Šesté jednání Konventu se konalo 6. prosince 2024
12. 11. 2024Video k 6. jednání Konventu: Podklady pro jednání: více
Video k 6. jednání Konventu: Podklady pro jednání: více
Dne 21. října se uskutečnila konference na téma Svazkové školy a spojená ředitelství: Nové cesty k efektivnímu vzdělávání a správě, kterou zahájila zástupkyně státního tajemníka MŠMT Martina Běťáková. V úvodním bloku vystoupil zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže Jaromír Beran, ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a děkan Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické Jakub Fischer. více
Prezentace Záznam z průběhu webináře ke zpracování výkazů PAM 2024 (11. 9. 2024) Přímý odkaz na videozáznám na youtube. Zdroj: MŠMT 2024. Sběry statistických dat / Regionální školství / Výkazy PAM. Web: https://msmt.gov.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/vykaz-p-1-04-1 více
Prezentace Záznamy z průběhu webinářů UPOZORNĚNÍ: ve videozáznamu u výkladu ke str. 55 v prezentaci došlo k chybnému výkladu, platí text v prezentaci, tedy "Pokud jsou žáci plnící docházku dle § 38 nebo § 41 školského zákona organizačně začleněni v samostatné třídě, neí tato třída zahrnuta do počtu tříd v oddíle III. (resp. IIIA.)" Termíny Přehled termínů předávání více
Na této stránce naleznete důležité informace MŠMT pro případ řešení různých krizových událostí ve školách. Krizové události představují velkou psychickou zátěž pro všechny zúčastněné, jak pro pracovníky škol, tak pro žáky. Základním pravidlem v krizových situacích je dbát především na ochranu života a zdraví. více
Předčasné odchody ze vzdělávání jsou problémem v řadě zemí EU, přičemž mají negativní dopad na příležitosti mladých lidí na trhu práce. To má za následek zvyšování nákladů nejen pro jednotlivce, ale i pro společnost a ekonomiku. Úspěšně ukončené vzdělání může totiž zlepšit šanci na uplatnění v zaměstnání, zvýšit míru produktivity, snížit veřejné a sociální náklady, a více
Ve druhém článku ze série „Jak na školní infrastrukturu?“ se zaměříme na konkrétní oblasti ze Standardu konektivity škol a na Průvodce ke Standardu konektivity škol. Cílem článku je představit témata, která jsou pro funkční a bezpečnou digitální infrastrukturu klíčová. Standard konektivity škol napoví, na co se ve školní digitální infrastruktuře zaměřit a Průvodce ke standardu více
Přehled nezaměstnanosti Pro jednotlivé kraje je v tabulkách uvedena celková míra nezaměstnanosti absolventů oborů vzdělání s výučním listem za období posledních pěti let a dále míra nezaměstnanosti těchto absolventů podle skupin oborů v předchozích pěti letech. Poslední sloupec představuje průměrnou nezaměstnanost absolventů, která byla vypočtena jako průměrné procento nezaměstnanosti v jednotlivých letech 2020-2024. Při výpočtu více
Účel Cílem bylo získat podkladová data pro: Průběh šetření V rámci šetření byl, mimo jiné, zjišťován kvalifikovaný odhad počtu dětí romského původu. MŠMT tímto plnilo svůj úkol vyplývající ze Strategie rovnosti, začlenění a participace Romů 2021–2030 (konkrétně plnění opatření C2.6 a G.3.2 této Strategie). S ohledem na to, aby nedošlo k nadbytečné zátěži zařízení, byla více
Program 12:00 – 14:00 Práce s heterogenním kolektivem a wellbeingOdklady povinné školní docházky a přechod mezi MŠ a ZŠ 14:00 – 14:30 Přestávka 14:30 – 16:00 Kompetenční rámec učitele/ky Na tomto odkazu najdete záznam z jednání Konventu: Podklady pro jednání Program v Brně pokračuje festivalovým setkáním Evropa jako education village. Festivalové setkání Hrad Špilberk 24. 6. více