Projekt IPs Střední článek prošel věcným hodnocením
20. 1. 2023Předložený projekt IPs Střední článek podpory prošel věcným hodnocením a získal doporučení k realizaci. Zápis z Hodnotící komise je k dispozici na st více
Předložený projekt IPs Střední článek podpory prošel věcným hodnocením a získal doporučení k realizaci. Zápis z Hodnotící komise je k dispozici na st více
Střední článek MŠMT organizoval cyklus čtyř online webinářů pro zřizovatele, které probíhaly jednou měsíčně od ledna do dubna 2023. Určeny byly jak pro nové starosty, radní a zastupitele, tak pro ty, kteří již mají ve zřizovatelské roli zkušenosti. Základní informace S cyklem školy, od jejího základního kamene přes provoz až po výběr ředitele, je hodně práce a často více
Důvod novelizace vyhlášky Zásadním důvodem pro novelizaci byla úprava jednotlivých statistických výkazů, kdy došlo jednak k redukci již nepotřebných položek a současně bylo třeba zajistit sledování některých dalších údajů (především v souvislosti se zajištěním financování regionálního školství). Změny se dotkly jak údajů o dětech, žácích a studentech (výkazy řady M, S, Z a R), tak i údajů o zaměstnancích a více
Pilotáž středního článku podpory se brzy rozšíří. 21. října podepsaly MŠMT a Karlovarský kraj Memorandum o spolupráci při realizaci středního článku. Účelem této spolupráce je zahájení pilotáže středního článku podpory na území Karlovarského kraje v předstihu, než začne působit v celé ČR, aby byla efektivní podpora tamním školám i zřizovatelům dostupná již v průběhu prvního pololetí roku 2023. více
Hlavní informace Charty připravovaných projektů více
Střední článek podpory připravil pro potenciální zájemce o práci v týmu středního článku sérii pěti informačních setkání. Pokud vás zaujal koncept středního článku a zároveň uvažujete o profesní změně, díky těmto setkáním budete mít možnost poznat z blízka metodiky středního článku a jejich práci. V současné době střední článek působí v pilotních okresech Semily a Svitavy, ale od více
Odkaz na metodický portál ČŠI - Kvalitní škola Metodický portál nabízí mnoho různých inspirací zejména pro realizaci vlastního hodnocení školy a poskytuje vedení škol i učitelům na jednom místě mnoho relevantních podkladů využitelných při sledování kvality vzdělávání a při aktivitách vedoucích k jejímu zvyšování. Obsahovou osou, ke které se metodický portál váže, jsou kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházející z modelu tzv. Kvalitní školy, v jednotlivých modifikacích a s popisem té nejvyšší, cílové, tedy tzv. výborné úrovně. K těmto více
Každý vztah potřebuje péči a zájem obou stran, aby fungoval. Zásadním kořením pro něj jsou vzájemný respekt, dialog a spolupráce. Platí to i pro vztah rodina - škola, který je důležitý pro to, aby se tyto dva světy propojily v jeden, kde se dobře učí i vyučuje. Efektivní komunikace a spolupráce mezi učitelem a rodiči více
Metodické kabinety, které fungují od roku 2019 a které aktuálně sdružují více než 2500 učitelů, nově připravily dalších pět metodických příruček s praktickými tipy do výuky. Mohou je zdarma využívat všichni učitelé a řadí se tak vedle workshopů, webinářů nebo konzultací k ICT mezi další formy profesní podpory projektu SYPO a NPI ČR. Na financování projektu se podílí MŠMT a více
Shrnutí hlavních zjištění Počty žáků na základních a středních školách s potřebou podpory Jedním z cílů sledování a hodnocení dopadů distanční výuky v základních a středních školách je ověřit, do jaké míry se daří pomocí doučovacích aktivit zlepšit znalosti a dovednosti žáků, a tím podpořit efektivitu jejich vzdělávacího procesu. Odhad z konce školního roku 2020/2021, více