Jak úspěšně komunikovat s rodiči žáků? Jak podpořit děti se SVP? Jaké výukové strategie používat? Co je nového ve školské legislativě? Jak pracovat s dětmi s ADHD, SPU, PAS? Jak ve výuce podpořit žáky s odlišnými a jinými kulturními podmínkami? Jak připravit vzdělávací nabídku pro dvouleté děti? Jak ve škole podpořit nadání? Jak efektivně používat formativní hodnocení?
Odpovědi na tyto a mnohé další otázky naleznou učitelé a další pedagogičtí pracovníci v interaktivních šedesátiminutových webinářích, které realizuje projekt APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem ve spolupráci s Metodickým portálem RVP.CZ již od roku 2019.
Metodické webináře cílí na podporu a posílení profesních kompetencí pedagogických pracovníků pro inkluzivní vzdělávání a akcentují aktuální témata školské praxe. Metodickou podporu lektorsky zajišťují zkušení odborníci, kteří v projektu spolupracovali na vytvoření a pilotním ověření vzdělávacích modulů v systému DVPP.
Zajímají Vás efektivní celoškolní programy prevence rizikového chování? Chcete vědomě utvářet a udržet zdravé klima třídy/školy? Přemýšlíte nad možnostmi a úskalími inkluzivní edukace žáků se smyslovým postižením? Obáváte se, že Vám hrozí vyhoření? Potřebujete poradit s vykazováním podpůrných opatření ve školní matrice? Chcete znát dopad posledních legislativních změn v poskytování podpůrných opatření na pedagogické pracovníky?
Odpovědi nabízíme ve více než 30 tematických webinářích, u kterých evidujeme již 48 000 zhlédnutí.
Mezi nejsledovanější témata za rok 2020 patří:
- Komunikace školy a rodiny
- Legislativní ukotvení vzdělávání žáků se SVP
- Vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami.
Kde existující videa najdete?
Kolekci webinářů projektu APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem můžete zhlédnout na portálu RVP.cz.
Na jaká témata webinářů od APIV A se můžete těšit v roce 2021?
- 30. 3. Plán pedagogické podpory v praxi
- 6. 4. Výuka žáků s tělesným postižením a zdravotním oslabením v průběhu distanční výuky
- 13. 4. Distanční výuka a její dopad na vzdělávání žáků s LMP
- 20. 4. Podpůrná opatření pro žáky se zrakovým a sluchovým postižením v současné praxi
- 27. 4. Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání a propojení s formativním hodnocením
- 4. 5. Strategie řízení výuky v ZŠ
- 11. 5. Podpora žáka s ADHD inklinujícího k prožitkům stresu a úzkostnosti
- 15. 6. Zdravé klima jako jedna ze základních podmínek pro kvalitní vzdělávání (nejen) dvouletých dětí v mateřské škole
- 22. 6. Pedagogická diagnostika v základním vzdělávání
- 29. 6. Formativní hodnocení v praxi
- 24. 8. Dysfázie nebo SPU?
- 31. 8. Podpůrná opatření pro vzdělávání žáků se SVP v předškolním vzdělávání
- 7. 9. Podpora při vzdělávání žáků s PAS
- 5. 10. Podpůrná opatření pro vzdělávání žáků se SVP v základním vzdělávání
- 12. 10. Klima v heterogenní třídě a podpora klimatu učitelem
- 19. 10. Realizace vzdělávání dvouletých dětí
- 2. 11. Digitální technologie jako nástroj individualizace výuky v heterogenní třídě
- 2. 11. Vzdělávání dětí a žáků nadaných
- 9. 11. Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání
- 23. 11. Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – dopingové strategie
- 30. 11. Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami
- 7. 12. Zkušenosti s postupy diferenciace a individualizace při vzdálené výuce