základních informací v textu níže další podrobné informace naleznete v těchto dokumentech a materiálech vztahující se nejen k začátku nového školního roku: Manuál k provozu škol a školských zařízení (pdf) Metodika ke vzdělávání cizinců MŠ a ZŠ (pdf) Třídnický příplatek – informace do škol (pdf) Informace k podzimnímu termínu maturitních zkoušek, závěrečných zkoušek a absolutorií (pdf) více

Odborný konzultant středního článku podpory na Semilsku

15. 8. 2021

Po absolvování pedagogické fakulty učil na základní škole, vystudoval rozšiřující studium výchovného poradenství a speciální pedagogiku, několik let pracoval v pedagogicko-psychologické poradně. V roce 1991 se stal ředitelem Školského úřadu v Semilech, v letech 1994–2006 působil jako ředitel základní školy v Turnově, poté byl ředitelem Libereckého inspektorátu České školní inspekce a následně zástupcem vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu v Liberci. více

Letní online škola SYPO: „Vzdělávejte se kdykoliv a kdekoliv“

9. 8. 2021

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), realizovaný Národním pedagogickým institutem ČR, připravil na letní měsíce online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Letní online škola SYPO nabízí více než 100 webinářů, které se zabývají didaktikou a novinkami ve vybraných oborech. Webináře provazují činnost metodických kabinetů SYPO a jsou určeny více

Bezpečnost a digitální kompetence aneb Metodika v OrgPad není problém

4. 8. 2021

Tým Národního kabinetu pro Předškolní a Prvostupňové vzdělávání v čele s doc. PaedDr. Martinou Maněnovou, Ph.D. vytvořil 1. část metodické příručky k digitálním kompetencím vztahujícím se k bezpečnosti pro mateřské školy a 1. stupeň základních škol, která vzniká v rámci projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), realizovaného Národním pedagogickým institutem ČR. Finální verze příručky bude k dispozici na konci roku 2021. Základní struktura více

Formuje se tým středního článku podpory na Svitavsku

28. 7. 2021

Střední článek podpory v pilotním okresu Svitavy už pracuje v tandemu. Ke koordinátorce Haně Fučíkové přibyl v polovině července kolega Pavel Dvořáček, který zde působí jako metodik. Cílem bylo obsadit pozici zkušeným člověkem z praxe, který rozumí školám a jejich potřebám, což P. Dvořáček splňuje v každém ohledu. více

Ohlédnutí za prvním půlrokem středního článku podpory

30. 6. 2021

České školy jsou hned za těmi nizozemskými nejvíce decentralizované v Evropě. Mají velkou autonomii, která však logicky přináší neúměrně vysoké požadavky na ředitele. Nemohou se primárně věnovat pedagogickému vedení školy, protože mají na svých bedrech práce „všeho druhu“. Střední článek podpory by měl tuto situaci změnit. Školám nabídne především metodickou a legislativní pomoc, podporu v pedagogickém leadershipu, zjednodušení více

Věnovat čas začínajícímu učiteli se vyplatí

28. 6. 2021

Nastavená pravidla adaptačního procesu Významnou roli v období adaptace začínajícího učitele hrají uvádějící učitel a člen vedení školy. Díky adaptačnímu období bude mít začínající učitel podporu při seznamování s novými kolegy, s provozem školy i při poznávání specifik výchovné práce učitele a dalších oblastí. Uvádějící učitel a vedení školy pomohou při přípravě, realizaci a vyhodnocování výuky, ale také na cestě profesního rozvoje začínajícího učitele. Při nastavených pravidlech více

Psychologická podpora ředitelům škol

24. 6. 2021

Na základě impulzů a dotazů od ředitelů z celé ČR vznikl například videorozhovor, jehož hostem je PhDr. Petr Winkler, Ph.D. z Národního ústavu duševního zdraví. Tématem rozhovoru jsou specifika manažerské role ředitele a způsoby, jak si při vedení školy udržet duševní zdraví své i svých podřízených. Jak řešit syndrom vyhoření či psychické obtíže kolegů? Jak ošetřit klima školy tváří v tvář tragické události, úmrtí více

Vydány 4 Metodické materiály pro rozvoj gramotností ve výuce v MŠ a ZŠ

17. 6. 2021

  “V NPI ČR si uvědomujeme, že povolání učitele je náročné, a proto přicházíme s našimi materiály pro mateřské školy. Díky 29 kartám je možné i v předškolním vzdělávání rozvíjet například digitální gramotnost, které se, podle našich zkušeností, kolegyně a kolegové často bojí,” říká Jana Smolková, garantka předškolního vzdělávání.   “Pro první stupeň ZŠ jsme připravili 49 karet, které vznikly na více

