Tagy
Speciální pedagog a školní psycholog pro každou ZŠ
23. 6. 2022Co je cílem institucionalizace podpůrných pozic Cílem procesu institucionalizace je nastavit systém tak, aby služeb školního psychologa a školního speciálního pedagoga mohlo využívat co nejširší spektrum žáků, kteří vykonávají povinnou školní docházku, a zároveň byla dlouhodobě zajištěna profesní stabilita těchto pozic. Jak bude institucionalizace podpůrných pozic probíhat Od začátku zavedení inkluzívního systému vzdělávání v České republice (r. více
Výzva k podání žádosti o poskytnutí dotace z NPO komponenty 3.2 – část 3.2.4 Investice do rozvoje vybraných klíčových akademických pracovišť
22. 6. 2022O výzvě Cílem výzvy je dostavba objektů v rámci stávajících areálů Univerzity Karlovy a Masarykovy univerzity. MEPHARED 2 – sloučení akademických pracovišť Lékařské a Farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Biocentrum – prostory pro lékařské a biomedicínské studium, jakož i studium přírodních věd v kampusu Albertov Univerzity Karlovy v Praze. Biopharma Hub – nové zařízení Masarykovy univerzity více
Česká školní inspekce má metodický portál pro školy a školská zařízení – Kvalitní škola
16. 6. 2022Odkaz na metodický portál ČŠI – Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto více
Vyhodnocení Národního plánu doučování (podzim 2021)
15. 6. 2022Kotext a informace k Národnímu plánu doučování Výluky prezenční výuky způsobené pandemií covid-19 měly výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků i na jejich psychosociální rozvoj a wellbeing po celém světě i v České republice. Česká republika navíc patří k zemím EU s nejdelším obdobím distanční výuky: žáci a studenti na druhém stupni ZŠ a více
Prázdninové jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022
1. 6. 2022Výzva je určena na realizaci intenzivní podpory rozvoje dovedností v českém jazyce pro děti cizince migrující z Ukrajiny. Výzva „ Prázdninové jazykov více
ŠABLONY OP JAK VYHLÁŠENY: 9 miliard pro mateřské a základní školy
25. 5. 2022V Operačním programu Výzkum, vývoj a vzdělávání využilo šablony více než 75 % škol. Díky tomu došlo k plošné podpoře společného vzdělávání, ke zkvali více
Vyhlášené výzvy MŠMT na podporu Adaptačních skupin a Jazykových kurzů pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 (aktualizováno 13. 5. 2022)
13. 5. 2022Výzva Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 Výzva Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022 bude zaměřena na podporu intenzivních jazykových kurzů pro děti ve věku 14 až 18 let migrující z Ukrajiny. Účelem výzvy bude zejména zvýšit jazykové dovednosti v českém jazyce a eliminovat předčasné odchody ze vzdělávání z více
MŠMT podporuje zvýšení účasti dětí na předškolním vzdělávání v Karlovarském a Ústeckém kraji na rok 2022
13. 5. 2022Úvod Výzva se vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a se Zásadami vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy, schválenými usnesením vlády ze dne 1. června 2020 č. 591. Co bude více
Jak financovat vzdělávání ukrajinských dětí a žáků ve veřejných MŠ a ZŠ
20. 4. 2022Více informací naleznete v části webu Edu.cz/ukrajina k tématu Ukrajina ve školách. více
Vyhlášeny 2 dotační výzvy na podporu prevence digitální propasti a na nákup digitálních učebních pomůcek pro soukromé a církevní školy z Národního plánu obnovy na r. 2022
1. 4. 2022Výzva k prevenci digitální propasti Cílem výzvy je snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi. Dotaci je příjemce oprávněn použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií. Dle potřeby a vlastního uvážení je bude příjemce zapůjčovat žákům s cílem, aby měli k dispozici daná zařízení pro běžnou výuku více
Šablony na podporu adaptačních aktivit
31. 3. 2022Co se dozvíte v přiloženém materiálu? Více podrobností o obou připravovaných výzvách: zaměření výzev oprávnění žadatelé výstupy jednotkové náklady specifické podmínky dokladování výstupů Co bude podpořeno z výzvy „Jazykové kurzy pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022“? Co bude podpořeno z výzvy „Adaptační skupiny pro děti cizince migrující z Ukrajiny 2022“? Aktivita A – Volnočasové více
Dotační výzva k pořízení digitálních učebních pomůcek pro soukromé a církevní MŠ, ZŠ a gymnázia pro rok 2022
31. 3. 2022Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu na podporu vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatické více
Dotační výzva k pořízení mobilních digitálních technologií pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře pro rok 2022
31. 3. 2022Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy zveřejňuje dotační výzvu k pořízení digitálních technologií pro soukromé a církevní základní a střední š více
Dotační výzva na doučování pro soukromé a církevní ZŠ, SŠ a konzervatoře pro rok 2022
18. 3. 2022Informace o výzvě Dotace na základě této Výzvy je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vychází z investice Komponenty 3.2. Národního plánu obnovy. Finančním zdrojem pro realizaci doučování z Národního plánu obnovy jsou prostředky fondu Evropské unie – Next více
Dotační výzva na podporu doučování žáků se sociálním znevýhodněním pro nestátní neziskové organizace na rok 2022
1. 3. 2022Obecné informace o výzvě Výzva se vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a se Zásadami vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy, schválenými usnesením vlády ze dne 1. června 2020 č. více
Výzva s názvem: „Implementace rerormy 3.2.2 Národního plánu obnovy“
25. 2. 2022Cílem Výzvy je připravit a realizovat řešení rostoucích nerovností ve vzdělávání poskytováním vícevrstvé podpory školám v obtížných podmínkách. Dílčí více
Kam směřuje program na rozvoj regionů (IROP) v novém programovém období?
