Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Aktuality

edu.cz > Aktuality

Tagy

classroom chair and desk

2. dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině – kapacity MŠ a ZŠ, přijaté děti, žáci a studenti na MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře a VOŠ a ukrajinští zaměstnanci

27. 6. 2022

Co je cílem šetření? v případě mateřských a základních škol plošně aktualizovat dříve poskytnuté údaje o kapacitách[1], zjistit aktuální stav počtu přijatých dětí/žáků/studentů z Ukrajiny ke vzdělávání ve školním roce 2021/2022 a dále pro nový školní rok 2022/2023 v jednotlivých školách, aktuálně volné skutečné kapacity ve školách, možnosti navýšení kapacit škol od září 2022, zjistit údaje více

crop faceless female counselor talking to client

Speciální pedagog a školní psycholog pro každou ZŠ

23. 6. 2022

Co je cílem institucionalizace podpůrných pozic Cílem procesu institucionalizace je nastavit systém tak, aby služeb školního psychologa a školního speciálního pedagoga mohlo využívat co nejširší spektrum žáků, kteří vykonávají povinnou školní docházku, a zároveň byla dlouhodobě zajištěna profesní stabilita těchto pozic. Jak bude institucionalizace podpůrných pozic probíhat Od začátku zavedení inkluzívního systému vzdělávání v České republice (r. více

Výzva k podání žádosti o poskytnutí dotace z NPO komponenty 3.2 – část 3.2.4 Investice do rozvoje vybraných klíčových akademických pracovišť

22. 6. 2022

O výzvě Cílem výzvy je dostavba objektů v rámci stávajících areálů Univerzity Karlovy a Masarykovy univerzity. MEPHARED 2 – sloučení akademických pracovišť Lékařské a Farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Biocentrum – prostory pro lékařské a biomedicínské studium, jakož i studium přírodních věd v kampusu Albertov Univerzity Karlovy v Praze. Biopharma Hub – nové zařízení Masarykovy univerzity více

blue jeans

Prevence digitální propasti v praxi školy

21. 6. 2022

Úvod Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy poskytuje školám finanční prostředky na digitalizaci, a to na dva účely: nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence žáků a na prevenci digitální propasti. Tento článek se věnuje druhému účelu. Na toto téma také proběhla panelová diskuze, kterou si můžete shlédnout více

woman sitting in front of macbook

Česká školní inspekce má metodický portál pro školy a školská zařízení – Kvalitní škola

16. 6. 2022

Odkaz na metodický portál ČŠI – Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto více

woman childhood kids boy

Vyhodnocení Národního plánu doučování (podzim 2021)

15. 6. 2022

Kotext a informace k Národnímu plánu doučování Výluky prezenční výuky způsobené pandemií covid-19 měly výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků i na jejich psychosociální rozvoj a wellbeing po celém světě i v České republice. Česká republika navíc patří k zemím EU s nejdelším obdobím distanční výuky: žáci a studenti na druhém stupni ZŠ a více

blue jeans

Digitální propast a informace, jak ji ve škole řešit

15. 6. 2022

Slovo experta Účastníci debaty Organizátory zastupovala Lucie Gregůrková, vedoucí oddělení podpory digitálního vzdělávání na MŠMT, s moderátorem večera Josefem Daškem, tajemníkem DigiKoalice za NPI. Digitální propast v Česku dlouhodobě řeší také Člověk v tísni, který reprezentovala Zuzana Ramajzlová. Za praxi debatu obohatili Jaroslava Nováková, zástupkyně ředitele na ZŠ Bohumila Hrabala, a Václav Nádvorník, zástupce ředitele a ICT metodik více

MŠMT vyhlásilo výsledky 1. veřejné soutěže programu Exceles

14. 6. 2022

O programu Exceles Cílem programu EXCELES je zvýšit schopnost výzkumných kapacit ve vybraných prioritních oblastech VaVaI reagovat na aktuální trendy a potřeby v návaznosti na výskyt závažných chorob a sociální a ekonomické dopady systémových zdravotních rizik s nimi spojených.  Vědecké týmy z vysokých škol, institucí a ústavů budou moci čerpat podporu za téměř 5 miliard Kč více

Jak naložit s finančním prostředky z Národního plánu obnovy na nákup digitálních učebních pomůcek?