Hodnocení ve škole nemusí být strašák

11. 6. 2021

České školství zná především sumativní hodnocení, tedy známkování. Přestože ho nelze šmahem odsoudit, je načase přistoupit i k jiným formám, které jsou pro žáky více podporující a motivující. Zaměřit hodnocení tak, aby žáci neporovnávali své výkony mezi sebou, ale u sebe, tedy srovnávali svůj současný výsledek učení s předchozím. Podstatou pro takové hodnocení je uplatňování individuálního přístupu. Každý žák má více

logo České školní inspekce

ČŠI: Jak vypadala distanční výuka v ZUŠ v školních letech 2019/2020 a 2020/2021 a jak se  z této zkušenosti ponaučit?

10. 6. 2021

Obsah stránky Úvodní informace Důležitá zjištění Doporučení pro školy, zřizovatele a MŠMT Tematická zpráva Úvodní informace Od nástupu pandemie nemoci covid-19 na jaře roku 2020 se ČŠI systematicky věnuje sledovánía vyhodnocování realizace distančního vzdělávání. Mezi hlavní tematické zprávy ČŠI reflektující průběh distančního vzdělávání jsou tyto: na základních a středních školách vydala ČŠI v květnu 2020 (-zde-), v listopadu 2020 více

Jak se připravit na roli ředitele?

9. 6. 2021

Pro výběrové řízení je také důležité, aby zřizovatel správně definoval, jakého člověka na pozici hledá. Měl by tedy detailně znát prostředí dané školy. Trochu jiné požadavky budou na kandidáta pro velkou školu, kde jsou nezbytné manažerské schopnosti, u malé školy se pak zúročí zejména pedagogické zkušenosti. Strategie 2030+ přichází se dvěma konkrétními návrhy, jak ředitelům odlehčit: více

Svitavsko má novou koordinátorku středního článku podpory

2. 6. 2021

Vyhlášené výběrové řízení na kolegy Hany Fučíkové pro okres Svitavy Výběrové řízení na metodiky pro okres Svitavy, kteří zde budou působit v týmu s novou koordinátorkou, je v plném proudu. Přihlášky je možné zasílat do 15. 6. 2021. Více informací najdete na: https://www.msmt.cz/ministerstvo/metodik-stredniho-clanku-podpory-v-okrese-svitavy. Budeme rádi, pokud někdo ze zkušených pedagogů posílí naše řady. více

Případové konference ve školách a pro školy – trochu jiné příklady inspirativní praxe

30. 5. 2021

Pro publikaci byly vybrány čtyři příklady ze čtyřiceti případů škol, které se s řešením problémů, se kterými si samy nevěděly rady, vypořádaly nakonec tímto způsobem. Tyto příklady jsou zároveň představiteli 4 typů případů, u kterých se využití případové konference ve škole ukazuje vhodné. Případová konference není žádným univerzálním postupem, kterým situaci vyřešíme, když získáme pro spolupráci potřebné specialisty více

Konzultace pro mateřské školy

27. 5. 2021

Mateřské školy se chystají na nové přírůstky, zápisy dětí proběhly v první polovině května. V souvislosti s příjmem dětí uspořádal střední článek podpory pro ředitele mateřinek pilotních okresů 24. května online konzultaci. více

Webinář k vyhodnocení distanční výuky

21. 5. 2021

Distanční výuku můžeme právem označit za novodobý fenomén. Přechod z klasické výuky na distanční byl naprosto unikátní, přišel ze dne na den, nikdo na něj nebyl připraven. Díky řízeným rozhovorům s řediteli základních a středních škol, které vedla Česká školní inspekce (ČŠI), víme, jak tato výuka probíhala, s jakými problémy se musela vypořádat, ale i co pozitivního do škol přinesla. S jejími výsledky chtěl střední článek podpory seznámit školy z pilotních okresů, a proto pro ně 18. května uspořádal webinář. Pro každou školu je určitě zajímavé porovnání, jak probíhala výuka jinde a jak se dařilo právě u nich. Navíc mohou čerpat z doporučení, která se dají mnohdy využít i při prezenční výuce. Školy měly také prostor k dotazům. více

Zůstane nám on-line výuka i po pandemii?