10. 1. 2022IROP včera, dnes a zítra Integrovaný regionální operační program (IROP) probíhal v prvním programovém období do roku 2021. Dne 5.11. 2021 byl schválen vládou ČR strategický dokument na další období 2021 – 2027. Podpora z evropských fondů v celkové výši 124 mld. Kč půjde na rozvoj obcí, měst i regionů s cílem zlepšit kvalitu života jejich obyvatel. IROP usiluje více
ČŠI vydala Tematickou zprávu – Průběžná zpráva o vyrovnávání nerovností ve vzdělávání ve školním roce 2021/2022
21. 12. 2021Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více
Výzva s názvem: „Implementace Komponenty 3.1 Národního plánu obnovy“
16. 12. 2021Cílem výzvy MŠMT k NPO je přispět k rozvoji digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a Akčním plánem pr více
ČŠI vydala Výroční zprávu: Kvalita vzdělávání v České republice za školní rok 2020/2021
15. 12. 2021Obsah výroční zprávy Úvodní slovo ústředního školního inspektora (str. 3) Přehled inspekční činnosti ve školním roce 2020/2021 (str. 10), Předškolní vzdělávání (str. 12), Základní vzdělávání (str. 58), Střední vzdělávání (str. 94), Základní umělecké vzdělávání (str. 124), Zařízení pro výkon ústavní nebo chranné výchovy (str. 132), Školská poradenská zařízení (str. 146), Systémový projekt Komplexní systém hodnocení více
Vyhlášena výzva k předkládání návrhů projektů v rámci NPO pro oblast 3.2.1 vysokých škol pro roky 2022-2024
14. 12. 2021Základní identifikace výzvy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (Karmelitská 529/5, 118 12 Praha 1 – Malá Strana IČO: 00022985) (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje tuto výzvu k podání návrhů projektů k zajištění dalšího postupu na základě zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) a zákona č. 111/1998 Sb., více
Vyhlášena 1. veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích programu EXCELES
8. 12. 2021Zadávací dokumentace Žádostí uchazeče o poskytnutí podpory formou dotace je předložení návrhu projektu zpracovaného podle Zadávací dokumentace na stanovených formulářích, které jsou její přílohou. Požadavky na způsobilost uchazečů, způsob jejich prokazování, způsob a kritéria hodnocení návrhů projektů jsou uvedeny v Zadávací dokumentaci programu EXCELES. Soutěžní lhůta Soutěžní lhůta, v níž je možné podávat návrhy projektů do veřejné více
Tematická zpráva ČŠI ukazuje společné faktory vzdělávání v úspěšných základních školách
8. 12. 2021Metodika šetření Metodika šetření, které bylo realizováno v období od listopadu 2019 do října 2020 a pokračovalo v období měsíců dubna a května 2021, je založena na konceptu případových studií třinácti vybraných základních škol (dále jen „škola“), ve kterých byla provedena tematicky zaměřená inspekční činnost. Výběr těchto škol byl založen na jejich úspěšnosti jednak v více
Česká školní inspekce vydala 7 doporučení pro efektivní distanční výuku na mateřské škole v době karantény
9. 11. 2021V souvislosti s nárůstem karantén v předškolním vzdělávání v důsledku vývoje pandemie nemoci covid-19 a vzhledem k tomu, že v následujícím období se karanténa pravděpodobně dotkne i mnoha dalších mateřských škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností mateřských škol s realizací distančního vzdělávání jednoduchý přehled, který může školám pomoci distanční vzdělávání předškolních dětí v více
MŠMT vydalo metodický výklad k pojmu „digitální učební pomůcka“
5. 11. 2021Více se dozvíte v metodickém výkladu MŠMT s názvem Digitální technologie jako učební pomůcka. více
Česká školní inspekce vydala Desatero pro efektivní distanční výuku v době karantény
4. 11. 2021Od nástupu pandemie covid-19 Česká školní inspekce sledovala a vyhodnocovala realizaci distančního vzdělávání a nabízela pro jeho udržitelnost a efektivitu konkrétní doporučení. V letošním školním roce Česká školní inspekce sleduje a hodnotí dopady pandemie na přípravu a organizaci vzdělávání, na práci učitelů i na samotné vzdělávání žáků přímo ve školách. I když je vzdělávání realizováno prezenčně, dochází ke stanovování karantén tříd i celých škol. Protože lze předpokládat, že se karanténa bude postupně dotýkat mnoha tříd a škol, připravila Česká školní inspekce na základě zkušeností, které školy v průběhu realizace více