14. 6. 2022

Úvod Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy díky Národnímu plánu obnovy poskytuje školám finanční prostředky na digitalizaci, a to na dva účely: nákup digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence žáků a na prevenci digitální propasti. Tento článek se věnuje účelu prvnímu. Pro více informací o tom, jak naložit s prostředky na prevenci více

photo of people using laptop

Přidejte se k živě streamované debatě na téma IT správa ve škole

1. 6. 2022

Informace k diskuzi Ve středu 8.6. proběhne od 16:00 živě streamovaná panelová diskuze na téma IT správy. Na akci bude představena Příručka pro ředitele škol k IT správě, budou uvedeny příklady vhodného řešení IT správy ve škole. Jak využít síť IT guru? To vše se můžete dozvědět a zároveň se účastnit live chatu. Jakým tématům se více

Přidejte se k živě streamované debatě na téma Prevence digitální propasti

26. 5. 2022

Jakým tématům se budeme v diskuzi věnovat? Akce bude uvedena krátkým videovstupem digitálního experta z NPI, Ondřeje Neumajera na téma digitální propasti a inkluzivnosti digitálního vzdělávání. Představení intervence prevence digitální propasti z Národního plánu obnovy (definice digitální propasti a znevýhodněného žáka, metodika). Pozitivní dopady intervence. Sociologický pohled na vyloučení žáka ze vzdělávání. Vyloučení žáka z pohledu školy. Příklady více

Jak řeší Národní plán obnovy digitální vyloučení? 

24. 5. 2022

Co je to digitální propast?  Rozdíly v přístupu a využívání informačních a komunikačních technologií jsou souhrnně nazývány digitální propastí. Ta je úzce navázána na ekonomický a sociální rozvoj každého jedince. Ekonomická a sociální nerovnost, často v kombinaci se speciálními vzdělávacími potřebami na straně žáka či jeho rodinného zázemí, způsobuje prohlubování nerovného přístupu a vede ke stavu jeho vyloučení. To více

black calculator near ballpoint pen on white printed paper

Výzva: Digitální vysokokapacitní sítě z komponenty 1.3 Národního plánu obnovy

17. 5. 2022

Cílové skupiny Jedná se o výzvu pro podnikatelské subjekty, které splní podmínky uvedené ve výzvě, jejíž cílem je vybudování sítí s velmi vysokou kapacitou („vysokokapacitních sítí“ či „VHCN“), jež umožní spolehlivý přístup k službám elektronických komunikací pro přístup k internetu koncovým uživatelům se zvláštním zaměřením na venkovské oblasti, kde tržní řešení nejsou rentabilní a kde více

a woman teaching a girl while holding a musical notes

Vyhlášené výzvy MŠMT na podporu Adaptačních skupin a Jazykových kurzů pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 (aktualizováno 13. 5. 2022)

13. 5. 2022

Výzva Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 Výzva Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 bude zaměřena na podporu intenzivních jazykových kurzů pro děti ve věku 14 až 18 let migrující z Ukrajiny. Účelem výzvy bude zejména zvýšit jazykové dovednosti v českém jazyce a eliminovat předčasné odchody ze vzdělávání z více

black calculator near ballpoint pen on white printed paper

MŠMT podporuje zvýšení účasti dětí na předškolním vzdělávání v Karlovarském a Ústeckém kraji na rok 2022

13. 5. 2022

Úvod Výzva se vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a se Zásadami vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy, schválenými usnesením vlády ze dne 1. června 2020 č. 591. Co bude více

people on a video call

Online debata: Jak začít s novou informatikou na gymnáziu

25. 4. 2022

Hosté: Mgr. David Dohnal, koordinátor revize RVP pro ICT a předseda předmětové komise informatiky na škole Gymnázium Jakuba Škody Přerov PhDr. Ing. Miroslava Zachariášová, ředitelka Gymnázia J. S. Machara v Brandýse nad Labem RNDr. Pavel Vlach, Ph.D, ředitel školy, Gymnázium a SOŠ Rokycany Účast je zdarma, bez nutnosti registrace. více

Nové metodické kabinety hledají aktivní učitele cizích jazyků, dějepisu a občanské nauky

5. 4. 2022

Více o metodických kabinetech „Metodické kabinety přinesly do českého školství něco unikátního – spojily české učitele jednoho předmětu, daly jim možnost sdílet své zkušenosti a postřehy a navíc jim umožnily ovlivňovat nabídku vzdělávacích akcí a upravovat si je na míru. Nyní otvíráme dva poslední kabinety, které systém kabinetů završí.“ Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer více

Vyhlášeny 2 dotační výzvy na podporu prevence digitální propasti a na nákup digitálních učebních pomůcek pro soukromé a církevní školy z Národního plánu obnovy na r. 2022

1. 4. 2022

Výzva k prevenci digitální propasti Cílem výzvy je snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi. Dotaci je příjemce oprávněn použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií. Dle potřeby a vlastního uvážení je bude příjemce zapůjčovat žákům s cílem, aby měli k dispozici daná zařízení pro běžnou výuku více

Šablony na podporu adaptačních aktivit

31. 3. 2022

Co se dozvíte v přiloženém materiálu? Více podrobností o obou připravovaných výzvách: zaměření výzev oprávnění žadatelé výstupy jednotkové náklady specifické podmínky dokladování výstupů Co bude podpořeno z výzvy „Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022“? Co bude podpořeno z výzvy „Adaptační skupiny pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022“? Aktivita A – Volnočasové více

classroom chair and desk

Dotazník k válečnému konfliktu na Ukrajině – kapacity mateřských a základních škol