19. 5. 2021

Počítače a technika hraje v dnešní době prim. Digitalizace se díky pandemii velmi rychle zavedla i do našich škol, kde se s ní snažíme, tu lépe, tu hůře, sžít a vyrovnat. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na podzim 2020 schválilo a připravilo v rámci realizace nové národní Strategie 2030+ projekt pokusného ověřování kombinovaného vzdělávání. Mimo jiné je to reakce na zprávy České školní více

Odborný panel ke střednímu článku

19. 5. 2021

Zatímco předchozí dubnové setkání bylo ve znamení rekapitulace činnosti středního článku podpory za uplynulé dva měsíce, tentokrát se na online setkání 17. května probíraly zásadní otázky, které vyplynuly z předchozích debat se zástupci Nadace Partnerství 2030+. První z nich se věnovala oblasti „Jak poznáme, že střední článek dobře funguje“, a to v krátkodobém horizontu pilotáže do roku 2023, i z dlouhodobého pohledu více

Předčasné odchody ze vzdělávání – co s nimi?

13. 5. 2021

Dokument sleduje příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání napříč jednotlivými oblastmi intervence projektu P-KAP a vždy nabízí ke každé oblasti také alespoň jeden příklad z praxe, jak s tímto problémem bojovat. Mezi možné příčiny předčasných odchodů patří: Čtenářská a matematická gramotnost neúspěch u maturitní zkoušky (nedostatečná průřezová podpora rozvoje čtenářské gramotnosti – projeví se např. i u slovních úloh z matematiky) Digitální kompetence učitelů, kteří dokážou s prudkým vývojem digitálních více

Koordinátor středního článku podpory Jirásko: „Chceme odbřemenit školy“

12. 5. 2021

Jednadvacet let byl ředitelem základní školy v Lázních Bělohrad, kde se snažil systematicky měnit konzervativní pohledy na vzdělávání. Usiluje o moderní, progresivní, inovativní a otevřenou školu. Od března 2021 působí na pozici koordinátora středního článku podpory v okrese Semily. Tyto střední články vznikají v souladu s dokumentem pro rozvoj vzdělávací soustavy v ČR Strategie 2030+ a zatím jde o pilotní projekt. „Chceme být nejbližším více

Střední odborné školy čekají změny – nový web pomůže učitelům s novinkami ve výuce

10. 5. 2021

Změny provedené v RVP se dotkly jak odborné části, tak i ekonomického vzdělávání a je připravena i nová koncepce informatického vzdělávání – ta se týká pouze oboru vzdělání Informační technologie a také škol zařazených do pokusného ověřování. Každé této části se dopodrobna věnuje celá sekce webových stránek. Jsou zde k dispozici informace o tom, co konkrétně se mění a krom jiného i kontakty na odborné garanty, více

Skvělé přijetí středního článku podpory na Liberecku

6. 5. 2021

Jeden ze dvou pilotních okresů středního článku podpory – Semilsko – se totiž nachází v Libereckém kraji, a tak je počáteční mapování „terénu“ velmi cenné, zejména pro tým podpory, který zde začíná působit. Setkání bylo nejenom velmi příjemné, ale i vstřícné a především konstruktivní. Krajský úřad nabídl ministerstvu úzkou spolupráci a aktivní zapojení, což je pro zdejší působení středního článku podpory naprosto více

Co se prozatím událo v chystané reformě přípravy učitelů?

4. 5. 2021

Rádi bychom se s vámi touto formou podělili o novinky z právě probíhajících procesů týkajících se reformy pregraduálního vzdělávání učitelů. Přikládáme také několik inspirativních podnětů o přípravě učitelů ze zahraničí – konkrétně z Kanady a z Rakouska. více

Školní informační systémy školám pomohou s testováním

7. 4. 2021

S testováním ve školách souvisí i nutná administrativa. Školy musí evidovat, kterých dětí a zaměstnanců se testování týká, kdo je v ochranné lhůtě, protože prodělal v uplynulých 90 dnech COVID-19 a kdy mu tato lhůta vyprší. Je třeba zaznamenávat výsledky testů, aby je školy mohly předat do centrálního systému. V případě výskytu pozitivního testu bude třeba určit osoby, které přišly s dotyčným do styku a pro hygienu připravit seznam kontaktů. více

