Sekundární analýza mezinárodního šetření PIRLS 2021 – Faktory vedoucí k vyššímu zájmu, oblibě a sebedůvěře žáka ve čtení

Na této stránce naleznete Sekundární analýzu dat z mezinárodního šetření PIRLS 2021, kterou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo v rámci projektu "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR". Tato analýza se zaměřuje na faktory vedoucí k vyššímu zájmu, oblibě a sebedůvěře žáka ve čtení. Dokument obsahuje manažerské shrnutí. Každá z kapitol je doplněna v závěru zjištěními a doporučeními a také informačními letáky shrnujícími řadu zajímavých zjištění a údajů. Dokumenty naleznete níže ke stažení.


Kapitoly analýzy

Analýza obsahuje v úvodu manažerské shrnutí, teoretická východiska analýzy včetně současného poznání, poznámky k metodologii a samotnou analytickou část, která se dělí do pěti podkapitol:

  1. Základní zjištění
  2. Well-being žáka v prostředí školy a rodiny
  3. Příprava učitelů a jejich vzdělávání
  4. Postoje učitelů
  5. Výukové metody a čtenářská gramotnost

Každá z podkapitol je zakončena závěry vyplývajícími z provedené analýzy. Analytická zjištění a na ně navázaná doporučení obsažená v manažerském shrnutí a celé analýze mohou přispět k podpoře dalšího rozvoje čtenářských dovedností žáků v českém vzdělávacím systému.


Analýza a informační letáky ke stažení

Analýza

Informační letáky


Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_005/0002901

Název projektu: "Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR"

Obsah

    Odebírejte novinky o školství
    a vzdělávání srozumitelně a včas
    Zadejte váš e-mail a naše novinky a upozornění vám budou chodit přímo do e-mailu. Odběr novinek můžete kdykoliv později odhlásit.
    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami o zpracování osobních údajů.
    cross
    9
    0
    Byli bychom rádi za Vaši myšlenku, prosím přidejte komentář, pokud chcete.x
    Skip to content