28. 3. 2022

Co je cílem šetření? aktuální stav přijímání dětí/žáků z Ukrajiny ke vzdělávání   aktuálně volné skutečné kapacity ve školách  možnosti navýšení kapacit škol od září 2022.  Toto šetření považujeme za zásadní pro strategické plánování dalšího postupu v oblasti poskytování vzdělávání pro děti a žáky prchající z Ukrajiny v okamžitém (jaro 2022) i střednědobém horizontu (školní rok 2022/2023).  Metodická podpora více

Proč je důležité aktualizovat

28. 3. 2022

Proč je důležité aktualizovat software v počítači i na mobilu a jak si aktualizace co nejvíce usnadnit? Na to vám odpovíme v tomto článku. Využijeme k tomu názorný příklad aktualizace operačního systému Windows, který se ve školách standardně používá na stolních i mobilních zařízeních. Hned na začátku je dobré připomenout, že aktualizace přinášejí do aplikací či operačního více

logo České školní inspekce

ČŠI se zaměří na metodickou podporu škol při integraci a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků

25. 3. 2022

Více o metodických aktivitách ČŠI Česká školní inspekce bude provádět metodicky orientované návštěvy škol s vyšším počtem ukrajinských dětí a v dohodě se školou pomůže na místě řešit témata, která budou v danou chvíli pro danou školu relevantní. Školy se však mohou o podporu přihlásit i samostatně prostřednictvím InspIS HELPDESK. Pro úspěšnou integraci je zcela více

IT guru – poradci pro digitalizaci škol

23. 3. 2022

Kdo jsou IT guru? S navyšováním počtu digitálních zařízení školy poptávají rady v oblasti jejich správy, nastavení vnitřní sítě a jejího zabezpečení. Úroveň digitalizace škol je velmi rozdílná – každá škola k tomuto úkolu přistupuje jinak. Aktivita vzniku IT guru rovněž navazuje na reformu financování, která proběhla v roce 2020 a která implementovala role správce sítě v rámci nového systému více

Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře pro rok 2022

18. 3. 2022

Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více

Digitální učební pomůcky pro rozvoj informatického myšlení a digitální kompetence. Z čeho je nakoupit a kde naleznete tipy?

15. 3. 2022

Jak lze finanční prostředky získat? Finanční prostředky jsou poskytovány na neinvestiční náklady vzniklé od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022. Jsou určeny pro základní školy a gymnázia, gymnázia se sportovní přípravou a dvojjazyčná gymnázia, zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazem obcí. Aby školy obdržely finanční prostředky letos, musí vyplnit dotazník do https://sberdat.uiv.cz deklarovat svůj více

COVID-19

Zrušení povinnosti nosit ochranný prostředek ve školách a školských zařízeních s účinností od 14. 3. 2022

11. 3. 2022

Podrobně: zrušení povinnosti nosit ochranný prostředek uvnitř budov, ve školách a školských zařízeních Tímto mimořádným opatřením se od 14. 3. 2022 ruší ve vysoké míře povinnost nosit ochranný prostředek ve vnitřních prostorech budov. Povinnost nosit ochranný prostředek tak zůstává pouze v prostředcích veřejné dopravy, ve zdravotnických zařízeních a ve vybraných zařízeních sociálních služeb. V platnosti více

Digitalizace škol – finance již tento rok!

9. 3. 2022

Strategie 2030+ v souvislosti s digitalizací vzdělávání Jaké kroky podniklo MŠMT směrem k digitální transformaci školství? Byly schváleny nové RVP pro základní vzdělávání  a RVP pro gymnázia, která budou rozvíjet informatické myšlení a digitální gramotnost žáků.  Na to dále navazuje aktualizace RVP pro gymnázia, které pokračuje v modernizaci kurikula v digitální oblasti. Díky projektu SYPO se vybudovaly sítě metodických více

Digitalizujeme školu – živě streamovaná debata

3. 3. 2022

Online debata pro mateřské školy V pondělí 7.3. to celé odstartuje živá debata pro mateřské školy, která bude zaměřena na: digitalizaci MŠ rady s nákupem digitálních učebních pomůcek. Jako hosté vystoupí: Lucie Gregůrková – vedoucí Oddělení digitálního vzdělávání, MŠMT Martina Běťáková – vedoucí Oddělení podpory škol, MŠMT Vlasta Tesařová – ředitelka MŠ V zahradě, Liberec Celou více

MŠMT připravilo informační a metodickou podporu škol v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině

3. 3. 2022

Slovo ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petra Gazdíka Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, dovoluji si Vás informovat, že v návaznosti na aktuální dění na Ukrajině a příchod ukrajinských občanů do ČR pro Vás Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo informační a metodickou podporu. Situace se vyvíjí každým dnem a my všichni budeme muset flexibilně více

Dotační výzva na podporu doučování žáků se sociálním znevýhodněním pro nestátní neziskové organizace na rok 2022

