Aktuality

Peer to peer setkávání pro sdílení zkušeností ve prospěch sociálně znevýhodněných žáků

2. 8. 2023

Peer to peer podpora je obvykle postavena na výměně zkušeností vrstevníků či osob na stejných pozicích, jejich kolegialitě a rovnocennosti. V rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) se jedná o nástroj pro vedení škol, který cílí primárně na přenos dobré praxe v oblasti podpory žáků se sociálním znevýhodněním. Jak u nás taková setkání probíhají a k čemu více

Sociální intervence v praxi: Zkušenosti ze školy

27. 7. 2023

První ze série diskusních setkání, která se konají v rámci projektu Podpora rovných příležitostí (PROP), sleduje linii sociální intervence, resp. angažovanost škol při snižování nerovností ve vzdělávání žáků. Ve videohovoru se od ředitelky školy ZŠ Grafická R. Jedličkové dozvíte, díky jakým nástrojům se jim daří vzdělávat velké množství žáků se sociálním znevýhodněním. Ve videu zazní více

Informace pro školy k novele zákona o pedagogických pracovnících

4. 7. 2023

Novela zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, v platném znění, přináší převážně s účinností od 1. 9. 2023 množství podstatných změn. Ministerstvo školství proto připravilo materiál, který má za cíl měněná či nová ustanovení zdůraznit a vysvětlit zejména pro potřeby ředitelů škol. více

Veřejná konzultace k Dlouhodobému záměru vzdělávání ČR 2023-2027 otevřena

30. 6. 2023

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) spustilo v termínu 30. 6. 2023 - 7. 8. 2023 veřejnou konzultaci k návrhu připravovaného Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2023-2027 (dále jen DZ ČR 2023-2027). Jde o on-line konzultaci, do které se může zapojit kdokoliv z veřejnosti prostřednictvím online formuláře. Vážíme si Vaší konstruktivní zpětné vazby, a proto prosíme více

Digitalizace na školách s podporou z Národního plánu obnovy je v plném proudu

13. 6. 2023

Od roku 2020 probíhají na školách významné inovace ve vzdělávání v souvislosti s digitalizací, kterou nastartovalo uzavření škol v době opatření COVID-19. Školy již v roce 2020 obdržely finanční prostředky na technické vybavení pro realizaci distančního vzdělávání. Tato finanční intervence pokračovala v roce 2022 a pokračuje dosud s výhledem do následujícího roku, kdy jsou školy více

IT Guru pomáhají školám v digitalizaci

6. 6. 2023

Potřebujete poradit s pořízením digitálních technologií nebo s nastavením digitální infrastruktury ve škole? IT Guru jsou připraveni nadále pomáhat vedení škol, správcům sítí a koordinátorům ICT s jejich problémy a navrhovat možná řešení. Služby jsou školám poskytovány zdarma. Národní pedagogický institut ČR v rámci metodické podpory školám vytvořil díky finančním prostředkům z Národního plánu obnovy, z Nástroje pro oživení a odolnost více

Nadace J&T ve spolupráci s MŠMT vydala Zprávu o stavu péče o ohrožené děti v České republice v roce 2023

5. 6. 2023

Hlavní zjištění Doporučení Pro to, aby došlo ke snížení vysoké míry traumatizace dětí, odebírání dětí z rodin i vážného neúspěchu ve vzdělávání, je nezbytné: Speciální pozornost je přitom třeba věnovat regionům silně zatíženým sociálními problémy, kde končí ve státní péči pětkrát až desetkrát více dětí než v oblastech s lepší sociální situací. Podrobná doporučení, jak na to, dává třetí kapitola Zprávy od str. více

Rizika keyloggerů a ochrana před nimi ve školním prostředí

2. 6. 2023

Úvod Keyloggery jsou software nebo hardware, které slouží k záznamu stisknutých kláves na počítači. Žáci a studenti mohou potenciálně využívat hardwarové a softwarové keyloggery k různým účelům, ačkoliv tyto praktiky představují značná rizika a jsou přísně zakázány. Jednou z možností, jak keyloggery využít, je sběr osobních údajů, jmen a hesel. Tyto informace mohou být následně použity více

Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross
Skip to content