Prevence digitální propasti - pro znevýhodněné žáky

Prevence digitální propasti

Na této stránce naleznete Nejdůležitější informace, Inspirativní videa pro školy a příručku Prevence digitální propasti

Inspirativní videa pro pro realizaci zápůjček mobilních digitálních zařízení žákům

Prevence digitální propasti I. - Začínám s vytvořením mobiliáře zápůjček žákům
Prevence digitální propasti II. - Pokračujeme s využíváním mobiliáře zápůjček žákům

"Prevence digitální propasti" - příručka zde. Nejdůležitější informace:

Vyhlášeno ve Věstníku MŠMT 01/2022 (str. 117-119), 02/2023 (str. 252-254), 02/2024 (str. 235-237) podmínky - kritéria - účel pro školy zřizované krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí - určeno pro základní školy, střední školy a konzervatoře a ve Výzvě 2022 – prevence digitální propasti a ve Výzvě 2023 digi a také ve Výzvě 2024 Digipropast (teprve se připravuje - předpokladem je duben/květen) pro školy soukromé a církevní. V roce 2023 vzhledem k administrativním požadavkům v rámci NPO nastala změna v tom, že jsou podpořeny pouze školy, kde výpočet dosahuje minimálně 20 000 Kč. Toto nadále platí i pro rok 2024, avšak novinkou v tomto roce je, že si školy mohou k nově pořízeným mobilním digitálních zařízením pro zápůjčku znevýhodněným žákům pořídit také software, který využívá žák pro vzdělávání.

  • Opakovaná intervence v roce 2022, 2023 a 2024 pro školy: ZŠ, SŠ a konzervatoře.
  • Cílem je zpřístupnění mobilních digitálních technologií ve vzdělávání všem žákům i těm, kteří jsou znevýhodněni tím, že nemají vlastní zařízení.
  • Účelem je pořízení základních mobilní digitálních technologií (notebook, chromebook, tablet, chytrý telefon..., včetně příslušenství a mobilních digitálních technologií pro žáky se SVP) k zapůjčení pro znevýhodněné/potřebné žáky, kteří nemají k dispozici vlastní mobilní digitální zařízení (vzor zápůjčky) tak, aby je měli k dispozici pro běžnou výuku a výuku distančním způsobem. Podmínky, kritéria a účel jsou zveřejněny ve Věstníku (školy zřizované krajem, obcí nebo svazkem obcí) a ve Výzvě (školy soukromé a církevní).
  • Určeno pro žáky k zapůjčení mobilních digitálních technologií (krátkodobě nebo dlouhodobě) tak, aby využívali:
    1. Jako vlastní mobilní digitální zařízení v běžné výuce v libovolném předmětu (BYOD).
    2. V domácí přípravě na výuku, ve školní družině, ve školním klubu, v kroužcích apod.
    3. Ve školním kiosku jako zápůjčka žákům přímo ve škole (žáci si zapůjčují zařízení na celý den, využívají podle rozvrhu v libovolných předmětech a po ukončení výuky vrací zpět).
  • Na rozdíl od účelu Pokročilých digitálních učebních pomůcek pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků - viz https://www.edu.cz/digitalizujeme/digitalni-ucebni-pomucky/

Co si pod tímto pojmem představit? Koho se toto téma týká? A jak tuto problematiku řešit na úrovni školy v návaznosti na poskytnuté finanční prostředky z Národního plánu obnovy? To vše se můžete dozvědět v záznamu panelové diskuse.


Odebírejte novinky o školství
a vzdělávání srozumitelně a včas
Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
cross Skip to content