1. 3. 2022

Obecné informace o výzvě Výzva se vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a se Zásadami vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy, schválenými usnesením vlády ze dne 1. června 2020 č. více

Ministr Gazdík: proti nepřátelství ve školách -> doporučení pro práci se školními kolektivy ve vztahu k ruské agresi vůči Ukrajině

25. 2. 2022

„Agresivní napadení Ukrajiny ruskou armádou nenechalo chladným prakticky žádného občana České republiky a je jasné, že tento neomluvitelný akt agrese ovlivní více či méně život každého z nás. Válka přináší zlo, mrtvé, zraněné, škody na duších i majetku, a to ruku v ruce s nenávistí, nepřátelstvím a destrukcí mezilidských vztahů. Chtěl bych Vás všechny tímto naléhavě požádat, abyste více

Základní školy a gymnázia dostanou peníze na novou informatiku a rozvoj digitální kompetence

24. 2. 2022

Pro které školy jsou prostředky určeny a jak se bude žádat Školy obdrží do svých rozpočtů v roce 2022 finanční prostředky na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí. Základní školy a gymnázia, které deklarují, že začnou vyučovat dle ŠVP upraveného podle revidovaného RVP ZV, RVP G, resp. RVP GSP či RVP DG od více

MŠMT pošle školám peníze na digitalizaci

14. 2. 2022

Dva účely finančních prostředků pro školy Školy obdrží do svých rozpočtů v roce 2022 finanční prostředky současně na dva účely:   na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí,  na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti.  „Digitalizace školství je nutná, abychom byli připraveni na proměny, které nás více

Metodické kabinety přinášejí učitelům zdarma další praktické tipy do výuky

10. 2. 2022

Metodické kabinety, které fungují od roku 2019 a které aktuálně sdružují více než 2500 učitelů, nově připravily dalších pět metodických příruček s praktickými tipy do výuky. Mohou je zdarma využívat všichni učitelé a řadí se tak vedle workshopů, webinářů nebo konzultací k ICT mezi další formy profesní podpory projektu SYPO a NPI ČR. Na financování projektu se podílí MŠMT a více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví ke COVID-19 s účinností od 10. 2. 2022 a 19. 2. 2022 a ke zrušení povinného testování ve školách a zaměstnanců od 19. 2. 2022

9. 2. 2022

Vládou schválená nová mimořádná opatření ze dne 9. 2. 2022 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že dne 9. 2. 2022 vláda schválila následující: Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, kterým se stanovuje omezení maloobchodního prodeje zboží a služeb a poskytování služeb, s účinností od 10. 2. 2022 do 18. 2. 2022 (ZDE) Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, více

COVID-19

Informace MŠMT ohledně zákona o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem pro období epidemie onemocnění COVID-19

4. 2. 2022

Platnost a účinnost nového zákona MŠMT informuje, že v neděli 6. 2. 2022 bude ve Sbírce zákonů publikován zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem pro období epidemie onemocnění COVID-19. Tento zákon bude účinný od pondělí 7. 2. 2022 (to znamená, že již v pondělí mohou být níže uvedené možnosti při splnění zákonem stanovených více

COVID-19

Informace MŠMT k tzv. pracovní karanténě účinné od 3. 2. 2022 pro školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy či pro preventivní výchovnou péči

2. 2. 2022

Pro koho tzv. pracovní karanténa (ne)platí Pracovní karanténa se týká pouze zaměstnanců, kteří byli v epidemiologicky významném kontaktu s osobou s potvrzeným onemocněním covid‑19 (dále jen „rizikový kontakt“), a zároveň nemají klinické příznaky onemocnění. Pracovní karanténa se netýká zaměstnanců, kteří jsou v karanténě z důvodu pozitivního Ag testu provedeného na pracovišti. Ministerstvo zdravotnictví umožnilo tzv. pracovní karanténu více

Činnosti MŠMT v oblasti kyberprevence

2. 2. 2022

Mezi hlavní činnosti MŠMT patří: Workshop k tématu digitální wellbeing se zástupci veřejné i soukromé sféry v říjnu 2021 a jeho plánovaný follow up věnovaný implementaci digitálního wellbeing Návrh a rozpracování oblastí kyberprevence a bezpečného chování na internetu do RVP ZV (ve spolupráci s NPI) Návrh a rozpracování oblastí kyberprevence a bezpečného chování na internetu RVP *G více

COVID-19

Informace ke zrušení povinného očkování u vybraných skupin fyzických osob proti covid-19

31. 1. 2022

Povinné očkování proti nemoci covid–19 u vybraných skupin fyzických osob Mezi povinnou skupinu fyzických osob byly mimo jiné zařazeny osoby připravující se na výkon zdravotnického povolání u poskytovatele zdravotních služeb nebo osoby připravující se na výkon odborné činnosti podle § 115 zákona o sociálních službách, pokud konají praktickou výuku u poskytovatele sociálních služeb v sociální více