Učitelé učitelům – základní gramotnosti ve společenstvích praxe

30. 3. 2021

Na jaře 2021 se koná poslední série pravidelných setkávání učitelů MŠ a ZŠ napříč obory, předměty, aprobacemi a zkušenostmi z výuky. Tato společenství praxe pořádá projekt PPUČ (Podpora práce učitelů) Národního pedagogického institutu ČR v rámci své kampaně Gramotnosti.pro život - Učíme v souvislostech. více

Pískoviště ke vzájemnému sdílení pro učitele

24. 3. 2021

Praktické využívání informací Projekt SYPO podporuje učitele při distanční výuce již téměř rok prostřednictvím webinářů přinášejících tipy, konkrétní nástroje a aplikace. „Pískoviště na úspěch webinářů přímo navazuje a naši podporu ještě rozšiřuje – od přijímání informací k jejich praktickému a aktivnímu používání,“ říká Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Na našem online Pískovišti účastníci Pískoviště pro 15 pedagogů Pískoviště více

Webináře k inkluzivnímu vzdělávání 2019 – 2021

18. 3. 2021

Odpovědi na tyto a mnohé další otázky naleznou učitelé a další pedagogičtí pracovníci v interaktivních šedesátiminutových webinářích, které realizuje projekt APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem ve spolupráci s Metodickým portálem RVP.CZ již od roku 2019. Metodické webináře cílí na podporu a posílení profesních kompetencí pedagogických pracovníků pro inkluzivní vzdělávání a akcentují aktuální témata školské praxe. Metodickou podporu více

Zájemci o práci ve středním článku, zbystřete!

17. 3. 2021

Co Vás čeká? Na této pozici budete rychlou spojkou mezi MŠMT a zástupci škol, zřizovateli i ostatními významnými regionálními aktéry ve vzdělávání. Budete mít na starost svou rodinu škol a jejich zřizovatelů, kterým budete poskytovat metodickou podporu především v nepedagogické oblasti. Úkolem metodika je přinášet a předávat zajímavé podněty, informace a příklady dobré praxe.  Společně s dalšími kolegy budete pracovat v týmu, který více

Metodické doporučení k distanční výuce a duševnímu zdraví

17. 3. 2021

MŠMT vydalo Doporučení k distanční výuce a duševnímu zdraví. Tento metodický materiál přináší základní informace a doporučení pro on-line výuku, individuální konzultace a péči o duševní zdraví. Vyučující zde rovněž najdou tipy, jak se připravit na návrat žáků do škol, nebo odkazy na materiály, které mohou doporučit rodičům svých žáků. Česká školní inspekce zároveň vydala tematickou zprávu k distančnímu vzdělávání v základních a středních školách, více

Konzultace k zápisům do mateřských a základních škol

11. 3. 2021

Zájem o obě akce byl značný, účastnilo se vždy kolem 40 ředitelů a ředitelek a otázek během on-line setkání padlo hodně. Týkaly se nejenom samotných zápisů, ale i momentálně palčivých témat – testování dětí a očkování pedagogů. Prostor k diskuzi je přínosný obzvlášť v této náročné době. Jsme proto rádi, že můžeme tímto způsobem ředitelům pomoci. Konzultace, to nejsou jen otázky a odpovědi, někdy více

Edusíť: otevřená síť odborníků ve vzdělávání

9. 3. 2021

11 tematických skupin Edusíť má v tuto chvíli 11 skupin: Celoživotní učení, Digitální kompetence, Inkluze, Polytechnické vzdělávání, Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Rozvoj výuky cizích jazyků, Podpora kariérového poradenství, Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, Odborné vzdělávání a spolupráce škol a zaměstnavatelů a Řízení a plánování. Každá ze skupin má svého odborného garanta, který skupinu spravuje a je možné se na něho obrátit. více

Střední článek poskytl on-line konzultace pro vedení mateřských škol

4. 3. 2021

Je to zcela nová situace pro děti, rodiče a mateřské školy. Abychom „mateřinkách“ pomohli, podpořili je a zároveň od nich získali zpětnou vazbu, uspořádal tým středního článku podpory 3. března 2021 on-line konzultaci pro ředitelky pilotních okresů – Semily a Svitavy. Není nad to, když můžete vše společně probrat, doptat se a podělit se o zkušenosti s kolegyněmi a kolegy. O akci byl zájem, debaty více

MŠMT a IBM vytvořily online kurz „Praktická doporučení pro nouzovou výuku na dálku“