Fakulty spustily společně s MŠMT reformu vzdělávání budoucích učitelů s cílem zlepšit jejich přípravu do praxe
29. 9. 2021Podpis memoranda je výsledkem několikaměsíčních jednání, během nichž děkani fakult, zástupci ministerstva a experti z oblasti vzdělávání připravovali konkrétnější podobu reformy. Ministerstvo školství se spolu s děkany fakult připravujících učitele zavázali ke konkrétním krokům v následujících třech letech, které mají pro přípravu učitelů vytvořit adekvátní podmínky, kterých fakulty skutečně využijí v souladu s cíli reformy. více
Představení Národního plánu obnovy
10. 9. 2021NPO byl dne 17. května 2021 schválen vládou České republiky a následně byl odeslán Evropské komisi k posouzení. Předsedkyně Evropské komise paní Ursula von der Leyenová při návštěvě ČR dne 19. července 2021 sdělila, že český NPO je Komisí podporován a postupují ho do dalšího schvalovacího procesu, což znamenalo schválení Hospodářským a finančním výborem (EFC), Pracovní skupinou finančních radů (FiCO), Coreper více
Národní plán obnovy pomůže i digitální transformaci českých škol
31. 8. 2021Národní plán obnovy (dále NPO) je souhrnem reforem a investic, které bude Česká republika realizovat v letech 2021 - 2027 z evropského Nástroje pro oživení a odolnost. Tvoří ho šest pilířů: Digitální transformace (27 854 mil. Kč), Fyzická infrastruktura a zelená tranzice (85,2 mld. Kč), Vzdělávání a trh práce (41 006 mil. Kč), Instituce a regulace a podpora podnikání v reakci na COVID-19 (10 895 mil. Kč), Výzkum, vývoj a inovace (13 200 mil. Kč) a Zdraví a odolnost obyvatel (12 441 mil. Kč). více
Změny v systému jazykové podpory cizinců a navýšení částky na nákup školních potřeb pro žáky 1. ročníků a změny finančních limitů na nákup potravin platné od 1.9.2021
26. 7. 2021Nově budou mít cizinci v mateřských školách v povinném předškolním vzdělávání nárok na jazykovou přípravu pro zajištění plynulého přechodu do základního vzdělávání. U mateřských škol s vyšším zastoupením cizinců (více než 4 děti-cizinci v povinném předškolním vzdělávání v rámci jednoho místa poskytovaného vzdělávání) budou za tímto účelem vytvořeny skupiny pro jazykovou přípravu a těmto mateřským školám bude jazyková příprava více
Vyhlášena výzva SPOLU PO COVIDU
17. 6. 2021Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Masár, tel: 234 815 234, mobil: 777 462 155, email: tomas.masar@msmt.cz V termínu 22.6. – 29.6. 2021 prosím preferujte e-mailové dotazy. více
Je možno předkládat žádosti o zařazení soutěží či přehlídek na informativní seznam MŠMT pro školní rok 2021/2022
17. 6. 2021Podrobné informace: Informace k předkládání žádostí o zařazení soutěže či přehlídky na informativní seznam Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro školní rok 2021/2022 (pdf) Kontaktní osoba: PhDr. Petr Jansa, tel: 234 815 474, email: Petr.Jansa@msmt.cz Prosím preferujte e-mailové dotazy. více
Co se prozatím událo v chystané reformě přípravy učitelů?
4. 5. 2021Rádi bychom se s vámi touto formou podělili o novinky z právě probíhajících procesů týkajících se reformy pregraduálního vzdělávání učitelů. Přikládáme také několik inspirativních podnětů o přípravě učitelů ze zahraničí – konkrétně z Kanady a z Rakouska. více
MŠMT zveřejnilo částky pro školy na rok 2021
26. 1. 2021Stejně jako v minulém roce MŠMT už na konci ledna zveřejňuje částky pro jednotlivé školy na rok 2021. Údaje jsou zveřejněny v elektronickém systému pro sběr dat, kde je školy najdou v individualizované podobě (viz https://sberdat.uiv.cz/login), a také na webu MŠMT. Principy rozpisu rozpočtu přímých výdajů regionálního školství územních samosprávných celků na rok 2021 najdete ZDE. Finanční prostředky více
Kritéria hodnocení škol a školských zařízení 2020/2021
16. 6. 2020V Praze 16. června 2020 – MŠMT dnes schválilo kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle kterých bude Česká školní inspekce hodnotit školy a školská zařízení ve školním roce 2020/2021. Kritéria jsou formulována pro potřeby vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb na úrovni školy, více