Aktualizovaná verze kurzu Dávej kyber se brzy otevře veřejnosti

31. 1. 2022

Obsah aktualizovaného kurzu Aktualizace on-line kurzu „Dávej kyber“ pro učitele jako společný výsledek činnosti MŠMT a NÚKIB. Primárně je kurz určen pedagogickým pracovníkům, může být ale přínosný také pro ostatní zaměstnance škol, tedy nepedagogické pracovníky. Kurz si klade za cíl zvýšit osobní zodpovědnost uživatelů digitálních technologií a internetu a je kontextuálně zasazený do školního prostředí, do on-line více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy a školská zařízení účinností od 31. 1. a 15. 2. 2022

27. 1. 2022

Vládou schválené změny dne 26. 1. 2022 Změna mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k testování zaměstnanců a dalších osob, s účinností od 31. 1. 2022 (ZDE), Změna mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ke screeningovému testování ve školách, s účinností od 31. 1. 2022 (ZDE), Změna mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví týkající se zkrácení platnosti očkovacích certifikátů, s účinností od více

COVID-19

Informace MŠMT k připravovaným změnám v testování studentů denní formy vzdělávání a zaměstnanců VOŠ

25. 1. 2022

Nově plánované zařazení studentů denní formy VOŠ a zkrácení frekvence testování u zaměstnanců VOŠ Do testování tedy budou nově zařazeni studenti denní formy vzdělávání vyšších odborných škol. Frekvence testování u zaměstnanců se změní na 1 x týdně s tím, že se antigenní test provede v pondělí, případně první den vyučování v daném týdnu. První testování více

COVID-19

Zveřejněn distribuční seznam testů 14. vlna (celá ČR od 24. ledna do 14. února 2022)

20. 1. 2022

Další odkazy a informace Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny) Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví: Studenti vysokých škol se od 17. 1. 2022 testovat nebudou, testování platí jen pro zaměstnance VŠ

19. 1. 2022

Další odkazy a informace Manuál pro testování ve firmách (odkaz na aktualitu Edu.cz) ale také typicky pro zaměstnance VŠ, MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Více k režimům testování viz celý text Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022 Režim 1 – více

COVID-19

Informace MŠMT k distribuci testů k testování dětí a žáků od 24. 1. 2022 (na 4 další testovací termíny)

18. 1. 2022

Proces a termíny distribuce Distribuce proběhne ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem ČR ze skladů SSHR ve: středu 19. ledna 2022 pro kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký, Plzeňský, Středočeský, Vysočina a Zlínský, čtvrtek 20. ledna 2022 pro Hlavní město Prahu a dále pro kraje Jihočeský, Karlovarský, Královéhradecký, Liberecký, Pardubický a Ústecký. Jaké testy budou distribuovány a jejich účel více

COVID-19

Stanovisko Ministerstva zdravotnictví k vybraným otázkám k provozu škol a školských zařízení při realizaci mimořádných opatřeních „COVID-19“

18. 1. 2022

1. Zajištění provozu a dosažitelnosti krajských hygienických stanic („KHS“) o víkendu Dotaz: Školy a školská zařízení musí řešit svůj provoz i o víkendu a potřebují tedy dosažitelnost KHS tak, aby měly jasné informace o karanténních opatřeních, o okruhu rizikových kontaktech, o vkládání údajů do CFA atd. Bohužel se, až na výjimky, na KHS nemohou dovolat více

COVID-19

Manuál pro testování ve firmách, ale také pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení (platný od 17. ledna 2022)

16. 1. 2022

Manuál pro testování od 17. 1. 2022 pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení Manuál pro testování ve firmách (pdf) ale také typicky pro MŠ, VOŠ, ZUŠ, zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, školská poradenská zařízení. Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a více

COVID-19

UPOZORŇUJEME na nově vydaný Metodický pokyn k nařizování karantény izolace v souvislosti s onemocněním covid-19 s účinností od 17. ledna. 2022 

14. 1. 2022

Potvrzený případ onemocnění covid-19 Pro potřeby epidemiologického šetření je dle rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR (dále jen „MZ“) za potvrzený případ onemocnění covid-19 považována: osoba, která podstoupila RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2 s pozitivním výsledkem; osoba vykazující klinické příznaky onemocnění covid-19, která podstoupila rychlý antigenní test (dále jen „RAT test“) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 více

COVID-19

Informace MŠMT k testování zaměstnanců škol a školských zařízení od 17. ledna 2022

12. 1. 2022

Od 17. 1. 2022 se testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení Od 17. ledna 2022 se plošně testují všichni zaměstnanci škol a školských zařízení bez ohledu na to, zda jsou plně očkovaní nebo zda prodělali v posledních 180 dnech onemocnění covid-19. V základních školách, středních školách, konzervatořích a některých školských zařízeních se režim testování více

COVID-19

Informace MŠMT ke změnám doby trvání karantény a izolace od 11. 1. 2022 a pravidlům testování zaměstnanců pro školy a školská zařízení

10. 1. 2022

Základní informace o změnách k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17. 1. 2022 Nové mimořádné opatření k testování zaměstnanců a dalších osob s účinností od 17.1. 2022: Stanoví povinnost testování i pro zaměstnance očkované, nebo po prodělaném covidu-19. Stanoví frekvenci testování 2krát týdně. Uplatní se na zaměstnance škol a školských zařízení, kde více

Kam směřuje program na rozvoj regionů (IROP) v novém programovém období?