4. 3. 2021

O čem je nový online kurz? Vzdělávací kurz „Praktická doporučení pro nouzovou výuku na dálku“ byl vyvinut pro učitele s cílem usnadnit přípravy a realizace výuky v online prostředí na druhém stupni základních škol a na středních školách. Doporučení a návrhy lze v modifikované formě použít také na prvním stupni základních škol. Kurz si klade za cíl pomoci učitelům s výukou na dálku, v nestandardních podmínkách. více

Jaroslav Jirásko povede střední článek podpory v okrese Semily

3. 3. 2021

Novou posilou středního článku podpory škol a zřizovatelů je Jaroslav Jirásko. Seznamte se prosím. Pedagog, dlouholetý ředitel základní školy, lektor a mentor v jedné osobě. Člověk, který dlouhodobě a systematicky mění konzervativní pohledy na vzdělávání a propaguje moderní a inovativní trendy. Jeho motto mnohé napoví: „Přestaňme už řešit, co učit, ale bavme se o tom, jak učit.“ Co víc si pro naše více

Aplikace Zapojme všechny pomáhá společnému vzdělávání

18. 2. 2021

Inkluzi, neboli společné vzdělávání, u nás zavedl školský zákon již v roce 2005. Do většího povědomí se inkluze dostala po novelizaci školského zákona s účinností od září 2016. Zvyšování profesní připravenosti pedagogů a obecně informovanosti o společném vzdělávání je hlavním cílem projektu APIV B (Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi), který běží pod hlavičkou Národního pedagogického institutu od roku 2017. Jedním z výstupů více

MŠMT zvýšilo alokaci na nepedagogické pracovníky o 1000 úvazků pro základní školy

11. 2. 2021

Události spojené s pandemií COVID-19, výukou na dálku a nezbytným posílením vybavenosti škol prostřednictvím poskytnutých mimořádných prostředků na pořízení ICT vybavení navýšily nároky na náklady a personální zajištění správy ICT v základních školách. Z tohoto důvodu MŠMT v roce 2021 zajistilo zvýšení alokace na nepedagogické pracovníky škol o 1000 úvazků pro základní školy s cílem posílit právě pozici správce ICT. Celková intervence MŠMT více

MŠMT vydalo nové metodické příručky pro učitele českého jazyka, matematiky a ICT

5. 2. 2021

Praktické příklady, ukázkové hodiny a tipy do výuky jsou nově zdarma k dispozici všem učitelům českého jazyka, matematiky a ICT. Metodické příručky vznikly pod taktovkou pedagogických odborníků zapojených do metodických kabinetů projektu SYPO (Systém podpory profesního rozvoje učitel a ředitelů) Národního pedagogického institutu České republiky. Na financování projektu SYPO se podílí EU. „Cílem metodických příruček je přinést inspiraci všem více

MŠMT spustilo web na podporu moderní výuky informatiky

1. 2. 2021

MŠMT spustilo web k novému pojetí výuky informatiky. Díky revizím rámcového vzdělávacího programu informatika by se měla výuka na základních školách zaměřit více na rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí. Na novém webu revize.edu.cz najdou učitelé metodiky, učebnice a další podpůrné materiály ke stažení. Podle modernizovaného programu mohou začít školy vyučovat už od září 2021, nejpozději pak od více

Hlavní změny maturit, závěrečných zkoušek a absolutorií v roce 2021

28. 1. 2021

Maturitní zkoušky Společná část MZ Didaktické testy (DT) proběhnou v jarním zkušebním období v původních termínech ve dnech 3. – 5. května 2021. Nově se u DT prodlouží časový limit na jejich vypracování, u českého jazyka a literatury a u cizích jazyků shodně o 10 minut, u matematiky o 15 minut. Konkrétně tedy budou mít žáci na vypracování DT z ČJ 85 minut, z cizího jazyka 110 minut a více

ČNB připravilo výukové materiály k finanční gramotnosti

21. 1. 2021

  Česká národní banka připravila webový rozcestník věnovaný finančnímu a ekonomickému vzdělávání. Učitelé na něm najdou mimo jiné učební pomůcku ve formě prezentace, která pokrývá základní znalosti z oblasti osobních financí. Materiály jsou určeny pro žáky na druhém stupni základních škol a středoškoláky. Pro učitele k prezentaci na téma Osobní finance vytvořila ČNB i metodické listy. Prezentace je k dispozici také více

Skip to content