"Prevence digitální propasti" - příručka zde. Nejdůležitější informace:
Vyhlášeno veVěstníku MŠMT 01/2022, 02/2023 podmínky - kritéria - účel (Věstník 2022: strana 117-119 pro školy zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí; Věstník 2023: pro ZŠ a SŠ a konzervatoře - strana 252 - 254) a ve Výzvě 2022 – prevence digitální propasti a ve Výzvě 2023 digi (pro školy soukromé a církevní). V roce 2023 vzhledem k administrativním požadavkům v rámci NPO nastala změna v tom, že jsou podpořeny pouze školy, kde výpočet dosahuje minimálně 20 000 Kč.
Opakovaná intervence v roce 2022, 2023 a 2024 pro školy: ZŠ, SŠ a konzervatoře.
Cílem je zpřístupnění mobilních digitálních technologií ve vzdělávání všem žákům i těm, kteří jsou znevýhodněni tím, že nemají vlastní zařízení.
Účelem je pořízení základních mobilní digitálních technologií (notebook, chromebook, tablet, chytrý telefon..., včetně příslušenství a mobilních digitálních technologií pro žáky se SVP) k zapůjčení pro znevýhodněné/potřebné žáky, kteří nemají k dispozici vlastní mobilní digitální zařízení (vzor zápůjčky) tak, aby je měli k dispozici pro běžnou výuku a výuku distančním způsobem. Podmínky, kritéria a účel jsou zveřejněny ve Věstníku (školy zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí) a ve Výzvě (školy soukromé a církevní).
Určeno pro žáky k zapůjčení mobilních digitálních technologií (krátkodobě nebo dlouhodobě) tak, aby využívali:
Jako vlastní mobilní digitální zařízení v běžné výuce v libovolném předmětu (BYOD).
V domácí přípravě na výuku, ve školní družině, ve školním klubu, v kroužcích apod.
Ve školním kiosku jako zápůjčka žákům přímo ve škole (žáci si zapůjčují zařízení na celý den, využívají podle rozvrhu v libovolných předmětech a po ukončení výuky vrací zpět).
Co si pod tímto pojmem představit? Koho se toto téma týká? A jak tuto problematiku řešit na úrovni školy v návaznosti na poskytnuté finanční prostředky z Národního plánu obnovy? To vše se můžete dozvědět v záznamu panelové diskuse.