10. 1. 2022

IROP včera, dnes a zítra Integrovaný regionální operační program (IROP) probíhal v prvním programovém období do roku 2021. Dne 5.11. 2021 byl schválen vládou ČR strategický dokument na další období 2021 – 2027. Podpora z evropských fondů v celkové výši 124 mld. Kč půjde na rozvoj obcí, měst i regionů s cílem zlepšit kvalitu života jejich obyvatel. IROP usiluje více

Česká škola budoucnosti – Schoolink 2021

10. 1. 2022

První den, 3. prosince 2021 Konference SCHOOLINK se konala 3. – 4. prosince 2021, kterou již podruhé organizoval Dům zahraniční spolupráce. Letošním tématem bylo mezinárodní vzdělávání – cesta ke kompetencím pro život. Konferenci zahájil Jan Mareš, náměstek sekce vzdělávání a mládeže MŠMT. Zdůraznil, že jedním z cílů této konference je pomoci školám a učitelům v digitalizaci. Podle více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy k mimořádnému šetření COVID 6

7. 1. 2022

Základní informace o mimořádném šetření COVID 6 V souvislosti s vývojem epidemické situace bude testování dětí a žáků pokračovat v souladu s požadavky Ministerstva zdravotnictví zřejmě i v následujícím období. Vzhledem k tomu je nutno zajistit pokračování centrální distribuce antigenních testů a zároveň i efektivní využití zásob antigenních testů, kterými školy disponují. Jaké údaje se více

COVID-19

Informace MŠMT pro školy a školská zařízení k předávání údajů do CovidFormsApp

5. 1. 2022

Základní upřesňující informace k novému zadávání do CovidFormsApp Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli, máme za sebou první kolo antigenního testování, při kterém jste předávali údaje novým způsobem do CovidFormsApp (dále CFA). Bohužel se první testovací den neobešel bez mnoha technických problémů, jak na straně škol, tak na straně exportovaných souborů ze školních informačních systémů více

COVID-19

Předběžná informace MŠMT ke změnám mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví s učinností od 3. 1. 2022 pro školy a školská zařízení

27. 12. 2021

Informace o změnách účinných od 3. 1. 2022 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k testování dětí a žáků ve školách se mění takto: s účinností od 3. 1. 2022 v období od 3. ledna 2022 do 16. ledna 2022 probíhá testování dětí a žáků 2x v týdnu, a to vždy v pondělí a ve čtvrtek; není-li více

COVID-19

Informace MŠMT o podmínkách účasti na lyžařském výchovně výcvikovém kurzu organizovaném základí nebo střední školou

23. 12. 2021

Podrobnosti ke službám přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k provozu maloobchodu a služeb se s účinností od 26. 12. 2021 mění takto: zakazuje využít služeb přepravy na lanové dráze a lyžařském vleku osobám, které vykazují klinické příznaky onemocnění covid-19 nebo nesplňují, s výjimkou dítěte do dovršení 12 let věku, podmínky stanovené v bodě více

COVID-19

Sdělení MŠMT a MZD k zajištění zdravotních služeb ve školách a školských zařízeních

22. 12. 2021

Legislativa zavádějící možnost poskytování zdravotních služeb ve školách Školy a školská zařízení se od 1. 1. 2022 stávají vlastním sociálním prostředím pacienta – dítěte, žáka (dále také jen „dítě“), kde bude umožněno poskytování zdravotních služeb poskytovatelem zdravotních služeb dětem, které sami nedokáží provést zdravotní výkon (podávání léku, aplikace inzulinu, event. odsátí tracheostomie, výměna stomických pomůcek více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k povinnosti očkování proti nemoci COVID-19 pro školy, žáky a studenty

21. 12. 2021

Legislativa zavádějící povinnost očkování Dne 10. 12. 2021 byla ve Sbírce zákonů publikována vyhláška č. 466/2021 Sb., která upravuje vyhlášku Ministerstva zdravotnictví č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem, ve znění pozdějších předpisů. Tato novela zakotvuje v ustanovení § 10a zvláštní očkování proti nemoci covid-19 u vybraných skupin fyzických osob, mezi které jsou také více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci k distribuci testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře k testování 3. ledna. 2022

20. 12. 2021

Distribuce pro testování ve školách 3. 1. 2022 úterý 21. prosince 2021 dojde prostřednictvím Hasičského záchranného sboru k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 3. ledna 2022. Pro kraj Jihočeský a Středočeský byla část testů distribuována již s dodávkou ze dne 16. prosince 2021. Nyní bude do těchto krajů více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů (především ke dni testování 20. 12. 2021) a k nahlašování pozitivně testovaných pro školy a školská zařízení

16. 12. 2021

Distribuce testů od 16. 12. 2021 Zasíláme informaci k distribuci testů pro potřeby škol ve všech krajích pro testování v termínu 20. prosince 2021. Pro kraj Jihočeský a Středočeský dodávky testů pokryjí i testování v termínu 3. ledna 2021. Liberecký kraj v této distribuci není zahrnut, neboť testy pro testování na termín 20. prosince 2021 více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování dětí, žáků a zaměstnanců a o ochranně dýchacích cest platné k 14. prosinci 2021

15. 12. 2021

Změny k testování dětí a žáků ve školách Upozornění: toto mimořádné opatření se týká základních škol (školních družin a klubů), středních škol a konzervatoří. S účinností od 14. 12. 2021 je možné, aby školy, které testují děti a žáky metodu PCR testování, si mohly vybrat testovací den i jiný den, než je pondělí. Zachovat však více

Vyhlášena výzva k předkládání návrhů projektů v rámci NPO pro oblast 3.2.1 vysokých škol pro roky 2022-2024

14. 12. 2021

Základní identifikace výzvy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1 – Malá Strana IČO: 00022985) (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje tuto výzvu k podání návrhů projektů k zajištění dalšího postupu na základě zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) a zákona č. 111/1998 Sb., více

COVID-19

MŠMT vydalo informace k distribuci testů pro testování 13. prosince 2021

8. 12. 2021

Termíny, financování a distribuce testů Ve čtvrtek 9. 12. 2021 dojde z centrální úrovně k distribuci antigenních testů pro zajištění testování ve všech krajích, které se uskuteční 13. prosince 2021. Vzhledem k počtu testů, které jsou nyní k dispozici, budou do Libereckého kraje distribuovány také testy na zajištění testování v termínu 20. prosince 2021. Distribuovány budou testy SINGCLEAN v jednotkové více

Vyhlášena 1. veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích programu EXCELES

8. 12. 2021

Zadávací dokumentace Žádostí uchazeče o poskytnutí podpory formou dotace je předložení návrhu projektu zpracovaného podle Zadávací dokumentace na stanovených formulářích, které jsou její přílohou. Požadavky na způsobilost uchazečů, způsob jejich prokazování, způsob a kritéria hodnocení návrhů projektů jsou uvedeny v Zadávací dokumentaci programu EXCELES. Soutěžní lhůta Soutěžní lhůta, v níž je možné podávat návrhy projektů do veřejné více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení k testování pro období od 6. 12. 2021 do 28. 2. 2022

6. 12. 2021

Možnost přihlášení k RT-PCR testování pro období od 6. prosince 2021 do 28. února 2022 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s ustanovením § 163 odst. 3 a 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v návaznosti na aktuálně platná více

Covid ve školách – kdo o čem rozhoduje?

6. 12. 2021

Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření Nošení roušek a další protiepidemická povinná opatření nenařizuje ředitel ani MŠMT, nýbrž mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví. Škol se týkají zejména tato mimořádná opatření MZČR: o ochraně dýchacích cest ke screeningovému testování ve školách o omezení maloobchodu a služeb Pokud žáci při výuce sedí na místě, zpívají nebo cvičí, roušky mít nemusí, ale více

COVID-19

DŮLEŽITÉ: Právní aspekty nošení ochranného prostředku nosu a úst u neočkovaných pedagogických pracovníků při vzdělávání ve škole či školském zařízení

5. 12. 2021

Bod 2 daného mimořádného opatření pak stanovuje výjimky z povinného nošení ochranného prostředku. Výjimka podle písm. e) je pak stanovena pro pedagogické pracovníky, kteří byli očkováni proti onemocnění covid-19 a od dokončeného očkovacího schématu podle souhrnu údajů o přípravku uplynulo nejméně 14 dní, při poskytování vzdělávání. Plně očkovaní pedagogičtí pracovníci po 14 dnech od dokončeného očkování tak nemusí při poskytování vzdělávání nosit ochranný prostředek k zakrytí úst a nosu. více

COVID-19

Aktuální informace pro školy a školská zařízení k distribuci Ag testů a přijatým opatřením zavedeným nouzovým stavem

26. 11. 2021

Distribuce Ag testů pro základní školy, střední školy a konzervatoře Z mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, vydaného 20. listopadu 2021, plyne povinnost realizovat od 6. prosince 2021 vždy v první vyučovací den v týdnu na celém území ČR testování dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních a žáků základních škol, středních více

Covid ve školách – rekapitulace ošetřovné kvůli karanténě či zavřeném školském zařízení

26. 11. 2021

Dokud školní zařízení ani jeho část nebyly uzavřeny Pokud škola nebo její část nebyla uzavřena, ale karanténa byla nařízena konkrétnímu dítěti, se žádostí o vystavení rozhodnutí o potřebě ošetřování se obraťte na orgán, který konkrétnímu dítěti nařídil karanténu, tedy na krajskou hygienickou stanici nebo lékaře. Tiskopisy k nařízení karantény a potvrzení její délky pro OČR více

COVID-19

MŠMT vydalo informaci pro školy a školská zařízení s účinností od 22. listopadu 2021

20. 11. 2021

Testování ve školách od 22. 11. 2021 Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 19. 11. 2021 k testování (ve školách) dětí v přípravných třídách, žáků v základních školách, středních školách a konzervatořích stanovuje následující: Preventivní testování dětí a žáků ve školách bude plošně pokračovat i po 29. listopadu 2021. Další testování se tedy provede 6. více

DigiEduHack vyhrála aplikace Navigatiq podporující výuku učitelů

16. 11. 2021

Tři nejúspěšnější projekty Vítězem DigiEduHack se stal projekt s názvem Navigatiq pro učitele a žáky ZŠ, SŠ a gymnázií (prezentace projektu). Aplikace poskytuje učitelům informace, které jim pomohou kvalitně se připravit na výuku, a zároveň jim během samotné hodiny dodá od studentů zpětnou vazbu k pochopení probírané látky. Učitelé také mají možnost reagovat na aktuální více

COVID-19

MŠMT vydalo informace pro školy a školská zařízení k testování v termínech 22. a 29. listopadu 2021

15. 11. 2021

Obecně několik informací k samotnému testování Screeningové testování bude tedy probíhá na všech základních a středních školách a konzervatořích po celé ČR včetně těch škol, které mají místo poskytování vzdělávání v těch okresech, ve kterých již screeningové testování probíhalo Testování proběhne ve dvou termínech: 22. 11. 2021, 29. 11. 2021. Testování bude probíhat na stejném více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 15. 11. 2021 k ochranným prostředkům a povinnému testování

10. 11. 2021

Změna v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že dne 10. 11. 2021 bylo vydáno mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, které s účinností od 15. 11. 2021 přináší změnu v povinnosti používat ochranný prostředek úst a nosu takto: “děti v přípravné třídě základní školy, děti v přípravném stupni základní školy speciální, žáky a studenty více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení k testování ve dnech 8. a 15. 11. 2021

2. 11. 2021

Termíny screeningového testování na onemocnění COVID-19 Dne 1. listopadu 2021 Vláda ČR schválila Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví, ze kterého vyplývá, že na území vybraných okresů proběhne ve dnech 8. a 15. listopadu 2021 testování na onemocnění covid-19, a to dětí v přípravných třídách základních škol a přípravných stupních základních škol speciálních, žáků základních škol a více

CZECH CYBERTRON 2021: Konference a kybernetické cvičení v jednom? Zdá se Vám to nemožné?

27. 10. 2021

Žáci se na základě praktického cvičení seznámili s tím, jak vypadá opravdový kybernetický útok. Na reálné průmyslové lince (plně funkční model výrobního procesu řízeného SCADA systémem) žáci viděli, jak se dá samotný systém napadnout a jak se dá naopak bránit. V předem připravené třídě byl umístěn výrobník na popcorn, který byl řízen systémem, jenž určoval jeho množství, více

COVID-19

MŠMT vydalo aktuální informace pro školy a školská zařízení s účinností od 25. 10. a 1. 11. 2021

26. 10. 2021

K nařizování karantény a izolace v souvislosti s COVID-19 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že Ministerstvem zdravotnictví byl vydán Metodický pokyn hlavní hygieničky k nařizování karantény a izolace v souvislosti s onemocněním covid-19, s účinností od 25. 10. 2021. Nově se zkracuje doba pro ukončení karantény ze 14 dnů na 7 dní, a to více

Setkání příjemců výzvy ISDV II jako ukázka sdílení dobré praxe

19. 10. 2021

V úterý 12.10. 2021 se v odpoledních hodinách uskutečnilo setkání příjemců výzvy v rámci Implementace strategie digitálního vzdělávání II (dále jen ISDV II). Jedná se o výzvu financovanou z OP VVV (Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání). Tato výzva si kladla za cíl zkvalitnit školní výuku v oblasti digitální gramotnosti a informatického myšlení; podpořit inovace výuky; zajistit více

MŠMT zavádí digitální kompetence a nově koncipovaný obor Informatika do RVP gymnázií

30. 9. 2021

Co je cílem aktualizace RVP pro gymnázia? Rámcový přehled úprav Vzdělávací oblast Informatika a informační a komunikační technologie byla nahrazena vzdělávací oblastí Informatika s obsahem navazujícím na vzdělávací obsah vzdělávací oblasti Informatika v RVP ZV. V případě oborů Gymnázium a Gymnázium se sportovní přípravou je minimální časová dotace Informatiky 4 hodiny, je tedy shodná se současnou více

Skip to content